[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 379: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3889)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3889)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4827: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3889)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4828: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3889)
Wanganwarriors.com • View topic - SR20DET rattling... VVT? tensioner?

SR20DET rattling... VVT? tensioner?

Discuss technical things regarding normal car parts etc here.

Postby Luminous Flux » 06 Jun 2013, 16:55

Ik heb in de afgelopen weken nu 3x een tik gehoord na een stuk rijden, bij starten is het er niet maar na een stukje rijden en hoger in de toeren te zijn geweest hoor ik dit:
(Turn up the volume!)

Hier nog een filmpje met de motorkap open, hier is de ratel iets milder:
(Turn down the volume a bit, sorry voor de windruis)

Het is er niet altijd en helemaal niet na ritjes waar ik gewoon normaal heb gereden, lees niet boven 3000 a 4000 toeren uit komen.
Het geluid gaat met de toeren mee, is dit de beruchte VVT rattle? ketting/spanner gerelateerd? Hulp is welkom!
Image
Luminous Flux

Postby Armand » 06 Jun 2013, 22:15

Is in ieder geval niet je VVT. Die komt heel geleidelijk op en hoor je meer bij gas geven / gas los. Iets gerelateerd aan de ketting klinkt logischer, maar daar heb ik ook geen ervaring mee helaas.
Armand

Postby Luminous Flux » 07 Jun 2013, 08:47

Ja ik heb ook al zo'n vermoeden dat het geen VVT rattle is. But that leaves me with a lot of options :P
Image
Luminous Flux

Return to Normal tech