- Opgedronken
- Vincent_R
- Wangan Warrior
- Opgedronken
- 1767
- 16 Dec 2011, 16:28
- Location: Tegelen!
- Rolo
- Opgedronken
- 1767
- 16 Dec 2011, 16:28
- Location: Tegelen!
- Supernova
- 7337
- 19 May 2009, 19:32
- Car: Nissan Silvia (S13)
- Location: Nijmegen
- Patrick
- Opgedronken
- 1767
- 16 Dec 2011, 16:28
- Location: Tegelen!
- Supernova
- 7337
- 19 May 2009, 19:32
- Car: Nissan Silvia (S13)
- Location: Nijmegen
- Opgedronken
- 1767
- 16 Dec 2011, 16:28
- Location: Tegelen!
- Supernova
- 7337
- 19 May 2009, 19:32
- Car: Nissan Silvia (S13)
- Location: Nijmegen
- Opgedronken
- 1767
- 16 Dec 2011, 16:28
- Location: Tegelen!
- Opgedronken
- 1767
- 16 Dec 2011, 16:28
- Location: Tegelen!
- Anu
- Wangan Warrior
- 6035
- 19 May 2009, 19:19
- Location: Roermond
- Opgedronken
- 1767
- 16 Dec 2011, 16:28
- Location: Tegelen!
- Kay
- Wangan Warrior
- Opgedronken
- 1767
- 16 Dec 2011, 16:28
- Location: Tegelen!
Ik moet dus een bredere set wielen hebben en heb mijn oude set al te koop staan.
Nu zat ik na te denken om er gewoon een nieuwe velg omheen te laten maken, in de VS wordt dit wel vaker gedaan.
Ik heb het alleen in Nederland nog nooit echt gezien, alleen bijvoorbeeld bredere buitenvelgen voor BBSjes enzo.
Weet iemand van een bedrijf wat dit doet en wat dat dan ongeveer zou kosten?
Nu zat ik na te denken om er gewoon een nieuwe velg omheen te laten maken, in de VS wordt dit wel vaker gedaan.
Ik heb het alleen in Nederland nog nooit echt gezien, alleen bijvoorbeeld bredere buitenvelgen voor BBSjes enzo.
Weet iemand van een bedrijf wat dit doet en wat dat dan ongeveer zou kosten?
Voor vele 3-delige velgen kan je ook een breder lip kopen...
Is dat niet mogelijk, of begrijp ik het verkeerd
?
Is dat niet mogelijk, of begrijp ik het verkeerd

Interesse in een fotoshoot? Laat het maar weten!
Voor BBSjes en andere veel voorkomende wielen kun je op internet gewoon die onderdelen bestellen ja.
Ik moet helaas niet alleen een nieuwe lip hebben, maar ook de binnenrand moet breder.
Voorheen kon je bij Kodiak Racing Wheels nog deze onderdelen custom bestellen, maar zij maken ze ook alleen nog voor BBS RS/RM.
Ik moet helaas niet alleen een nieuwe lip hebben, maar ook de binnenrand moet breder.
Voorheen kon je bij Kodiak Racing Wheels nog deze onderdelen custom bestellen, maar zij maken ze ook alleen nog voor BBS RS/RM.
In NL word dat moeilijk maar deze in DE doet het wel, maar het is niet goedkoop 
http://www.rindt-felgen.com" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.rindt-felgen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat was precies waar ik naar op zoek was!
De prijs ligt me nét iets te hoog, maar het is iets voor in de toekomst aan te denken.
Dan ga ik voor nu/straks toch maar een setje 15x10 949 Racing wielen bestellen
.
De prijs ligt me nét iets te hoog, maar het is iets voor in de toekomst aan te denken.
Dan ga ik voor nu/straks toch maar een setje 15x10 949 Racing wielen bestellen

1 adresje in Belgie:
http://www.concept-wheels.be/shop/" onclick="window.open(this.href);return false; Peesx heeft hier toen 2 randen gekocht voor zijn Work Rezaxx velgen
Duitsland:
http://www.titanium-touch.com" onclick="window.open(this.href);return false;, de jongen waarvan ik de Meisters heb gekocht is toen bezig geweest met bredere randen dit heeft ie in zijn mail gehad:
Hi,
18 x 4,75 or 18 x 5,25 is possible. Alloy polished you must calculate per rim 157,00 € net
Best regards
Pertsch & Partner GmbH
i.A. Michaela Steinhäußer
http://www.concept-wheels.be/shop/" onclick="window.open(this.href);return false; Peesx heeft hier toen 2 randen gekocht voor zijn Work Rezaxx velgen
Duitsland:
http://www.titanium-touch.com" onclick="window.open(this.href);return false;, de jongen waarvan ik de Meisters heb gekocht is toen bezig geweest met bredere randen dit heeft ie in zijn mail gehad:
Hi,
18 x 4,75 or 18 x 5,25 is possible. Alloy polished you must calculate per rim 157,00 € net
Best regards
Pertsch & Partner GmbH
i.A. Michaela Steinhäußer

ja drunkenmunky... je kunt zo'n velg toch in delen schroeven? dan heb je aan een bredere buitenrand toch voldoende? en dan desnoods met een spacertje naar buiten brengen

Nürburgring count: 20
Johan wrote:Ik ga een supersportauto bouwen. Net als Koenigsegg. Van hout.
Nogmaals bedankt voor de info jongens
!
Ik moet zowel de buitenrand als de binnenrand verbreed hebben, daarbij is het een gelaste velg, dus alleen een bredere lip kopen wordt hem niet.
Uiteindelijk moet ik bijvoorbeeld bij de achterste velgen op 15x10 +35 komen, dat wordt dan met spacer +10.
Die Pertsch & Partner kon nog wel eens interessant zijn die verkopen binnen en buitenranden op maat.
Nouja ik ga er in ieder geval nog eens goed over na denken
.
Wat ik voorlopig waarschijnlijk ga doen is een toch set 15x10 6UL bestellen en de voorste misschien een halve inch minder breed laten maken.
Die velgen heb ik namelijk toch nodig als ik ooit nog eens wil gaan racen
.

