IC vraagies

Discuss technical things regarding normal car parts etc here.
RJAY
190
phpbb3styles ©
10 May 2011, 19:38

Post by RJAY »

Hallo,

Ik ben bezig met mijn fmic en bov te monteren, maar ik kwam het volgende tegen.

Weet iemand waar ik dit slangetje moet monteren?

Image

En de buis sluit niet aan op de ic. De buis kan niet meer verder naar achteren en ik kom net een cm te kort. Het gat is origineel. Moet ik het gat iets groter maken of heeft iemand een ander idee? De kit is van apex.

De buis kan wel gedraait worden.
Image

Image

Alvast bedankt.

bob.
1340
29 Mar 2010, 11:08

Post by bob. »

Welk type auto praten we hierover?

Dat slangetje, waar zat het voorheen op aangesloten? Moet niet zo moeilijk zijn toch?

Zou het gat in de carosserie gewoon groter maken.

Supernova
7337
19 May 2009, 19:32
Car: Nissan Silvia (S13)

Post by Supernova »

Over de dumpvalve, dat slangetje wat je in je hand hebt moet je aansluiten op dat pijpje wat op je dumpvalve naar voren wijst. Met de schroef bovenop kun je instellen of de dumpvalve al moet afblazen bij lage druk of bij hoge druk.
Als je het gat groter kan maken moet je dat zeker doen. Vaak is het wel voor jouw auto bedoeld maar moet je nog wel wat "aanpassen"

Zo te zien is het een S14 bob
Image

RJAY
190

Post by RJAY »

De auto is een s14a.

Het slangetje zat op een stock ic buis. Ik weet niet of het op dezelfde plek moet van de buis of dat het ook ergens op een andere buis kan.

Supernova
7337

Post by Supernova »

Als ie van de stock is buis af kwam en je kan hem nergens anders meer kwijt dan zou ik hem afdoppen.

Op de dumpvalve moet een vacuüm slang komen, en ik weet zo niet of de slang die van de stock ic buis afkomt ook vacuum is :)
Image

RJAY
190

Post by RJAY »

Ok topper supernova. Ik ga het proberen. Bedankt

Ik heb net gekeken, maar dan heb ik nog een aansluiting over bij het inlaatsysteem. Daar zat de originele bov op aangesloten. Mij lijkt dat die dan op me bov moet worden aangesloten, of zie ik dan verkeerd?

Ik doe dit voor het eerst namelijk :oops:

Supernova
7337

Post by Supernova »

Dan moet je nieuwe dumpvalve aansloten worden op het inlaat systeem net zoals je "oude" ook zat :)
Image

RJAY
190

Post by RJAY »

Topper man. Ik weet genoeg. :D :worship:

Supernova
7337

Post by Supernova »

Astu, succes :)
Image

Sco0p
851
30 May 2009, 20:00

Post by Sco0p »

volgens mij moet je die niet afdoppen! is dat niet de slang van de stock boost-solenoid?

Als je die zou afdoppen gaat je wastegate niet meer open, en gaje over-boosten....
Die slang hoort aangesloten te worden op de intercoolingpiping, dus ergens moet je een slangpilaar zoeken, of er een monteren waar je die slang op kunt monteren.

Misschien dat iemand met een s14 dit kan beamen of verduidelijken?
Image

Timmeh
636
25 Oct 2010, 17:15

Post by Timmeh »

wat joep zegt. is idd wastegate slang. Als het goed is heeft de ic buis die op je gasklep komt aan de onderkant een slang aansluiting. Daar moet hij op.
banana race car!

zandvoort counts: 3

Anu
Wangan Warrior
6035
19 May 2009, 19:19

Post by Anu »

Aansluiting bij de gasklep, hmm, word het dan niet een beetje een erg lang slangetje (ivm boostspikes?)?
Image
Skippy wrote:"The Wangan Warrior formerly known as Mr. Positive Camber."

RJAY
190

Post by RJAY »

hmm ok. ik heb verder geen aansluitingen meer op de buis, maar Ik heb wel een boost nipple over. Die zal denk ik waarschijnlijk daarvoor dan zijn. :D ???

Post Reply