- Bop
- 329
- 16 Mar 2013, 15:05
- Car: Mazda Miata (NA)
- The Doctor
- 541
- 14 Mar 2010, 23:40
- Stefan
- 131
- 17 May 2011, 22:53
- Opgedronken
- 1767
- 16 Dec 2011, 16:28
- Opgedronken
- 1767
- Kapitein Iglo
- Bop
- 329
- Kapitein Iglo
- Bop
- 329
- Kapitein Iglo
- Anu
- Wangan Warrior
- 6035
- 19 May 2009, 19:19
- Opgedronken
- 1767
- Bop
- 329
- Stefan
- 131
- 17 May 2011, 22:53
- Bop
- 329
- Nivek
- Wangan Warrior
- 2898
- 31 Aug 2010, 17:41
- Car: Mazda RX7 (FC3S)
- Opgedronken
- 1767

Ik zal wel eens een goeie foto maken wanneer t ingericht is enzo

Mattijn wrote:"Wij zijn Roadster Crew, niet de club voor behoud van bodemplaat, banden en benzine."
hadden we dit topic niet al ergens hier?
In ieder geval, hier is het hok dat ik deel met 4 andere vrienden van me, 200m2

In ieder geval, hier is het hok dat ik deel met 4 andere vrienden van me, 200m2

Wat heb je daar precies op de vloer gelegd? Ik "moet" mijn nieuwe garage ook nog een beetje verbouwen/inrichten, dus ben op zoek naar inspiratie
.

Ah ok, daar heb ik dus de afgelopen dagen een blik van leeg gestreken over de houten vloer
.
Voor de garage zat ik te denken om er gewoon een laag epoxyhars in te gieten.

Voor de garage zat ik te denken om er gewoon een laag epoxyhars in te gieten.
Epoxy lijkt goedkoop en makkelijk, maar dat valt vies tegen. Ik heb mijn woonkamer en gang er mee ingesmeerd (ca. 75 m2), maar om het goed te doen en mooi strak te krijgen word het stiekem duur en arbeidsintensief. Eigenlijk moet je de vloer eerst helemaal egaliseren om te zorgen dat de ondergrond al mooi glad en "dicht" is, zodat de epoxylaag niet in het cement kan trekken/lopen. In scheuren en miniscule gaatjes kan de epoxy eindeloos weg trekken. Na de egaline moet je een epoxy primer smeren en daarna eigenlijk nog een transparante epoxy laag om het nóg gladder te maken en dán pas komt de epoxy kleur.
Remy die verf die wij hebben is echt ideaal spul, met de eerste laag smeer je het beton dicht(het zal niet langer drinken), de lagen daarna is om de kleur egaal te krijgen. Smeert makkelijk uit, dekt extreem goed en met 110 euro voor 20l is t ook nog eens vrij goedkoop

Mattijn wrote:"Wij zijn Roadster Crew, niet de club voor behoud van bodemplaat, banden en benzine."
Welk spul is dat dan precies? Want ik zoek ook nog iets om mijn garagevloer mee te bewerken en dat mag niet te veel kosten

Precies die van Stefan's foto maar dan in in een lichtere kleur grijs. Stefan had m op Marktplaats gevonden, KLIK. Genoeg om 3 lagen op 50m2 te smeren en ik zou de vloer niet bepaald egaal noemen

Kijk eens aan, een van die kleuren (RAL7005, muisgrijs) is precies de kleur van de rest van het huis

Mja, daar moet ik ook ooit nog eens aan gaan beginnen, heb de garage nu een beetje hals over kop ingericht wegens de brand bij mn vorige box, en die moest snel leeg
, eerst maar eens de rest van het huis afmaken.

Skippy wrote:"The Wangan Warrior formerly known as Mr. Positive Camber."
Dat spul is wel ideaal ja! Epoxy wordt wel een dure onderneming inderdaad.
PU is misschien iets minder duurzaam, maar voor een paar euro gooi je er weer een verse laag overheen
.
PU is misschien iets minder duurzaam, maar voor een paar euro gooi je er weer een verse laag overheen

Die hebben wij ook op de vloer, icm. witte muren en plafond lijkt te ruimte véél groter dan 10x5x2,20Kapitein Iglo wrote:Kijk eens aan, een van die kleuren (RAL7005, muisgrijs) is precies de kleur van de rest van het huis

Bop toch... wij hebben geen muisgrijs.. maar ral 7038.Bop wrote:Die hebben wij ook op de vloer, icm. witte muren en plafond lijkt te ruimte véél groter dan 10x5x2,20Kapitein Iglo wrote:Kijk eens aan, een van die kleuren (RAL7005, muisgrijs) is precies de kleur van de rest van het huis

Lap counter Nordschleife: 7
Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)
Voor het geval je eerst ff wat donuts wil draaien voor je naar huis gaat zeker
.