- PU.
- vdw
- 187
- 03 Apr 2012, 21:05
- TJ_013
- 219
- 31 Dec 2009, 23:15
- Kira
- 136
- 27 May 2009, 22:54
- Anu
- Wangan Warrior
- 6035
- 19 May 2009, 19:19
- Location: Roermond
- bob.
- 1340
- 29 Mar 2010, 11:08
- Location: Nijmegen
- UndaGrwnD
- 93
- 29 Nov 2009, 14:17
- Eric
- 874
- 19 Dec 2010, 11:28
- Robin260z
- 612
- 12 May 2011, 23:48
- Location: Rosmalen
- Terror010
- 256
- 16 Nov 2012, 12:51
- Location: Rotterdam
- PU.
- 177
- 09 Nov 2010, 21:10
- Location: Sint-Oedenrode
- vdw
- 187
- 03 Apr 2012, 21:05
- Alex
- Supernova
- 7337
- 19 May 2009, 19:32
- Car: Nissan Silvia (S13)
- Location: Nijmegen
- PU.
- 177
- 09 Nov 2010, 21:10
- Location: Sint-Oedenrode
- Texhnolith
- Wangan Warrior
- phyxsius
- 232
- 04 Jun 2012, 20:49
- PU.
- 177
- 09 Nov 2010, 21:10
- Location: Sint-Oedenrode
- phyxsius
- 232
- 04 Jun 2012, 20:49
De auto van mijn vriendin heeft vanmiddag de geest gegeven, dus ze is zoekende naar iets anders.
Ik wil haar weg houden bij die Duitse en Italiaanse bras, om over de Franse meuk maar te zwijgen.
Enkele "eisen";
Laag verbruik (< 1:14)
Laag gewicht/wegenbelasting (<1000 kg)
Moet vrij goed mee kunnen komen op de snelweg
Ietwat vrouwelijk modelletje, dus geen platgelegde Civic o.i.d.
Bouwjaar jonger als 1997
Prijsklasse tot MAX €2000,-
Ik heb zelf wat zitten kijken bij mijn huismerk; Subaru, en dan met name de Vivio. Al is het maar voor een jaartje om de portomonaie wat sneller bij te laten trekken. In de toekomst, enkele jaren, zal er wel wat groters voor gaan komen.
Wat raden jullie aan bij bovenstaande eisenpakket?
Ik wil haar weg houden bij die Duitse en Italiaanse bras, om over de Franse meuk maar te zwijgen.
Enkele "eisen";
Laag verbruik (< 1:14)
Laag gewicht/wegenbelasting (<1000 kg)
Moet vrij goed mee kunnen komen op de snelweg
Ietwat vrouwelijk modelletje, dus geen platgelegde Civic o.i.d.
Bouwjaar jonger als 1997
Prijsklasse tot MAX €2000,-
Ik heb zelf wat zitten kijken bij mijn huismerk; Subaru, en dan met name de Vivio. Al is het maar voor een jaartje om de portomonaie wat sneller bij te laten trekken. In de toekomst, enkele jaren, zal er wel wat groters voor gaan komen.
Wat raden jullie aan bij bovenstaande eisenpakket?
Een toyota starlet.
Ik heb een oud type als daily. Werkt perfect, start altijd ook bij -30, super betrouwbaar. En het nieuwere model is ook redelijk netjes. Ik red de 1 op 14 prima en komt redelijk mee op de snelweg. Bij wind mee heb ik 180 op me tellertje gezien
Ik heb een oud type als daily. Werkt perfect, start altijd ook bij -30, super betrouwbaar. En het nieuwere model is ook redelijk netjes. Ik red de 1 op 14 prima en komt redelijk mee op de snelweg. Bij wind mee heb ik 180 op me tellertje gezien

