- Kevink
- Kapitein Iglo
- Opgedronken
- 1767
- 16 Dec 2011, 16:28
- Location: Tegelen!
- Kevink
- 999
- 12 Mar 2010, 15:58
- Car: Subaru Impreza WRX
- SstennizZ
- Mattijn
- 1216
- 01 Nov 2010, 19:35
- Kevink
- 999
- 12 Mar 2010, 15:58
- Car: Subaru Impreza WRX
- ricamros
- 730
- 01 Apr 2012, 14:35
- Car: Mazda Miata (NA)
- merijndj
- 855
- 24 Jul 2009, 21:53
- Mattijn
- 1216
- 01 Nov 2010, 19:35
- merijndj
- 855
- 24 Jul 2009, 21:53
- Kevink
- 999
- 12 Mar 2010, 15:58
- Car: Subaru Impreza WRX
- Eric
- 874
- 19 Dec 2010, 11:28
- merijndj
- 855
- 24 Jul 2009, 21:53
- Kevink
- 999
- 12 Mar 2010, 15:58
- Car: Subaru Impreza WRX
- Jayy
- 573
- 13 Nov 2009, 01:27
Heb dus een setje US koplampen gescoord. Nu hebben deze krengen dus geen gat/aansluiting voor stadslichten.
Heb de regels er op nagekeken en je hoort wel stadslicht te hebben. Moet dat perse in de koplamp zitten?
Of mag je ipv stadslichtjes ook DRL monteren?
Heb de regels er op nagekeken en je hoort wel stadslicht te hebben. Moet dat perse in de koplamp zitten?
Of mag je ipv stadslichtjes ook DRL monteren?
Veel auto's hebben hun stadslicht niet in de koplampunit, maar bijvoorbeeld in de bumper, dus dat mag vast wel. En ik neem aan dat je ook DRL lampjes mag gebruiken, als ze maar functioneren als stadslicht.
Bij de NA zitten de stadslichten ook apart van de normale lichten dus ik vermoed van wel.
Volgens mij zijn er wel nog regels wat betreft de plaatsing hiervan.
Volgens mij zijn er wel nog regels wat betreft de plaatsing hiervan.
Ik heb die amber sidemarkers maar die zullen vast niet voldoende zijn...
Bedankt voor de info, idd er zijn wagens met stadslichtjes op een andere locatie.
Bah wie had ook gedacht dat US koplampen niet van de stadslichtopeningen zouden hebben....
Bedankt voor de info, idd er zijn wagens met stadslichtjes op een andere locatie.
Bah wie had ook gedacht dat US koplampen niet van de stadslichtopeningen zouden hebben....

Last edited by Kevink on 13 Nov 2012, 12:01, edited 1 time in total.
Kan je ze er niet zelf in maken dan? Het hoeft alleen maar een los bolletje te zijn. 5w ofzo. Wellicht dat de oorspronkelijke locatie nog wel in de mal zat en dus te zien is op de koplamp?
~ If something slows you down, move lanes, shift back and FLOOR IT! ~
~ Mijn R33 GTS-T Spec 2 ~
~ Mijn R33 GTS-T Spec 2 ~
Misschien zoiets doen?
http://www.ebay.nl/itm/230789735749?ssP ... 1497.l2649" onclick="window.open(this.href);return false;
7,50 euro
Op een NA:

(Volgens mij moeten ze wettelijk iets verder uit elkaar staan)
http://www.ebay.nl/itm/230789735749?ssP ... 1497.l2649" onclick="window.open(this.href);return false;
7,50 euro

Op een NA:

