- Kapitein Iglo
- jeffrey_200sx
- 523
- 08 Oct 2009, 14:20
- Location: Joure
- Vincent_R
- Wangan Warrior
- jeffrey_200sx
- 523
- 08 Oct 2009, 14:20
- Location: Joure
- Vincent_R
- Wangan Warrior
- Kapitein Iglo
- jeffrey_200sx
- 523
- 08 Oct 2009, 14:20
- Location: Joure
- Vincent_R
- Wangan Warrior
- Kapitein Iglo
- Vincent_R
- Wangan Warrior
- jeffrey_200sx
- 523
- 08 Oct 2009, 14:20
- Location: Joure
- Kapitein Iglo
- Vincent_R
- Wangan Warrior
- Skippy
- Wangan Warrior
- jeffrey_200sx
- 523
- 08 Oct 2009, 14:20
- Location: Joure
- Skippy
- Wangan Warrior
- Vincent_R
- Wangan Warrior
- Vincent_R
- Wangan Warrior
- Vincent_R
- Wangan Warrior
Vincent en ik zijn net met zijn slopel bezig geweest. We hebben getracht een after market FPR te monteren, ter vervanging van de OEM FPR. Dat is ansich best goed gelukt, zelfs zo goed dat de auto loopt, maar de meter op de FPR geeft geen druk weer.
De auto loopt verder goed, maar er zijn een paar dingetjes vreemd:
1. De benzinepomp zoemt veel minder hard en lijkt veel minder toeren te maken
2. Bij het loshalen van de nieuwe FPR spoot er geen benzine uit de leidingen, terwijl de OEM FPR dat wel deed ivm de druk in het systeem.
3. De meter op de FPR geeft wel iets weer als we hem aansluiten op de compressor. Die is dus niet stuk.
4. De auto loopt beter stationair met de nieuwe FPR.
5. De auto slaat af met de OEM FPR.
6. Als je de stelbout helemaal open of dicht draait verandert er niets in het lopen van de auto. Ook slaat ie niet af als de FPR een tijdje "dicht" staat. Dit kan betekenen dat de FPR niet helemaal dicht gezet kan worden, of dat het ding gewoon niks doet.
7. De auto heeft geen AFR, dus we kunnen niet zien wat dat doet.
Iemand enig idee wat we nu kunnen doen?
De auto loopt verder goed, maar er zijn een paar dingetjes vreemd:
1. De benzinepomp zoemt veel minder hard en lijkt veel minder toeren te maken
2. Bij het loshalen van de nieuwe FPR spoot er geen benzine uit de leidingen, terwijl de OEM FPR dat wel deed ivm de druk in het systeem.
3. De meter op de FPR geeft wel iets weer als we hem aansluiten op de compressor. Die is dus niet stuk.
4. De auto loopt beter stationair met de nieuwe FPR.
5. De auto slaat af met de OEM FPR.
6. Als je de stelbout helemaal open of dicht draait verandert er niets in het lopen van de auto. Ook slaat ie niet af als de FPR een tijdje "dicht" staat. Dit kan betekenen dat de FPR niet helemaal dicht gezet kan worden, of dat het ding gewoon niks doet.
7. De auto heeft geen AFR, dus we kunnen niet zien wat dat doet.
Iemand enig idee wat we nu kunnen doen?
Het lijkt erop dat die nieuwe FPR helemaal niks doet, oftwel dat hij nu loopt op de druk die de benzinepomp zelf levert
Er is dus wel F maar geen PR als je begrijpt wat ik bedoel
Edit: hoeveel aansluitingen zitter er op die FPR?
Er is dus wel F maar geen PR als je begrijpt wat ik bedoel

Edit: hoeveel aansluitingen zitter er op die FPR?
Last edited by jeffrey_200sx on 07 Jun 2011, 12:37, edited 1 time in total.
Alleen het rare is dat hij dan ook geen druk an geeft terwijl de meter wel werkt.
En de brandstofpomp levert 3 of 3,5 bar dacht ik, dus die moet hij dan wel aangeven.....
lijkt me?
En de brandstofpomp levert 3 of 3,5 bar dacht ik, dus die moet hij dan wel aangeven.....
lijkt me?
Last edited by Vincent_R on 07 Jun 2011, 12:55, edited 1 time in total.
Interesse in een fotoshoot? Laat het maar weten!
Ik had nog een edit gemaakt maar aangezien er al een reactie is nogmaals:
Hoeveel aansluitingen zitten er op de FPR?
Hoeveel aansluitingen zitten er op de FPR?
Ingaande
Uitgaande
en de Vacuum
Uitgaande
en de Vacuum

Interesse in een fotoshoot? Laat het maar weten!
Ik zou verwachten dat de auto slecht zou lopen als ie te weinig of te veel druk zou geven. Ik heb de stelbout op de achterkant helemaal dicht en open gedraaid en er gebeurd niets in het toerental of whatever. Nu zal de MAF wel eea bijregelen, maar lijkt me sterk dat helemaal dicht gewoon goed gaat. Of kun je zo'n ding nooit letterlijk helemaal dicht draaien?
Is hij gemonteerd geleverd? Het is niet toevallig zo dat het drukpotje op de verkeerde aansluiting zit?
Normaal= ingang - drukpot - uitgang
Nu wellicht = ingang - uitgang - Drukpotje waardoor het drukpotje gebypasst wordt en hierdoor geen druk weergeeft?
Normaal= ingang - drukpot - uitgang
Nu wellicht = ingang - uitgang - Drukpotje waardoor het drukpotje gebypasst wordt en hierdoor geen druk weergeeft?
Hij is gemonteerd geleverd inderdaad....
We zouden kunnen proberen om het met de out om te wisselen.
We zouden kunnen proberen om het met de out om te wisselen.
Interesse in een fotoshoot? Laat het maar weten!
Die snap ik niet... de uitgang van de FPR en de aansluiting van de meter zijn toch hetzelfde? Soort t-stuk, om het zo maar te zeggen.
Dat lijkt mij ook, maar misschien is het toch niet zo.
Ik weet ut anders ook niet wat het kan zijn, omdat het metertje wel gewoon goed werkt.
Ik weet ut anders ook niet wat het kan zijn, omdat het metertje wel gewoon goed werkt.
Interesse in een fotoshoot? Laat het maar weten!
Het lijkt mij ook gewoon een T stuk maar kan het anders ook niet verklaren.
Ik denk dat we de FPR van mijn auto eens op die Slopel moeten zetten. Daarvan weten we zeker dat ie het doet.
Ik zou alleen graag willen weten hoe je de druk van een benzinesysteem moet halen zodat je niet onder de benzine spuit als je de slangen los haalt...
Ik zou alleen graag willen weten hoe je de druk van een benzinesysteem moet halen zodat je niet onder de benzine spuit als je de slangen los haalt...
Gewoon laten spuiten. Dat ruikt lekker 
hahaha

hahaha
Interesse in een fotoshoot? Laat het maar weten!
Benzine pomp stekker/zekering los halen en de motor laten lopen tot hij uit valt.
zekering van je pomp eruit en droog laten lopen? geen benzine is geen druk
edit: te laat
edit: te laat

Geen benzine bij stationair toerental is totaal geen probleem, hij valt dan gewoon uit.
Weer iets om te proberen 
Ik heb het probleem ook op het Opel-forum gepost met de hoop dat er daar ook nog wat uit komt, maar dat is nog niet.
Mocht er daar wat mede gedeeld worden dan zal ik dat hier ook posten.

Ik heb het probleem ook op het Opel-forum gepost met de hoop dat er daar ook nog wat uit komt, maar dat is nog niet.
Mocht er daar wat mede gedeeld worden dan zal ik dat hier ook posten.
Interesse in een fotoshoot? Laat het maar weten!
Morgen ga ik met mijn auto ff naar mijn oom toe om met lucht te proberen of hij door een van de in / uitgangen wel een druk meet.
Want of het nu lucht, brandstof of wat dan ook is, druk zou hij gewoon moeten meten.
Dus morgen maar weer ff een poging wagen.
Want of het nu lucht, brandstof of wat dan ook is, druk zou hij gewoon moeten meten.
Dus morgen maar weer ff een poging wagen.
Interesse in een fotoshoot? Laat het maar weten!
inderdaad. Ik had het er ff met Jo (mijn oom) over gehad. Die zei van probeer dat gewoon eerst ff want het "zou" de oorzaak kunnen zijn. En stationair kan je nagenoeg niets verkloten aan de moter zei die.
Dus wie niet waagt, die niet wint!
Dus wie niet waagt, die niet wint!

Interesse in een fotoshoot? Laat het maar weten!