Mitsubishi Colt uit 2000?
Je hebt ze in 1.3 en 1.6
Met airco e.d.
Betrouwbare autos met lage onderhouds kosten en maandelijkse kosten.
Rijden super. Zowel in de stad als op de snelweg.
Je hebt ze in 1.3 en 1.6
Met airco e.d.
Betrouwbare autos met lage onderhouds kosten en maandelijkse kosten.
Rijden super. Zowel in de stad als op de snelweg.
Misschien heel gek, maareuh... een VW Lupo?
Of een Civic EK, gewoon stock.
Of een Civic EK, gewoon stock.
Of misschien een niet -platgelegde civic idd?
Heb zelf een civic uit 99, 1.5 vtec-e als daily, komt goed mee en rij er makkelijk 1:15 mee, gewicht is 975.


Skippy wrote:"The Wangan Warrior formerly known as Mr. Positive Camber."
Toyota glanza. Alleen het verbruik voldoet 'ie niet aan

ik heb een Nissan Micra 1.3 1998 (facelift) Automaat als daily.
heerlijk wagentje, 75pk ,855kg en voldoet aan al je eisen.
heerlijk wagentje, 75pk ,855kg en voldoet aan al je eisen.
JDM ST205 GT-Four
Idd, Micraatjes! en als dat niks wordt een Starlet.
Zuinig, rijden goed, betrouwbaar, onderdelen zijn er plenty overal en kleine stadsautootjes zijn waardevast! Iedereen wil er 1.
Zuinig, rijden goed, betrouwbaar, onderdelen zijn er plenty overal en kleine stadsautootjes zijn waardevast! Iedereen wil er 1.
een suzuki swift, nieuwer type zijn ook mooi en rijden ook goed, zuinig en betrouwbaar alleen de prijs ligt denk ik hoger
Ik zweer ook bij de Colt, die uit 92-95 zijn heel goed betaalbaar en onderdelen goed te krijgen. Had zelf een 1.6 16V. Is het Ca0 model.
96-00 is het CJ model, iets nieuwer etc.
96-00 is het CJ model, iets nieuwer etc.
Silver Evo TME
Bedankt voor de opties allemaal!
Ze heeft me een keer lief aangekeken en het budget is iets opgerekt tot +/-4000 euro. Daarbij wil ze dan natuurlijk wel een wat jongere auto ~2002.
Ze maakt tegen de 25000 km per jaar, dus we zijn ook aan het kijken of een dieseltje misschien interessanter is.
Haar voorkeur ligt op het moment bij een Aygo, Yaris (diesel) of 206 (diesel). Welke kanshebbers zien we over het hoofd met deze nieuwe ontwikkelingen?
Zelf ben ik wel voorstander van zo'n Yaris diesel. Krijg er nog geen schokkende verhalen over gevonden. Natuurlijk zal hij rond de 2 ton een keer nieuwe verstuivers en/of pomp moeten hebben, maar dat geldt voor iedere auto.
Ze heeft me een keer lief aangekeken en het budget is iets opgerekt tot +/-4000 euro. Daarbij wil ze dan natuurlijk wel een wat jongere auto ~2002.
Ze maakt tegen de 25000 km per jaar, dus we zijn ook aan het kijken of een dieseltje misschien interessanter is.
Haar voorkeur ligt op het moment bij een Aygo, Yaris (diesel) of 206 (diesel). Welke kanshebbers zien we over het hoofd met deze nieuwe ontwikkelingen?
Zelf ben ik wel voorstander van zo'n Yaris diesel. Krijg er nog geen schokkende verhalen over gevonden. Natuurlijk zal hij rond de 2 ton een keer nieuwe verstuivers en/of pomp moeten hebben, maar dat geldt voor iedere auto.
Peug 206 hdi is gek genoeg een prima auto. Heeft me vriendin als auto. Redelijk betrouwbaar en dergelijke. Het is en blijft franse meuk.
Ik rij er regelmatig in, maar het is een beetje zielloos....
Ik rij er regelmatig in, maar het is een beetje zielloos....