Ik moet zowel de buitenrand als de binnenrand verbreed hebben, daarbij is het een gelaste velg, dus alleen een bredere lip kopen wordt hem niet.
Uiteindelijk moet ik bijvoorbeeld bij de achterste velgen op 15x10 +35 komen, dat wordt dan met spacer +10.
Die Pertsch & Partner kon nog wel eens interessant zijn die verkopen binnen en buitenranden op maat.
Nouja ik ga er in ieder geval nog eens goed over na denken

Wat ik voorlopig waarschijnlijk ga doen is een toch set 15x10 6UL bestellen en de voorste misschien een halve inch minder breed laten maken.
Die velgen heb ik namelijk toch nodig als ik ooit nog eens wil gaan racen

Maar mag ik vragen waarom je ook bredere binnen randen wilt hebben dan? Dan komt de binnenrand alleen maar verder naar binnen & je wint er niks mee kwa breedte?

Als je binnenrand 1'' breder wordt, dan wordt toch ook de hele velg in totaal 1'' breder
?
Ik wil dus 10" breed hebben en als ik alleen de buitenrand 2" breder zou maken dan wordt de offset te laag.

Ik wil dus 10" breed hebben en als ik alleen de buitenrand 2" breder zou maken dan wordt de offset te laag.
Of ik beredeneer het verkeerd maar als je een 3 delige velgen hebt dan is het hart van je velg je montage punt op je wielstuds, als je dan een bredere binnen rand gaat monteren komt die alleen maar verder naar binnen richting je coilover te staan, dus win je er naar buiten toe (wat jij wilt) niks mee?


Ik moet zowel naar binnen als naar buiten breder.
Achter 1" en voor 0,75" naar binnen en naar buiten.
De offset blijft zo hetzelfde, de velg wordt alleen breder.
Achter 1" en voor 0,75" naar binnen en naar buiten.
De offset blijft zo hetzelfde, de velg wordt alleen breder.
Als je er een andere ring op zet ongeacht of die aan de binnen of buitenkant zit verander je zowel de offset als de breedte.
"J waarde" is een verzinsel van domme techneuten die niet snappen dat dit alleen slaat op de vorm van die hiel van de velg, niet op de breedte.
"J waarde" is een verzinsel van domme techneuten die niet snappen dat dit alleen slaat op de vorm van die hiel van de velg, niet op de breedte.
Waarom is het een probleem als de offset veranderd? Kom je niet in de problemen met je veerpooten als je velg een CM of 2 meer naar binnen komt?

Skippy wrote:"The Wangan Warrior formerly known as Mr. Positive Camber."
Ik wil de perfecte fitment met m'n flares hebben
, met 15x10 +10 heb ik nog zo'n 15mm ruimte tussen de velg en de veer.

Met jou kan ik praten. Dit roep ik al jaren en niemand wil naar me luisteren. BREEDTE IS IN INCHES, J IS GEEN WAARDEOpgedronken wrote:Als je er een andere ring op zet ongeacht of die aan de binnen of buitenkant zit verander je zowel de offset als de breedte.
"J waarde" is een verzinsel van domme techneuten die niet snappen dat dit alleen slaat op de vorm van die hiel van de velg, niet op de breedte.

Maar wat voor bandenmaat wil je gaan gebruiken op 15x10? Snij je jezelf niet gruwelijk in de vingers daarmee, kwa verkrijgbaarheid/prijs etc? Semislicks lenen zich niet heel goed om te stretchen.
1983 Toyota Carina TA60
De meeste JDM velgen hebben ook nog eens de hielvorm "JJ" dus dan gaat die vlieger al helemaal niet op
.
Over die velg/band combinatie. Voor flares op een Miata is 15x9 met 225/45/15 een veel gebruikte combinatie.
Ik heb zoiets van als ik dan voor zoeiets extreems ga dan pak ik ook meteen het meest brede wat er te krijgen is.
Dat is dus voor 225/45/15 op een 9,5" velg en achter 235/50/15 op een 10" velg.
Op die manier heb ik ook nog eens een beetje "rake" wat ik altijd erg vet vind staan
.

Over die velg/band combinatie. Voor flares op een Miata is 15x9 met 225/45/15 een veel gebruikte combinatie.
Ik heb zoiets van als ik dan voor zoeiets extreems ga dan pak ik ook meteen het meest brede wat er te krijgen is.
Dat is dus voor 225/45/15 op een 9,5" velg en achter 235/50/15 op een 10" velg.
Op die manier heb ik ook nog eens een beetje "rake" wat ik altijd erg vet vind staan
