- Texhnolith
- Wangan Warrior
- PeeSx
- 4500
- 10 Jul 2009, 10:01
- merijndj
- 855
- 24 Jul 2009, 21:53
- Texhnolith
- Wangan Warrior
- Bouli
- Texhnolith
- Wangan Warrior
- Bouli
- Texhnolith
- Wangan Warrior
- Patrick
- merijndj
- 855
- 24 Jul 2009, 21:53
- Noud
- Wangan Warrior
- 7735
- 05 May 2009, 16:19
- Location: Roermond
- Texhnolith
- Wangan Warrior
- Kapitein Iglo
- Texhnolith
- Wangan Warrior
- Kapitein Iglo
- merijndj
- 855
- 24 Jul 2009, 21:53
Nou net nog ff met brezan gediscusieerd.
Geen garantie iig op me huidige accu.
Nu is me vraag ff, wat heb ik nodig voor relocatie naar achter.
- en + kabel, accu bak, accuklemmen en dan nog een zekering oid..
Welke en waar moet die precies komen dan?
En waar kan ik die zooi halen?
Geen garantie iig op me huidige accu.
Nu is me vraag ff, wat heb ik nodig voor relocatie naar achter.
- en + kabel, accu bak, accuklemmen en dan nog een zekering oid..
Welke en waar moet die precies komen dan?
En waar kan ik die zooi halen?
Accubak zou je via remola.nl kunnen kopen en popnagelen. Is ook een FIA bak voor 19,95. Of een accubak voor een boot, is het zelfde principe. Als je het nog goedkoper wil doen dan fix je zelf wat in elkaar met beugeltjes en die popnagel je aan het chassis vast.
Lokatie maakt eigenlijk niet uit. Zou hem zelf achter de stoel zetten, dan zit je niet met kabels door de tent.
Zorg altijd voor een goed massapunt! anders krijg je problemen.
Zekering - vraag eens bij een vrachtwagenbedrijf of ze een zekering voor je hebben liggen met houder.. scheelt je een hoop centen. Wesley was toen geloof 7,50 kwijt voor de zekering met houder. Dacht van 150 ampere, maar dan zou je hem even moeten bellen voor de exacte info.
Verder een dikke voedingkabel en net zo dikke kabel voor de massa (houd deze zo kort mogelijk).
En dan heb je nog 2 accuklemmen nodig. Let wel op dat ze de zelfde diameter moeten hebben als je accupolen, hierin zijn verschillende maten verkrijgbaar.
Dit spul kun je halen bij een caraudiozaak of brezan. (online bestellen is wellicht goedkoper)
Lokatie maakt eigenlijk niet uit. Zou hem zelf achter de stoel zetten, dan zit je niet met kabels door de tent.
Zorg altijd voor een goed massapunt! anders krijg je problemen.
Zekering - vraag eens bij een vrachtwagenbedrijf of ze een zekering voor je hebben liggen met houder.. scheelt je een hoop centen. Wesley was toen geloof 7,50 kwijt voor de zekering met houder. Dacht van 150 ampere, maar dan zou je hem even moeten bellen voor de exacte info.
Verder een dikke voedingkabel en net zo dikke kabel voor de massa (houd deze zo kort mogelijk).
En dan heb je nog 2 accuklemmen nodig. Let wel op dat ze de zelfde diameter moeten hebben als je accupolen, hierin zijn verschillende maten verkrijgbaar.
Dit spul kun je halen bij een caraudiozaak of brezan. (online bestellen is wellicht goedkoper)
Lelijk paars rothok
Wat voor zekeringen hebben jullie in gebruik?
ik zie niet graag een 5 meter lange gloeidraad door de auto opfikken
ik zie niet graag een 5 meter lange gloeidraad door de auto opfikken

Nissan 200SX - S13 - CA18DET
was vandaag bij car audio zaak (speakers kopen voor de 100nx)
En die gast daar zei dat ik er juist geen zekering tussen moest doen..Omdat die te snel zou springen door het hoge piek vermogen van de start motor.. uhuh
En die gast daar zei dat ik er juist geen zekering tussen moest doen..Omdat die te snel zou springen door het hoge piek vermogen van de start motor.. uhuh
Right............daarom heb ik nog 0 keer een zekering vervangen en alle miljoenen andere mensen

goed accubak en kabel gehaald, heb alleen nog geen zekering.
Bij Autosportcompany gevraagd of het nodig was.. (hun bouwen ralley autos) en hun zetten er ook nooit een zekering tussen.
Ik weet et dus nog ff niet
Bij Autosportcompany gevraagd of het nodig was.. (hun bouwen ralley autos) en hun zetten er ook nooit een zekering tussen.
Ik weet et dus nog ff niet

Tjah...zekere voor het onzekere nemen, jij gebruikt de auto elke dag waarschijnlijk? Plus kabel wordt nu een stuk langer, dus de accu geeft nu ook wat meer stroom..de kans dat er iets gebeurt is erg klein.
Nee, tis geen daily meer. Eerst wel, nu zeg max 1x per week ofzo (te weinig maargoed)
gewoon afzekeren met 150 ampere ofzo.. dan zit je altijd goed
(heeft wesley ook btw)
en die is al eens geklapt door beschadigde kabel

en die is al eens geklapt door beschadigde kabel

Nürburgring count: 20
Johan wrote:Ik ga een supersportauto bouwen. Net als Koenigsegg. Van hout.
de startmotor van een sx trekt ongeveer 100ampére .. dus als je er een smeltveiligheid van 150A of 200A tussen hangt, zal ie echt niet kapot gaan tenzij je kortsluiting maakt 
ik heb bij de gamma 10meter flexibele PVC slang gehaald, waar ik die kabel doorheen ga leggen, dan is die meer van voldoende mechanisch beschermt

ik heb bij de gamma 10meter flexibele PVC slang gehaald, waar ik die kabel doorheen ga leggen, dan is die meer van voldoende mechanisch beschermt

Nissan 200SX - S13 - CA18DET
Nah, ik heb 'm eigenlijk altijd afgezekerd gehad met 150 maar die is eruit geklapt toen ik met de hele groep naar de Duitse sx Nürmeet wou vertrekken. Moet er binnenkort toch eigenlijk weer een halen, tot dusver in ieder geval gelukkig nog geen problemen gehad.Willy wrote:Moet in alle eerlijkheid zeggen , ik heb hem ook niet afgezekerd net als noudje![]()
Nürburgring count: 35Nivek wrote:ach meid
ik heb een 150amp zekering ertussen.
Bijna klaar met alles vast maken. Zometeen kijken of hij start.
zo ja dan alle kabels netjes weg werken en weer opwarmen binnen.
Bijna klaar met alles vast maken. Zometeen kijken of hij start.
zo ja dan alle kabels netjes weg werken en weer opwarmen binnen.
Ik ga binnenkort ook mijn accu verplaatsen... enige wat ik nog niet weet is de dikte van de kabel die ik moet bestellen. Ik zit zelf te denken aan 30qmm, maar 50qmm is misschien veiliger? Wat hebben jullie in gebruik?
Ik heb gewoon standaard accukabel gehaald bij de brezan. kost tering veel maargoed, had het snel nodig om m'n auto optijd klaar te hebben voor de apk.
Mocht ik toch kiezen voor normale accu-kabel (die kan ik namelijk goedkoop aan komen, inclusief al het aansluitmateriaal) zou 35mm2 dan genoeg zijn, of moet ik echt 50mm2 hebben?
ik gaat um bij mij met 25mm2 aanleggen, en de radio (en meters) krijgen hun eigen voeding vanaf de accu.
Nissan 200SX - S13 - CA18DET