Motorisch probleem civic

Discuss technical things regarding normal car parts etc here.
Supernova
7337
phpbb3styles ©
19 May 2009, 19:32
Car: Nissan Silvia (S13)

Post by Supernova »

Zwart is een teken dat ie veel te rijk loopt. Ik zou gewoon een setje nieuwe bougies halen :)
Image

Bessel
26
15 May 2011, 23:08

Post by Bessel »

punt is, deze bougies zitten er nog geen 1000km in, ze zijn gloednieuw hehe. Misschien is de lamda ook wel kapoet dat die daarom dit rijke mengsel heeft..

Nivek
Wangan Warrior
2898
31 Aug 2010, 17:41
Car: Mazda RX7 (FC3S)

Post by Nivek »

kvl temperatuur sensor?
Image

Lap counter Nordschleife: 7
Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)

Sco0p
851
30 May 2009, 20:00

Post by Sco0p »

volgas moeten starten is zowiezo een verzopen motor, heb ik met de sx ook als ik hem koud laat afslaan.
Image

Bessel
26

Post by Bessel »

Nivek wrote:kvl temperatuur sensor?
Werkt prima, thermostaat gaat ook goed open, fan slaat aan, auto wordt warm.
Sco0p wrote: volgas moeten starten is zowiezo een verzopen motor, heb ik met de sx ook als ik hem koud laat afslaan.
Wat houdt dat precies in?

Nivek
Wangan Warrior
2898

Post by Nivek »

Dat hoeft nog niks te betekenen. Kan best wezen dat de ecu ook van info van 1 van de kvl sensoren gebruikt. Is de sensor defect, kan het zijn dat ie veel in spuit ivm de foutief gemeten temperatuur.
Image

Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)

Anu
Wangan Warrior
6035
19 May 2009, 19:19

Post by Anu »

Verzopen motor betekend gewoon dat er teveel benzine in de motor zit, en dus moeilijk ontbrand, door volgas te starten komt er meer lucht bij, dus makkelijker ontbranden, heb hetzelfde idd ook wel eens met mijn sx gehad. Zelf een keer zo erg dat ik eerst de benzinepompzekering eruit moest trekken, starten en laten lopen tot hij uitviel en dan weer plankgas starten met zekering erin.
Image
Skippy wrote:"The Wangan Warrior formerly known as Mr. Positive Camber."

Bessel
26

Post by Bessel »

Nivek wrote:Dat hoeft nog niks te betekenen. Kan best wezen dat de ecu ook van info van 1 van de kvl sensoren gebruikt. Is de sensor defect, kan het zijn dat ie veel in spuit ivm de foutief gemeten temperatuur.
Hmm zit iets in, maar de auto loopt zowel koud als warm erg slecht dus ik vermoed op het moment eerder de lamda sonde. Heb je enig idee hoe ik evt de KVS sensor en lamda kan testen?

@ anu

Thanks voor uitleg het is duidelijk nu, ik denk dat dit bij mij soms ook het geval is idd. Niet zo extreem maar toch wel volgas nodig.

Nivek
Wangan Warrior
2898

Post by Nivek »

Geen idee. Kijken of je een weerstand / volt waarde kunt vinden bij een bepaaled temperatuur en dan meten of gewoon vervangen.
Image

Anu
Wangan Warrior
6035
19 May 2009, 19:19

Post by Anu »

Ik weet niet hoe het op een civic werkt, maar bij een SX kun je de lambda sensor gewoon loskoppelen, dan houd hij de waardes in de ecu map aan, ipv het bij te regelen met het lambda signaal, wellicht dat dat bij een civic ook zo kan?
Image
Skippy wrote:"The Wangan Warrior formerly known as Mr. Positive Camber."

Bessel
26

Post by Bessel »

Update*

Gisteren en vandaag heledag bezig geweest samen met een vriend die een coupé heeft verschillende onderdelen uitgewisseld. Ik heb nu een goeie EAVC dus stationair lopen doet ie nu goed. De auto loopt nog veel en veels te rijk Dus even de ECU van de coupé er op gezet, dit is tevens ook een P06 ECU. Toen schommelde de auto continue tussen de 1000 en 1500 toeren. De auto liep wel goed, niet te rijk maar gewoon zoals het hoort. Ik denk dat mijn auto gewoon opnieuw afgesteld moet worden zodat hij z'n lamda waarde weer kan halen en goed mengsel heeft. Maar waar kan ik zoiets laten doen in het noorden?

Robin260z
612
12 May 2011, 23:48

Post by Robin260z »

ff simpel bedacht.

Trekt ie niet gewoon ergens valse lucht? aangezien je toch een hoop slangen enzo eraf hebt gehad.

Je zegt dat de injectoren om en om wisselen niks uit maakt en ze het dus goed doen.

Je hebt neem ik aan ook al 1 voor 1 uitgesloten of dat de bougies vonken. Dus boudieDOP in je hand houden en bougie tegen blok houden en kijken of ie vonkt.

Als dat ook het geval is moet je eens proberen om je luchtfilter met je hand dicht te houden of juist meer lucht te geven.

Dan kan je uitsluiten of ie niet ergens valse lucht trekt. Dit moet dan tussen de map meter zitten en de inlaat.

Als laatste controleren op vacuum slangen etc.? ergens een slang vergeten te monteren of op het verkeerde tuutje.

succes :!:

TJ_013
219
31 Dec 2009, 23:15

Post by TJ_013 »

Heb je na de MPFI swap wel je ECU laten afstellen?

en waarom post je dit niet op het Civic Club Holland Forum, daar zitten wel 10 tallen mensen met deze swap.
denk niet dat je hier snel iemand zult vinden die dit ook heeft.

Mouluh
229
11 May 2011, 14:40

Post by Mouluh »

lol

idd even je ecu laten afstellen. Dan kan je ook meteen zien wat de sensoren zeggen.

Post Reply