(Volgens mij moeten ze wettelijk iets verder uit elkaar staan)
'90 Mazda Bro-adster
oorspronkelijke locatie zit zeker in de mal, staat zelf EU naast en zo heb ik nog een plekje met JPN gevonden.
probleem is dat ik dan ook in de reflector moet gaan boren/snijden omdat daar dan ook een gat in moet..
Al met al mischien wel het beste idee....
Projector retrofit zou helemaal mooi zijn. Iemand idee waar ik die het beste kan halen?
probleem is dat ik dan ook in de reflector moet gaan boren/snijden omdat daar dan ook een gat in moet..
Al met al mischien wel het beste idee....
Projector retrofit zou helemaal mooi zijn. Iemand idee waar ik die het beste kan halen?
owja die lampjes zijn niet apk goedgekeurd. je moet een apart switch tussen zetten al wil je daarmee door de apk kommn werd mij verteld. dus niet aansluiten op stadslichten etc
Dagrijlichten moet je via een relais aansluiten op je stadslicht/dimlicht/grootlicht.
Dagrijlichten moeten uitgaan zodra er andere verlichting aan gaat.
Dagrijlichten moeten uitgaan zodra er andere verlichting aan gaat.
Nissan 200SX - S13 - CA18DET
MX-5 heeft geen dagrijverlichting van zichzelf. Jij bedoelt stadslicht.ricamros wrote:bij een mx5 blijven ze beide branden hoor
'90 Mazda Bro-adster
Stadslichten zijn bedoeld als markerings lichten, Als je dimlichten stuk gaan, kunnen tegenliggers nog zien hoe breed jij bent (de auto dus).
Dagrijlichten (meestal LED's) zijn bedoeld om overdag goed gezien (lichtbeeld lijkt op dat van grootlicht) te worden, zonder dat je (te) sterk verblindend bent of 2x 55watt pitten aan moet zetten.
Dagrijlichten (meestal LED's) zijn bedoeld om overdag goed gezien (lichtbeeld lijkt op dat van grootlicht) te worden, zonder dat je (te) sterk verblindend bent of 2x 55watt pitten aan moet zetten.
Nissan 200SX - S13 - CA18DET
Dus??
Dagrijlichten mogen niet als stadslichten dienen?
Lijkt me dat als Dagrijlichten op een goede plek geplaatst worden, ze ook als stadslichten kunnen dienen?
Dagrijlichten mogen niet als stadslichten dienen?
Lijkt me dat als Dagrijlichten op een goede plek geplaatst worden, ze ook als stadslichten kunnen dienen?
ja, goed gezien worden en weten hoe breed je bent valt toch onder hetzelfde? Gekke is alleen dat je je stadslicht normaal niet voeren mag zonder dimlicht en je dagrijverlichting wel?
Overdag wel, vanaf dat je dimlicht moet gaan voeren (omdat het donker wordt), moet dagrijverlichting uit of minimaal 50% minder fel branden.
Officieel mag je naast dagrijlichten geen enkele andere verlichting aan hebben op je knipperlichten na.
Zoals onderstaande afbeelding aangeeft, mag je deze verlichting niet aan hebben zodra het donker wordt.


Geen verlichting, dimlichten, dagrijlichten.
of lees dit even door:
http://www.autopressnews.com/2006/2006c ... ghts.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Officieel mag je naast dagrijlichten geen enkele andere verlichting aan hebben op je knipperlichten na.
Zoals onderstaande afbeelding aangeeft, mag je deze verlichting niet aan hebben zodra het donker wordt.


Geen verlichting, dimlichten, dagrijlichten.
of lees dit even door:
http://www.autopressnews.com/2006/2006c ... ghts.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan 200SX - S13 - CA18DET
Wow ok, thnx!
Maar toch zie ik veel van ds3 gevallen met drl + dimlicht.
Maar dat dus ook blijkbaar niet. Goeie info!
Maar toch zie ik veel van ds3 gevallen met drl + dimlicht.
Maar dat dus ook blijkbaar niet. Goeie info!
Dit staat er in het grote boek van de APK over de plaatsing van verlichting:
Artikel 5.2.61 plaatsing lichten en retroreflectoren
1. Bij personenauto's in gebruik genomen na
31 december 1967 moeten de lichten, lichtsignalen
en retroreflecterende voorzieningen, bedoeld in de
artikelen 5.2.51 en 5.2.57 zijn aangebracht op een
afstand van niet meer dan 0,50 m vanaf het punt van
de grootste breedte van het voertuig. Voor
richtingaanwijzers geldt de eerste volzin slechts
voor zover het voertuig in gebruik is genomen na 31
december 1997.
Visuele controle. In geval van twijfel wordt
gemeten.
2. Het bepaalde in het eerste lid geldt niet voor de
grote lichten, achteruitrijlichten, remlichten, de
achterkentekenplaatverlichting, mistachterlichten en
werklichten.
Artikel 5.2.61 plaatsing lichten en retroreflectoren
1. Bij personenauto's in gebruik genomen na
31 december 1967 moeten de lichten, lichtsignalen
en retroreflecterende voorzieningen, bedoeld in de
artikelen 5.2.51 en 5.2.57 zijn aangebracht op een
afstand van niet meer dan 0,50 m vanaf het punt van
de grootste breedte van het voertuig. Voor
richtingaanwijzers geldt de eerste volzin slechts
voor zover het voertuig in gebruik is genomen na 31
december 1997.
Visuele controle. In geval van twijfel wordt
gemeten.
2. Het bepaalde in het eerste lid geldt niet voor de
grote lichten, achteruitrijlichten, remlichten, de
achterkentekenplaatverlichting, mistachterlichten en
werklichten.