- Kapitein Iglo
- Opgedronken
- 1767
- 16 Dec 2011, 16:28
- Vincent_R
- Wangan Warrior
- Vincent_R
- Wangan Warrior
- bob.
- 1340
- 29 Mar 2010, 11:08
- merijndj
- 855
- 24 Jul 2009, 21:53
Schroefdraadidentificatiebord. Da's een mooi woord voor Scrabble, maar daarnaast lijkt het me ook verdomd handig om te hebben.
Ik maak namelijk nogal vaak mee dat ik niet weet welke draad een bepaald boutje of moertje heeft. Daar zouden ze eens iets voor moeten maken, dat je kan bepalen wat het is. Misschien bestaat het al, maar anders zou ik dat best eens zelf willen maken.
Gewoon een stuk plaatstaal, daar een aantal gaatjes in boren, moertjes er op lassen en boutjes er in draaien. Alle soorten gangbare draad van M3 t/m M12 ofzo. En dan in fijne en normale draad, links- en rechtsdraaiend. Met zo'n letter-stans-hamer-unit kun je er dan mooi boven de maat in slaan. Of met een graveermachine ofzo, maar dat zijn details.
Als je niet te veel ruimte tussen de moeren neemt kan het nog redelijk compact worden, zodat je het ook mee kan nemen naar een sleutellocatie/meeting/whatever.
Is dit een goed idee, of wat?!
Ik maak namelijk nogal vaak mee dat ik niet weet welke draad een bepaald boutje of moertje heeft. Daar zouden ze eens iets voor moeten maken, dat je kan bepalen wat het is. Misschien bestaat het al, maar anders zou ik dat best eens zelf willen maken.
Gewoon een stuk plaatstaal, daar een aantal gaatjes in boren, moertjes er op lassen en boutjes er in draaien. Alle soorten gangbare draad van M3 t/m M12 ofzo. En dan in fijne en normale draad, links- en rechtsdraaiend. Met zo'n letter-stans-hamer-unit kun je er dan mooi boven de maat in slaan. Of met een graveermachine ofzo, maar dat zijn details.
Als je niet te veel ruimte tussen de moeren neemt kan het nog redelijk compact worden, zodat je het ook mee kan nemen naar een sleutellocatie/meeting/whatever.
Is dit een goed idee, of wat?!

Zoeiets bestaat wel, maar dan in de vorm van een plaat met tandjes erin.

Jup zoiets is er zoals hierboven wordt gezegd.
Mijn oom heeft zo'n ding liggen. Is wel makkelijk om de draad te bepalen.
Mijn oom heeft zo'n ding liggen. Is wel makkelijk om de draad te bepalen.
Interesse in een fotoshoot? Laat het maar weten!
Pfoe...... zal is zoeken. Anders kan ik het vanavond vragen

Interesse in een fotoshoot? Laat het maar weten!
"Schroefdraad caliber" wordt t ook wel eens genoemd meen ik
zoiets? (kom het net tegen in de catalogus van Mocal
)
http://www.performance-products.nl/N_fr ... t_927.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.performance-products.nl/N_fr ... t_927.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan 200SX - S13 - CA18DET