Wielen "rebarrelen"

Discuss technical things regarding normal car parts etc here.
Opgedronken
1767
phpbb3styles ©
16 Dec 2011, 16:28

Post by Opgedronken »

Ik moet dus een bredere set wielen hebben en heb mijn oude set al te koop staan.
Nu zat ik na te denken om er gewoon een nieuwe velg omheen te laten maken, in de VS wordt dit wel vaker gedaan.
Ik heb het alleen in Nederland nog nooit echt gezien, alleen bijvoorbeeld bredere buitenvelgen voor BBSjes enzo.
Weet iemand van een bedrijf wat dit doet en wat dat dan ongeveer zou kosten?

Kapitein Iglo
7919
20 May 2009, 12:46
Car: Suzuki Wagon R+

Post by Kapitein Iglo »

Buitenvelgen? Whut?

Vincent_R
Wangan Warrior
5498
19 Oct 2009, 09:05

Post by Vincent_R »

Voor vele 3-delige velgen kan je ook een breder lip kopen...
Is dat niet mogelijk, of begrijp ik het verkeerd :)?
Interesse in een fotoshoot? Laat het maar weten!

Opgedronken
1767

Post by Opgedronken »

Voor BBSjes en andere veel voorkomende wielen kun je op internet gewoon die onderdelen bestellen ja.
Ik moet helaas niet alleen een nieuwe lip hebben, maar ook de binnenrand moet breder.
Voorheen kon je bij Kodiak Racing Wheels nog deze onderdelen custom bestellen, maar zij maken ze ook alleen nog voor BBS RS/RM.

Rolo
1142
10 Feb 2010, 08:30

Post by Rolo »

In NL word dat moeilijk maar deze in DE doet het wel, maar het is niet goedkoop :P

http://www.rindt-felgen.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Opgedronken
1767

Post by Opgedronken »

Dat was precies waar ik naar op zoek was!
De prijs ligt me nét iets te hoog, maar het is iets voor in de toekomst aan te denken.
Dan ga ik voor nu/straks toch maar een setje 15x10 949 Racing wielen bestellen :P.

Supernova
7337
19 May 2009, 19:32
Car: Nissan Silvia (S13)

Post by Supernova »

1 adresje in Belgie:
http://www.concept-wheels.be/shop/" onclick="window.open(this.href);return false; Peesx heeft hier toen 2 randen gekocht voor zijn Work Rezaxx velgen

Duitsland:
http://www.titanium-touch.com" onclick="window.open(this.href);return false;, de jongen waarvan ik de Meisters heb gekocht is toen bezig geweest met bredere randen dit heeft ie in zijn mail gehad:

Hi,

18 x 4,75 or 18 x 5,25 is possible. Alloy polished you must calculate per rim 157,00 € net

Best regards
Pertsch & Partner GmbH

i.A. Michaela Steinhäußer
Image

Patrick
4731
26 Aug 2009, 17:41

Post by Patrick »

ja drunkenmunky... je kunt zo'n velg toch in delen schroeven? dan heb je aan een bredere buitenrand toch voldoende? en dan desnoods met een spacertje naar buiten brengen :)
Nürburgring count: 20

Johan wrote:Ik ga een supersportauto bouwen. Net als Koenigsegg. Van hout.

Opgedronken
1767

Post by Opgedronken »

Nogmaals bedankt voor de info jongens :P!

Ik moet zowel de buitenrand als de binnenrand verbreed hebben, daarbij is het een gelaste velg, dus alleen een bredere lip kopen wordt hem niet.
Uiteindelijk moet ik bijvoorbeeld bij de achterste velgen op 15x10 +35 komen, dat wordt dan met spacer +10.
Die Pertsch & Partner kon nog wel eens interessant zijn die verkopen binnen en buitenranden op maat.
Nouja ik ga er in ieder geval nog eens goed over na denken :P.
Wat ik voorlopig waarschijnlijk ga doen is een toch set 15x10 6UL bestellen en de voorste misschien een halve inch minder breed laten maken.
Die velgen heb ik namelijk toch nodig als ik ooit nog eens wil gaan racen :P.