Diesels zijn vrij zeldzaam en ook wat duur. Waarom geen benzine met zo weinig kilometers per jaar? Qua wegenbelasting ben je dan veel minder geld kwijt en met 1:17 (voor de 1.3) of 1:20 (voor de 1.0) bloed je ook niet leeg aan benzinekosten. Ik doe dik 30000 per jaar met mijn 1.3 Yarisje.PU. wrote:Yaris (diesel)

Ik wilde toen voor Djuvenna een Suzuki Swift aanschaffen maar na het bekijken van een aantal swifts ben ik daar heel snel vanaf gestapt. Dingen rotten snel.Robin260z wrote:een suzuki swift, nieuwer type zijn ook mooi en rijden ook goed, zuinig en betrouwbaar alleen de prijs ligt denk ik hoger
Uiteindelijk heeft ze een Ford Fiesta uit 1999 aanschaft in de kleur paars voor nog geen 2k. Weinig onderhoud, rijdt goed, zuinig en ziet er ook nog eens leuk uit!

Bij 25000 km per jaar is de diesel uitvoering €650,- goedkoper (afschrijving en verzekering buiten beschouwing gelaten). Als hij dan in aanschaf 1000 euro duurder is als een vergelijkbaar benzine model (1,3 dan zowieso, ze rijdt aardig door) zit je na 1,5 jaar rijden weer kiet. Alles wat je daarna nog rijdt is extra.Alex wrote:Diesels zijn vrij zeldzaam en ook wat duur. Waarom geen benzine met zo weinig kilometers per jaar? Qua wegenbelasting ben je dan veel minder geld kwijt en met 1:17 (voor de 1.3) of 1:20 (voor de 1.0) bloed je ook niet leeg aan benzinekosten. Ik doe dik 30000 per jaar met mijn 1.3 Yarisje.PU. wrote:Yaris (diesel)
De lijn van de afgelopen jaren is ook redelijk stijgend, wat kilometers maken betreft. Begon op 14000/j 3 jaar geleden. En dan werkt ze nu nog minder dagen in de week ook.
Tenzij ik iets gruwelijk over het hoofd zie zijn we met een diesel gewoon een stuk goedkoper uit.
De Swift vindt ze inderdaad ook mooi, maar dat trekt mij weer niet zo.
De 206 diesel is mij onbekend. Er rijden er veel van, dus heel slecht zullen ze inderdaad niet zijn. Blijft toch wel een kleine kanshebber ondanks dat het een stokbrood is.
Ik vond een 206 echt mega klote rijden, zwager had er een (wel benzine)
Maar is met 25k km diesel wel zuiniger? Ivm hogere aanschaf, duurdere wegenbelasting etc?
Heb daar toen ook voor mezelf naar gekeken met zelfde aantal KM en ik was duurder uit. Maar ik keek ook naar groter (zwaardere) Autos. LPG geen optie?
Maar is met 25k km diesel wel zuiniger? Ivm hogere aanschaf, duurdere wegenbelasting etc?
Heb daar toen ook voor mezelf naar gekeken met zelfde aantal KM en ik was duurder uit. Maar ik keek ook naar groter (zwaardere) Autos. LPG geen optie?
verzekering van een Diesel is ook aanzienlijk duurder dan van een benzine....was voor mijn Almera 2.0D bijna 2 keer zo veel kwijt als voor mijn Skyline uit 96....
Even vergeleken. Voor een 1.3 benzine zou ze €31,- in de maand kwijt zijn, voor de 1.4 diesel €45,- inderdaad. Daarmee wordt het verschil al wat kleiner, maar nog steeds een kleine 500 euro per jaar in het voordeel van de diesel.
Een Aygo is dan wel goedkoper, maar dat is weer zo'n koektrommel
Een Aygo is dan wel goedkoper, maar dat is weer zo'n koektrommel

Ook blijven de kleine benzine autos hun waarde veel beter behouden...