- Nivek
- Wangan Warrior
- Vincent_R
- Wangan Warrior
- Nivek
- Wangan Warrior
- 2898
- 31 Aug 2010, 17:41
- Car: Mazda RX7 (FC3S)
- Kay
- Wangan Warrior
- Vincent_R
- Wangan Warrior
- Nivek
- Wangan Warrior
- 2898
- 31 Aug 2010, 17:41
- Car: Mazda RX7 (FC3S)
- Kay
- Wangan Warrior
- Nivek
- Wangan Warrior
- 2898
- 31 Aug 2010, 17:41
- Car: Mazda RX7 (FC3S)
- Patrick
- Kay
- Wangan Warrior
- Patrick
- Nivek
- Wangan Warrior
- 2898
- 31 Aug 2010, 17:41
- Car: Mazda RX7 (FC3S)
- The Doctor
- 541
- 14 Mar 2010, 23:40
- Location: Goirle
Ik heb leuk de mazda op asbokjes staan, en nu is de bedoeling dat roest uit de bodem geslepen word en gerepareerd word en uiteindelijk de hele bodem opnieuw in de bodyshutz gezet.
Maar hoe word normaal gesproken de bodem schoon gemaakt? Ik zit met een aantal plekken met aangekoekte vet en vuil met daaronder oud bodyshutz. Remreiniger en doeken is onbegonne werk, borstelen gaat ook niet naar mijn zin.
Heb nu een de oud bodyshutz er af gestoken maar als ik kijk wat ik nog moet krijg ik daar een beetje hoofdpijn van. En dat komt o.a. omdat ik niet van half werk houd en er een aantal lastig bereikbare plekjes zitten.
Iemand suggesties of moet ik gewoon doorgaan met de bijtel om het er af te steken?
Maar hoe word normaal gesproken de bodem schoon gemaakt? Ik zit met een aantal plekken met aangekoekte vet en vuil met daaronder oud bodyshutz. Remreiniger en doeken is onbegonne werk, borstelen gaat ook niet naar mijn zin.
Heb nu een de oud bodyshutz er af gestoken maar als ik kijk wat ik nog moet krijg ik daar een beetje hoofdpijn van. En dat komt o.a. omdat ik niet van half werk houd en er een aantal lastig bereikbare plekjes zitten.
Iemand suggesties of moet ik gewoon doorgaan met de bijtel om het er af te steken?

Lap counter Nordschleife: 7
Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)
Professioneel gebeurt dat in een bad met zuren enzo.
Maar ik denk dat je inderdaad weinig andere keus hebt dan het huis tuin en keueken spullen aan de slag moet.
Krabber, wasbenzine, remmenreiniger, iets om het eraf te steken, ......
Heb ook weinig andere indeen..
Maar ik denk dat je inderdaad weinig andere keus hebt dan het huis tuin en keueken spullen aan de slag moet.
Krabber, wasbenzine, remmenreiniger, iets om het eraf te steken, ......
Heb ook weinig andere indeen..
Interesse in een fotoshoot? Laat het maar weten!
ik bedoelde het niet helemaal zoo. Soms zie je dat iemand de bodem van een auto opnieuw in die zooi zet, maar dan ga je een complete auto niet in een zuurbad dompelen


Lap counter Nordschleife: 7
Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)
Staalborstel op een slijptol gaat denk ik het makkelijkste. Gisteren ook een stukkie wielkuip gedaan van mij starlet, en dat ging wel aardig moet ik zeggen. Als iemand een andere manier weet, die sneller/stiller is, graag
.

1983 Toyota Carina TA60
Ahh zo op die fiets, hehe.Nivek wrote:ik bedoelde het niet helemaal zoo. Soms zie je dat iemand de bodem van een auto opnieuw in die zooi zet, maar dan ga je een complete auto niet in een zuurbad dompelen
Verkeerd begrepen.
Net wat Kay zegt met een staalborstel op een boormachine. Zo het ik ook een hoop schoongemaakt (maar dan motoronderdelen).
Interesse in een fotoshoot? Laat het maar weten!
dat heb ik, maar dat gaat niet helemaal naar mn zin helaas. Ik bedacht net dat het misschien ook niet compleet schoon hoefd te zijn, als het maar vet vrij is. Miss ga ik wel met die insteek verder tenzij er nog iemand de gouden tip heeft

Lap counter Nordschleife: 7
Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)
Ik denk dan dat er niks anders opzit dan gewoon doorgaan. Ik ga inderdaad ook niet alles schoonmaken, maar wel de naden, aangezien ik die wil doorlassen. Verder een beetje alle troep eraf. Al die plakzooi krijg je er toch niet helemaal af, tenzij je het laat dippen of stralen, of heel veel geduld hebt
.

1983 Toyota Carina TA60
nah, dan gaan we zo de tent maar weer, na t eten ofzo 
wil graag door knallen maar tis zo'n kut klus..

wil graag door knallen maar tis zo'n kut klus..

Lap counter Nordschleife: 7
Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)
diesel werkt schijnbaar ook best goed, misschien is dat ook iets om te proberen..
Nürburgring count: 20
Johan wrote:Ik ga een supersportauto bouwen. Net als Koenigsegg. Van hout.
Diesel is inderdaad goed te gebruiken als ontvetter. Maar ik denk niet dat je heel blij wordt als je daar een hele bodem mee moet gaan doen. Die koek onderop is meestal best wel dik, en aangezien je het niet echt kunt laten weken, denk ik niet dat dat handig is. Misschien als je een spit hebt ofzo
.

1983 Toyota Carina TA60
ja ik zag mijn oom er v/d week mee bezig en die had de auto idd in een spit hangen ondersteboven..
Nürburgring count: 20
Johan wrote:Ik ga een supersportauto bouwen. Net als Koenigsegg. Van hout.
Dat heb ik helaas niet 
Ben de ruimte tussen tunnel en kokerbalk schoon wezen krappen en tot mijn verbazing ging het daarna best goed met de staalborstel. Ik kom niet overal bij maar dat is dan maar jammer, wat ook jammer is, is dat ik aardig last van me hand krijg... op m'n rug dat ding naar boven proberen te drukken... Dat word op een moment best iets vermoeiend

Ben de ruimte tussen tunnel en kokerbalk schoon wezen krappen en tot mijn verbazing ging het daarna best goed met de staalborstel. Ik kom niet overal bij maar dat is dan maar jammer, wat ook jammer is, is dat ik aardig last van me hand krijg... op m'n rug dat ding naar boven proberen te drukken... Dat word op een moment best iets vermoeiend


Lap counter Nordschleife: 7
Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)
slijptol en staalborstel zal ws. wel werken, maar geeft zo'n teringzooi, smeltende shit vliegt overal heen.
Ik heb op de auto van een maat van me zo'n multitool ding gebruikt, is zo'n ding wat flink trilt en je kunt er allerlei hulpstukken opzetten. Het schijnt dat je er ook mee door dun metaal kun 'zagen' maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
Voor die undercoating werkt het vrij aardig, geeft minder zooi dan met de slijptol, maar het blijft kutwerk.

Gister in 2 uur een halve wielkast en een kwart bodem troepvrij gemaakt (maar daar zat nog een aftermarket antiroestbehandeling bij, wat een troep was dat ..)
Ik heb op de auto van een maat van me zo'n multitool ding gebruikt, is zo'n ding wat flink trilt en je kunt er allerlei hulpstukken opzetten. Het schijnt dat je er ook mee door dun metaal kun 'zagen' maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
Voor die undercoating werkt het vrij aardig, geeft minder zooi dan met de slijptol, maar het blijft kutwerk.

Gister in 2 uur een halve wielkast en een kwart bodem troepvrij gemaakt (maar daar zat nog een aftermarket antiroestbehandeling bij, wat een troep was dat ..)