Supernova
7337

Post by Supernova »

Maar mag ik vragen waarom je ook bredere binnen randen wilt hebben dan? Dan komt de binnenrand alleen maar verder naar binnen & je wint er niks mee kwa breedte?
Image

Opgedronken
1767

Post by Opgedronken »

Als je binnenrand 1'' breder wordt, dan wordt toch ook de hele velg in totaal 1'' breder :P?
Ik wil dus 10" breed hebben en als ik alleen de buitenrand 2" breder zou maken dan wordt de offset te laag.

Supernova
7337

Post by Supernova »

Of ik beredeneer het verkeerd maar als je een 3 delige velgen hebt dan is het hart van je velg je montage punt op je wielstuds, als je dan een bredere binnen rand gaat monteren komt die alleen maar verder naar binnen richting je coilover te staan, dus win je er naar buiten toe (wat jij wilt) niks mee?

Image
Image

Opgedronken
1767

Post by Opgedronken »

Ik moet zowel naar binnen als naar buiten breder.
Achter 1" en voor 0,75" naar binnen en naar buiten.
De offset blijft zo hetzelfde, de velg wordt alleen breder.

Rolo
1142

Post by Rolo »

Met de binnenring verander je de ET waarde en met de buitenring alleen de J waarden?

Opgedronken
1767

Post by Opgedronken »

Als je er een andere ring op zet ongeacht of die aan de binnen of buitenkant zit verander je zowel de offset als de breedte.
"J waarde" is een verzinsel van domme techneuten die niet snappen dat dit alleen slaat op de vorm van die hiel van de velg, niet op de breedte.

Anu
Wangan Warrior
6035
19 May 2009, 19:19

Post by Anu »

Waarom is het een probleem als de offset veranderd? Kom je niet in de problemen met je veerpooten als je velg een CM of 2 meer naar binnen komt?
Image
Skippy wrote:"The Wangan Warrior formerly known as Mr. Positive Camber."

Opgedronken
1767

Post by Opgedronken »

Ik wil de perfecte fitment met m'n flares hebben :P, met 15x10 +10 heb ik nog zo'n 15mm ruimte tussen de velg en de veer.

Rolo
1142

Post by Rolo »

Oh shit haha ja ff een reken foutje. Wat een gepuzzel :P

Kay
Wangan Warrior
2928
07 May 2009, 19:16

Post by Kay »

Opgedronken wrote:Als je er een andere ring op zet ongeacht of die aan de binnen of buitenkant zit verander je zowel de offset als de breedte.
"J waarde" is een verzinsel van domme techneuten die niet snappen dat dit alleen slaat op de vorm van die hiel van de velg, niet op de breedte.
Met jou kan ik praten. Dit roep ik al jaren en niemand wil naar me luisteren. BREEDTE IS IN INCHES, J IS GEEN WAARDE :frantic:

Maar wat voor bandenmaat wil je gaan gebruiken op 15x10? Snij je jezelf niet gruwelijk in de vingers daarmee, kwa verkrijgbaarheid/prijs etc? Semislicks lenen zich niet heel goed om te stretchen.
1983 Toyota Carina TA60

Opgedronken
1767

Post by Opgedronken »

De meeste JDM velgen hebben ook nog eens de hielvorm "JJ" dus dan gaat die vlieger al helemaal niet op :P.
Over die velg/band combinatie. Voor flares op een Miata is 15x9 met 225/45/15 een veel gebruikte combinatie.
Ik heb zoiets van als ik dan voor zoeiets extreems ga dan pak ik ook meteen het meest brede wat er te krijgen is.
Dat is dus voor 225/45/15 op een 9,5" velg en achter 235/50/15 op een 10" velg.
Op die manier heb ik ook nog eens een beetje "rake" wat ik altijd erg vet vind staan :P.

Post Reply