- Kevink
- The Doctor
- 541
- 14 Mar 2010, 23:40
- Kapitein Iglo
- Kevink
- 999
- 12 Mar 2010, 15:58
- Car: Subaru Impreza WRX
- Nivek
- Wangan Warrior
- 2898
- 31 Aug 2010, 17:41
- Car: Mazda RX7 (FC3S)
- Kevink
- 999
- PeeSx
- 4500
- 10 Jul 2009, 10:01
- Kevink
- 999
- Kapitein Iglo
- Kevink
- 999
- Kevink
- 999
Goedemiddag heren en dames,
Eerste "euvel" doet zich al voor, mijn '02 bugeye WRX heeft een zingend geluid achter vanaf de 80 ongeveer.
Op 120 het ergst, nog steeds prima mee te rijden alleen ietwat hinderlijk, wordt aanzienlijk minder boven de 140.
-Het komt niet specifiek van links of rechts(wiellagers)
-Koppeling intrappen geeft geen invloed op het geluid
-Nieuwe banden + uitlijning dus daar kan het ook niet aan liggen..
Ik vermoed dat het de diff is.... nu heb ik al her en der gelezen dat het vervangen de de diffolie al enorm kan helpen.
Eerlijk gezegd ook geen idee wanneer dit ooit gedaan is.
Ook gelezen dat soms 75w 90 wordt gebruikt net als de bakolie terwijl 85w 90 wordt voorgeschreven.
Dus denken jullie ook diff? en waar kan ik het beste in de regio Tilburg naartoe om dit goed te laten vervangen/nakijken?
Of kan iemand in de buurt mee komen luisteren? helpen?
Eerste "euvel" doet zich al voor, mijn '02 bugeye WRX heeft een zingend geluid achter vanaf de 80 ongeveer.
Op 120 het ergst, nog steeds prima mee te rijden alleen ietwat hinderlijk, wordt aanzienlijk minder boven de 140.
-Het komt niet specifiek van links of rechts(wiellagers)
-Koppeling intrappen geeft geen invloed op het geluid
-Nieuwe banden + uitlijning dus daar kan het ook niet aan liggen..
Ik vermoed dat het de diff is.... nu heb ik al her en der gelezen dat het vervangen de de diffolie al enorm kan helpen.
Eerlijk gezegd ook geen idee wanneer dit ooit gedaan is.
Ook gelezen dat soms 75w 90 wordt gebruikt net als de bakolie terwijl 85w 90 wordt voorgeschreven.
Dus denken jullie ook diff? en waar kan ik het beste in de regio Tilburg naartoe om dit goed te laten vervangen/nakijken?
Of kan iemand in de buurt mee komen luisteren? helpen?
alle diffs die ik heb gehad die geluid maakten, die jankten (denk aan die oude stadsbussen van Den Oudsten!
).

Ik had dat ook in mijn GT en het was bij mij het wiellager. Dat geluid was ook niet echt te pinpointen of het van links of rechts kwam.
Ah thanks Johan! Ik kan dus de wiellagers nog niet uitsluiten.
Als het een wiel lager is, zou het geluid moeten of kunnen veranderen wanneer je stuur bewegingen maakt. Zo word het geluid bijvoorbeeld minder als je naar links stuurt, en erger als je naar rechts stuurt.
Als het de tanden van het diff zijn, dan merk je verschil als je gas geeft of uit laat rollen in de versnelling.
Zijn het de lagers in het diff, ehm, ja dat kun je eigenlijk alleen horen als hij op de brug staat
Als het de tanden van het diff zijn, dan merk je verschil als je gas geeft of uit laat rollen in de versnelling.
Zijn het de lagers in het diff, ehm, ja dat kun je eigenlijk alleen horen als hij op de brug staat

Lap counter Nordschleife: 7
Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)
Garage waar de auto vandaan komt op de hoogte gebracht. Over een weekje even langsbrengen, kijken ze alles gelijk even na incl. lagers.
Zorgen ze dat de diffolie klaarligt, gelijk even vervangen. Allemaal kosteloos.
Zorgen ze dat de diffolie klaarligt, gelijk even vervangen. Allemaal kosteloos.
Jij huishouden? Gij kunt nog geen afwasborstel vasthouden :p
Lelijk paars rothok
Ik ben gek..
Diff-olie is vervangen, en wiellagers nagekeken, niets aan de hand.
Geluid is bandengeluid, Subaru is nogal zuinig geweest op de isolatie en vandaar het geluid.
Ondanks nieuwe (stille) banden en uitlijning...
Dus misschien ben ik wel gewoon gek... Iemand op de EoY die een rondje wilt meerijden en een mening wilt geven?
Diff-olie is vervangen, en wiellagers nagekeken, niets aan de hand.
Geluid is bandengeluid, Subaru is nogal zuinig geweest op de isolatie en vandaar het geluid.
Ondanks nieuwe (stille) banden en uitlijning...
Dus misschien ben ik wel gewoon gek... Iemand op de EoY die een rondje wilt meerijden en een mening wilt geven?
Ik wil best wel eens meerijden, maar ben al lang geen normale Impreza gewend, dus kan goed zijn dat ik nog niks hoor

Haha, zou het erg fijn vinden in ieder geval!
Zover alles nagekeken is, is het fijn om te weten dat er technisch niets aan de hand lijkt te zijn.
Paranoia van een "nieuwe" auto hebben..
Bodem is trouwens ook wel echt helemaal strak, ook fijn om tot in de puntjes te hebben kunnen nakijken.
Zover alles nagekeken is, is het fijn om te weten dat er technisch niets aan de hand lijkt te zijn.
Paranoia van een "nieuwe" auto hebben..
Bodem is trouwens ook wel echt helemaal strak, ook fijn om tot in de puntjes te hebben kunnen nakijken.
Bump kuch update
Subaru broekauto waalwijk(scoobysport)
Wiellager linksachter vervangen
Geluid volkomen weg
Zeer moeilijk pinpointen bij awd
Op bokken gezet, wielen laten draaien in versnelling en met stethoscope geluisterd.
Subaru broekauto waalwijk(scoobysport)
Wiellager linksachter vervangen
Geluid volkomen weg
Zeer moeilijk pinpointen bij awd
Op bokken gezet, wielen laten draaien in versnelling en met stethoscope geluisterd.