- Supernova
- Bessel
- 26
- 15 May 2011, 23:08
- Nivek
- Wangan Warrior
- 2898
- 31 Aug 2010, 17:41
- Car: Mazda RX7 (FC3S)
- Sco0p
- 851
- 30 May 2009, 20:00
- Bessel
- 26
- 15 May 2011, 23:08
- Nivek
- Wangan Warrior
- 2898
- 31 Aug 2010, 17:41
- Car: Mazda RX7 (FC3S)
- Anu
- Wangan Warrior
- 6035
- 19 May 2009, 19:19
- Location: Roermond
- Bessel
- 26
- 15 May 2011, 23:08
- Nivek
- Wangan Warrior
- 2898
- 31 Aug 2010, 17:41
- Car: Mazda RX7 (FC3S)
- Anu
- Wangan Warrior
- 6035
- 19 May 2009, 19:19
- Location: Roermond
- Bessel
- 26
- 15 May 2011, 23:08
- Robin260z
- 612
- 12 May 2011, 23:48
- Location: Rosmalen
- TJ_013
- 219
- 31 Dec 2009, 23:15
- Mouluh
- 229
- 11 May 2011, 14:40
- Location: Geleen
Zwart is een teken dat ie veel te rijk loopt. Ik zou gewoon een setje nieuwe bougies halen


punt is, deze bougies zitten er nog geen 1000km in, ze zijn gloednieuw hehe. Misschien is de lamda ook wel kapoet dat die daarom dit rijke mengsel heeft..
kvl temperatuur sensor?

Lap counter Nordschleife: 7
Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)
volgas moeten starten is zowiezo een verzopen motor, heb ik met de sx ook als ik hem koud laat afslaan.

Werkt prima, thermostaat gaat ook goed open, fan slaat aan, auto wordt warm.Nivek wrote:kvl temperatuur sensor?
Wat houdt dat precies in?Sco0p wrote: volgas moeten starten is zowiezo een verzopen motor, heb ik met de sx ook als ik hem koud laat afslaan.
Dat hoeft nog niks te betekenen. Kan best wezen dat de ecu ook van info van 1 van de kvl sensoren gebruikt. Is de sensor defect, kan het zijn dat ie veel in spuit ivm de foutief gemeten temperatuur.

Lap counter Nordschleife: 7
Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)
Verzopen motor betekend gewoon dat er teveel benzine in de motor zit, en dus moeilijk ontbrand, door volgas te starten komt er meer lucht bij, dus makkelijker ontbranden, heb hetzelfde idd ook wel eens met mijn sx gehad. Zelf een keer zo erg dat ik eerst de benzinepompzekering eruit moest trekken, starten en laten lopen tot hij uitviel en dan weer plankgas starten met zekering erin.

Skippy wrote:"The Wangan Warrior formerly known as Mr. Positive Camber."
Hmm zit iets in, maar de auto loopt zowel koud als warm erg slecht dus ik vermoed op het moment eerder de lamda sonde. Heb je enig idee hoe ik evt de KVS sensor en lamda kan testen?Nivek wrote:Dat hoeft nog niks te betekenen. Kan best wezen dat de ecu ook van info van 1 van de kvl sensoren gebruikt. Is de sensor defect, kan het zijn dat ie veel in spuit ivm de foutief gemeten temperatuur.
@ anu
Thanks voor uitleg het is duidelijk nu, ik denk dat dit bij mij soms ook het geval is idd. Niet zo extreem maar toch wel volgas nodig.
Geen idee. Kijken of je een weerstand / volt waarde kunt vinden bij een bepaaled temperatuur en dan meten of gewoon vervangen.

Lap counter Nordschleife: 7
Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)
Ik weet niet hoe het op een civic werkt, maar bij een SX kun je de lambda sensor gewoon loskoppelen, dan houd hij de waardes in de ecu map aan, ipv het bij te regelen met het lambda signaal, wellicht dat dat bij een civic ook zo kan?

