2jzge vs 2jzge

Discuss performance tuning in this area

Postby Marc » 19 Oct 2014, 21:28

Ja jullie lezen het goed, ik ben geen T vergeten.

Maar mijn vraag is: ik heb een lexus met de 2jzge deze heeft 215pk, nu staat er op wikipedia dat deze motoren gemaakt zijn met 215 tot 230pk. Dus kortom waarop is mijn blok afgeknepen ? Is het een simpel inlaat/uitlaat of zit het in de ECU.

De lexus is naar mijn weten niet te chippen omdat de ecu alles na een tijdje weer zelf overschrijft.
Buy a Hybrid I Need Your Gas
Marc
 
Posts: 8

Postby Patrick » 05 Nov 2014, 20:32

Zal per land / toegepast model verschillen. milieu eissen, wel/geen kat. en misschien wel andere nokkenassen ofzo. maar waarschijnlijk alleen iets in de ECU.
Nürburgring count: 20


Johan wrote:Ik ga een supersportauto bouwen. Net als Koenigsegg. Van hout.
User avatar
Patrick
 
Posts: 4731
Location: Afferden

Postby Bop » 06 Nov 2014, 11:24

Ik gok idd op de ECU, veel goedkoper om te realiseren voor een producent dan een geknepen kop :P
Mattijn wrote:"Wij zijn Roadster Crew, niet de club voor behoud van bodemplaat, banden en benzine."
Bop
 
Posts: 329

Car: Mazda Miata (NA)

Postby Rienk » 06 Nov 2014, 22:14

Denk dat het verschil zit in VVT-i vs non VVT-i.
User avatar
Rienk
 
Posts: 24

Postby Nivek » 07 Nov 2014, 21:13

Daar dacht ik ook aan, maar ik heb in mijn IS vvt-i, weet niet hoe het bij Marc zit met de automaat?

Kan ook gerust zijn dat ze bepaalde dingen geknepen hebben zoals de uit en / of inlaat.
Image

Lap counter Nordschleife: 7
Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)
User avatar
Nivek
Wangan Warrior
 
Posts: 2898

Car: Mazda RX7 (FC3S)

Postby Noud » 07 Nov 2014, 22:12

Honda zette er bij de 1.4 Civics gewoon een kleinere pakking op bij het inlaatspruitstuk. Gingen ze van 90 naar 75 pk.
Nivek wrote:ach meid

Nürburgring count: 35
User avatar
Noud
Wangan Warrior
 
Posts: 7735
Location: Roermond

Postby Nivek » 08 Nov 2014, 16:12

Noud wrote:Honda zette er bij de 1.4 Civics gewoon een kleinere pakking op bij het inlaatspruitstuk. Gingen ze van 90 naar 75 pk.


De rotzakken!
Image

Lap counter Nordschleife: 7
Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)
User avatar
Nivek
Wangan Warrior
 
Posts: 2898

Car: Mazda RX7 (FC3S)

Postby Furb » 08 Nov 2014, 23:11

Nivek wrote:
Noud wrote:Honda zette er bij de 1.4 Civics gewoon een kleinere pakking op bij het inlaatspruitstuk. Gingen ze van 90 naar 75 pk.


De rotzakken!


Wel de goedkoopste upgrade ooit, die andere pakking kost 3 euro
Furb
 
Posts: 130

Postby Marc » 10 Nov 2014, 17:33

Heb in de tussentijd email verkeer gehad met een chiptuner, er zit idd iets in de ecu waarop deze is afgeknepen. Maar dat is geen 500 euro waard om hem te laten chippen voor 15pk erbij. Denk dat het toch over een aantal jaar een 2jzgte stap :)
Buy a Hybrid I Need Your Gas
Marc
 
Posts: 8

Return to Performance tuning



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron