bodem schoonmaken

Discuss technical things regarding normal car parts etc here.
Nivek
Wangan Warrior
2898
phpbb3styles ©
31 Aug 2010, 17:41
Car: Mazda RX7 (FC3S)

Post by Nivek »

Ik heb leuk de mazda op asbokjes staan, en nu is de bedoeling dat roest uit de bodem geslepen word en gerepareerd word en uiteindelijk de hele bodem opnieuw in de bodyshutz gezet.

Maar hoe word normaal gesproken de bodem schoon gemaakt? Ik zit met een aantal plekken met aangekoekte vet en vuil met daaronder oud bodyshutz. Remreiniger en doeken is onbegonne werk, borstelen gaat ook niet naar mijn zin.

Heb nu een de oud bodyshutz er af gestoken maar als ik kijk wat ik nog moet krijg ik daar een beetje hoofdpijn van. En dat komt o.a. omdat ik niet van half werk houd en er een aantal lastig bereikbare plekjes zitten.

Iemand suggesties of moet ik gewoon doorgaan met de bijtel om het er af te steken?
Image

Lap counter Nordschleife: 7
Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)

Vincent_R
Wangan Warrior
5498
19 Oct 2009, 09:05

Post by Vincent_R »

Professioneel gebeurt dat in een bad met zuren enzo.
Maar ik denk dat je inderdaad weinig andere keus hebt dan het huis tuin en keueken spullen aan de slag moet.
Krabber, wasbenzine, remmenreiniger, iets om het eraf te steken, ......

Heb ook weinig andere indeen..
Interesse in een fotoshoot? Laat het maar weten!

Nivek
Wangan Warrior
2898

Post by Nivek »

ik bedoelde het niet helemaal zoo. Soms zie je dat iemand de bodem van een auto opnieuw in die zooi zet, maar dan ga je een complete auto niet in een zuurbad dompelen :P
Image

Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)

Kay
Wangan Warrior
2928
07 May 2009, 19:16

Post by Kay »

Staalborstel op een slijptol gaat denk ik het makkelijkste. Gisteren ook een stukkie wielkuip gedaan van mij starlet, en dat ging wel aardig moet ik zeggen. Als iemand een andere manier weet, die sneller/stiller is, graag :P.
1983 Toyota Carina TA60

Vincent_R
Wangan Warrior
5498
19 Oct 2009, 09:05

Post by Vincent_R »

Nivek wrote:ik bedoelde het niet helemaal zoo. Soms zie je dat iemand de bodem van een auto opnieuw in die zooi zet, maar dan ga je een complete auto niet in een zuurbad dompelen :P
Ahh zo op die fiets, hehe.
Verkeerd begrepen.

Net wat Kay zegt met een staalborstel op een boormachine. Zo het ik ook een hoop schoongemaakt (maar dan motoronderdelen).
Interesse in een fotoshoot? Laat het maar weten!

Nivek
Wangan Warrior
2898

Post by Nivek »

dat heb ik, maar dat gaat niet helemaal naar mn zin helaas. Ik bedacht net dat het misschien ook niet compleet schoon hoefd te zijn, als het maar vet vrij is. Miss ga ik wel met die insteek verder tenzij er nog iemand de gouden tip heeft
Image

Kay
Wangan Warrior
2928

Post by Kay »

Ik denk dan dat er niks anders opzit dan gewoon doorgaan. Ik ga inderdaad ook niet alles schoonmaken, maar wel de naden, aangezien ik die wil doorlassen. Verder een beetje alle troep eraf. Al die plakzooi krijg je er toch niet helemaal af, tenzij je het laat dippen of stralen, of heel veel geduld hebt :P.
1983 Toyota Carina TA60

Nivek
Wangan Warrior
2898

Post by Nivek »

nah, dan gaan we zo de tent maar weer, na t eten ofzo :P

wil graag door knallen maar tis zo'n kut klus..
Image

Patrick
4731
26 Aug 2009, 17:41

Post by Patrick »

diesel werkt schijnbaar ook best goed, misschien is dat ook iets om te proberen..
Nürburgring count: 20

Johan wrote:Ik ga een supersportauto bouwen. Net als Koenigsegg. Van hout.

Kay
Wangan Warrior
2928

Post by Kay »

Diesel is inderdaad goed te gebruiken als ontvetter. Maar ik denk niet dat je heel blij wordt als je daar een hele bodem mee moet gaan doen. Die koek onderop is meestal best wel dik, en aangezien je het niet echt kunt laten weken, denk ik niet dat dat handig is. Misschien als je een spit hebt ofzo :).
1983 Toyota Carina TA60

Patrick
4731
26 Aug 2009, 17:41

Post by Patrick »

ja ik zag mijn oom er v/d week mee bezig en die had de auto idd in een spit hangen ondersteboven..
Nürburgring count: 20

Johan wrote:Ik ga een supersportauto bouwen. Net als Koenigsegg. Van hout.

Nivek
Wangan Warrior
2898

Post by Nivek »

Dat heb ik helaas niet :P

Ben de ruimte tussen tunnel en kokerbalk schoon wezen krappen en tot mijn verbazing ging het daarna best goed met de staalborstel. Ik kom niet overal bij maar dat is dan maar jammer, wat ook jammer is, is dat ik aardig last van me hand krijg... op m'n rug dat ding naar boven proberen te drukken... Dat word op een moment best iets vermoeiend :P
Image

The Doctor
541
14 Mar 2010, 23:40

Post by The Doctor »

slijptol en staalborstel zal ws. wel werken, maar geeft zo'n teringzooi, smeltende shit vliegt overal heen.

Ik heb op de auto van een maat van me zo'n multitool ding gebruikt, is zo'n ding wat flink trilt en je kunt er allerlei hulpstukken opzetten. Het schijnt dat je er ook mee door dun metaal kun 'zagen' maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
Voor die undercoating werkt het vrij aardig, geeft minder zooi dan met de slijptol, maar het blijft kutwerk.

Image

Gister in 2 uur een halve wielkast en een kwart bodem troepvrij gemaakt (maar daar zat nog een aftermarket antiroestbehandeling bij, wat een troep was dat ..)

Post Reply