- EvoIII
- Nivek
- Wangan Warrior
- 2898
- 31 Aug 2010, 17:41
- Car: Mazda RX7 (FC3S)
- EvoIII
- 151
- 12 Nov 2012, 20:15
- Kay
- Wangan Warrior
- merijndj
- 855
- 24 Jul 2009, 21:53
- EvoIII
- 151
- 12 Nov 2012, 20:15
Sinds 2 dagen hoor ik bij mijn Swift heel zachtjes het bekende zoemende geluid van een versleten wiellager de auto binnendringen. Het geluid begint vanaf zo'n 60 á 70 Km/u en houd ongeveer op bij 130 Km/u. Dit geluid word ook ietsjes versterkt in een bocht. Dus ik denk dat kan niet missen, er is een wiellager heengegaan.
Maar nu heb ik vanmorgen de auto opgekrikt en ieder wiel alle mogelijke richtingen opgedrukt en ik voel geen speling. Ik hoor ook niks schaven bij het draaien aan een wiel, enkel de remblokjes die een beetje tegen de schijf aaien. Kan het misschien zijn dat de slijtage nog niet zover is dat er geen speling aan de wielen voelbaar is maar wel hoorbaar tijdens het rijden in de auto ?
Maar nu heb ik vanmorgen de auto opgekrikt en ieder wiel alle mogelijke richtingen opgedrukt en ik voel geen speling. Ik hoor ook niks schaven bij het draaien aan een wiel, enkel de remblokjes die een beetje tegen de schijf aaien. Kan het misschien zijn dat de slijtage nog niet zover is dat er geen speling aan de wielen voelbaar is maar wel hoorbaar tijdens het rijden in de auto ?
Geen speling betekend niet direct dat ie niet stuk is.
Als je 100% zeker weet dat het niet uit de banden komt, zou ik hem gewoon gaan vervangen.
Nog een tip, voorwielen van de grond, motor laten draaien, in een hoge versnelling, en kijken of je trillingen voelt in de schroefveer.
Als je 100% zeker weet dat het niet uit de banden komt, zou ik hem gewoon gaan vervangen.
Nog een tip, voorwielen van de grond, motor laten draaien, in een hoge versnelling, en kijken of je trillingen voelt in de schroefveer.

Lap counter Nordschleife: 7
Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)
De pest is een beetje dat ik niet weet welk lager het is..
Anders had ik er allang 1 vervangen. Ik ga morgen even je truukje met opgekrikte auto proberen, bedankt !
Anders had ik er allang 1 vervangen. Ik ga morgen even je truukje met opgekrikte auto proberen, bedankt !
Kan ook zomaar de achterkant zijn dus? Daarbij kun je gewoon een flinke slinger aan het wiel geven, en luisteren of je iets hoort brommen. Ook daar kun je de veerpoot vastpakken om trillingen te voelen.
1983 Toyota Carina TA60
idd auto opkrikken, wiel draaien en veerpoot vast pakken, dan voel je direct of die trilt 
Bij mijn S13 heb ik ook een kapot wiellager, inmiddels alweer een jaar
Alleen nog steeds geen speling en tussen de 70 en +-120 trilt het in het stuur

Bij mijn S13 heb ik ook een kapot wiellager, inmiddels alweer een jaar

Alleen nog steeds geen speling en tussen de 70 en +-120 trilt het in het stuur

Nissan 200SX - S13 - CA18DET
Het was dus rechtsvoor! Maar nu is de koppelingskabel gebroken, zo blijf ik lekker bezig
