2jzge vs 2jzge

Discuss performance tuning in this area
Marc
8
phpbb3styles ©
14 Oct 2014, 08:46

Post by Marc »

Ja jullie lezen het goed, ik ben geen T vergeten.

Maar mijn vraag is: ik heb een lexus met de 2jzge deze heeft 215pk, nu staat er op wikipedia dat deze motoren gemaakt zijn met 215 tot 230pk. Dus kortom waarop is mijn blok afgeknepen ? Is het een simpel inlaat/uitlaat of zit het in de ECU.

De lexus is naar mijn weten niet te chippen omdat de ecu alles na een tijdje weer zelf overschrijft.
Buy a Hybrid I Need Your Gas

Patrick
4731
26 Aug 2009, 17:41

Post by Patrick »

Zal per land / toegepast model verschillen. milieu eissen, wel/geen kat. en misschien wel andere nokkenassen ofzo. maar waarschijnlijk alleen iets in de ECU.
Nürburgring count: 20

Johan wrote:Ik ga een supersportauto bouwen. Net als Koenigsegg. Van hout.

Bop
329
16 Mar 2013, 15:05
Car: Mazda Miata (NA)

Post by Bop »

Ik gok idd op de ECU, veel goedkoper om te realiseren voor een producent dan een geknepen kop :P
Mattijn wrote:"Wij zijn Roadster Crew, niet de club voor behoud van bodemplaat, banden en benzine."

Rienk
24
20 Oct 2013, 21:45

Post by Rienk »

Denk dat het verschil zit in VVT-i vs non VVT-i.

Nivek
Wangan Warrior
2898
31 Aug 2010, 17:41
Car: Mazda RX7 (FC3S)

Post by Nivek »

Daar dacht ik ook aan, maar ik heb in mijn IS vvt-i, weet niet hoe het bij Marc zit met de automaat?

Kan ook gerust zijn dat ze bepaalde dingen geknepen hebben zoals de uit en / of inlaat.
Image

Lap counter Nordschleife: 7
Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)

Noud
Wangan Warrior
7735
05 May 2009, 16:19

Post by Noud »

Honda zette er bij de 1.4 Civics gewoon een kleinere pakking op bij het inlaatspruitstuk. Gingen ze van 90 naar 75 pk.
Nivek wrote:ach meid
Nürburgring count: 35

Nivek
Wangan Warrior
2898
31 Aug 2010, 17:41
Car: Mazda RX7 (FC3S)

Post by Nivek »

Noud wrote:Honda zette er bij de 1.4 Civics gewoon een kleinere pakking op bij het inlaatspruitstuk. Gingen ze van 90 naar 75 pk.
De rotzakken!
Image

Lap counter Nordschleife: 7
Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)

Furb
130
28 Aug 2012, 09:55

Post by Furb »

Nivek wrote:
Noud wrote:Honda zette er bij de 1.4 Civics gewoon een kleinere pakking op bij het inlaatspruitstuk. Gingen ze van 90 naar 75 pk.
De rotzakken!
Wel de goedkoopste upgrade ooit, die andere pakking kost 3 euro

Marc
8
14 Oct 2014, 08:46

Post by Marc »

Heb in de tussentijd email verkeer gehad met een chiptuner, er zit idd iets in de ecu waarop deze is afgeknepen. Maar dat is geen 500 euro waard om hem te laten chippen voor 15pk erbij. Denk dat het toch over een aantal jaar een 2jzgte stap :)
Buy a Hybrid I Need Your Gas

Post Reply