Skippy wrote:"The Wangan Warrior formerly known as Mr. Positive Camber."
Update*
Gisteren en vandaag heledag bezig geweest samen met een vriend die een coupé heeft verschillende onderdelen uitgewisseld. Ik heb nu een goeie EAVC dus stationair lopen doet ie nu goed. De auto loopt nog veel en veels te rijk Dus even de ECU van de coupé er op gezet, dit is tevens ook een P06 ECU. Toen schommelde de auto continue tussen de 1000 en 1500 toeren. De auto liep wel goed, niet te rijk maar gewoon zoals het hoort. Ik denk dat mijn auto gewoon opnieuw afgesteld moet worden zodat hij z'n lamda waarde weer kan halen en goed mengsel heeft. Maar waar kan ik zoiets laten doen in het noorden?
Gisteren en vandaag heledag bezig geweest samen met een vriend die een coupé heeft verschillende onderdelen uitgewisseld. Ik heb nu een goeie EAVC dus stationair lopen doet ie nu goed. De auto loopt nog veel en veels te rijk Dus even de ECU van de coupé er op gezet, dit is tevens ook een P06 ECU. Toen schommelde de auto continue tussen de 1000 en 1500 toeren. De auto liep wel goed, niet te rijk maar gewoon zoals het hoort. Ik denk dat mijn auto gewoon opnieuw afgesteld moet worden zodat hij z'n lamda waarde weer kan halen en goed mengsel heeft. Maar waar kan ik zoiets laten doen in het noorden?
ff simpel bedacht.
Trekt ie niet gewoon ergens valse lucht? aangezien je toch een hoop slangen enzo eraf hebt gehad.
Je zegt dat de injectoren om en om wisselen niks uit maakt en ze het dus goed doen.
Je hebt neem ik aan ook al 1 voor 1 uitgesloten of dat de bougies vonken. Dus boudieDOP in je hand houden en bougie tegen blok houden en kijken of ie vonkt.
Als dat ook het geval is moet je eens proberen om je luchtfilter met je hand dicht te houden of juist meer lucht te geven.
Dan kan je uitsluiten of ie niet ergens valse lucht trekt. Dit moet dan tussen de map meter zitten en de inlaat.
Als laatste controleren op vacuum slangen etc.? ergens een slang vergeten te monteren of op het verkeerde tuutje.
succes
Trekt ie niet gewoon ergens valse lucht? aangezien je toch een hoop slangen enzo eraf hebt gehad.
Je zegt dat de injectoren om en om wisselen niks uit maakt en ze het dus goed doen.
Je hebt neem ik aan ook al 1 voor 1 uitgesloten of dat de bougies vonken. Dus boudieDOP in je hand houden en bougie tegen blok houden en kijken of ie vonkt.
Als dat ook het geval is moet je eens proberen om je luchtfilter met je hand dicht te houden of juist meer lucht te geven.
Dan kan je uitsluiten of ie niet ergens valse lucht trekt. Dit moet dan tussen de map meter zitten en de inlaat.
Als laatste controleren op vacuum slangen etc.? ergens een slang vergeten te monteren of op het verkeerde tuutje.
succes

Heb je na de MPFI swap wel je ECU laten afstellen?
en waarom post je dit niet op het Civic Club Holland Forum, daar zitten wel 10 tallen mensen met deze swap.
denk niet dat je hier snel iemand zult vinden die dit ook heeft.
en waarom post je dit niet op het Civic Club Holland Forum, daar zitten wel 10 tallen mensen met deze swap.
denk niet dat je hier snel iemand zult vinden die dit ook heeft.
lol
idd even je ecu laten afstellen. Dan kan je ook meteen zien wat de sensoren zeggen.
idd even je ecu laten afstellen. Dan kan je ook meteen zien wat de sensoren zeggen.