- Sparkle_
- Skippy
- Wangan Warrior
- Bouli
- Noud
- Wangan Warrior
- 7735
- 05 May 2009, 16:19
- Location: Roermond
- Sparkle_
- 74
- 04 Dec 2009, 16:39
- Noud
- Wangan Warrior
- 7735
- 05 May 2009, 16:19
- Location: Roermond
- Robin260z
- 612
- 12 May 2011, 23:48
- Location: Rosmalen
- RicoW
- 101
- 27 Oct 2010, 05:06
- Kay
- Wangan Warrior
- Skippy
- Wangan Warrior
- Nivek
- Wangan Warrior
- 2898
- 31 Aug 2010, 17:41
- Car: Mazda RX7 (FC3S)
- Kay
- Wangan Warrior
- Texhnolith
- Wangan Warrior
- Nivek
- Wangan Warrior
- 2898
- 31 Aug 2010, 17:41
- Car: Mazda RX7 (FC3S)
- Patrick
Ik heb net even het topic van Kapitein Iglo door gelezen... Over
vermogens toename en RDW keuring.
Mijn motor swap zal ook uitkomen op meer als 100% vermogens winst.
Echter ik ga van N/A naar Turbo, wat dus wel opvalt en dat zou meneer
agent nog wel kunnen spotten. De motorcode van het blok blijft echter
wel hetzelfde omdat het blok dezelfde basis heeft voor n/a en turbo...
Ik wil eigenlijk de auto wel gaan keuren omdat het anders vrij weinig
geloofwaardig overkomt maar 700 euro is wel veel voor de keuring.
Echter een ongeluk helemaal zelf betalen waarbij mogelijk schade aan
derden is al helemaal niet...
Wat zou ik doen?
Motor blijft hetzelfde alleen een turbo erop en dus veel meer vermogen,
tevens denk ik dat ik eigenlijk geen keus heb omdat ik anders niet door
de APK kom omdat er geen type goedkeuring is voor mijn setup dan...?
vermogens toename en RDW keuring.
Mijn motor swap zal ook uitkomen op meer als 100% vermogens winst.
Echter ik ga van N/A naar Turbo, wat dus wel opvalt en dat zou meneer
agent nog wel kunnen spotten. De motorcode van het blok blijft echter
wel hetzelfde omdat het blok dezelfde basis heeft voor n/a en turbo...
Ik wil eigenlijk de auto wel gaan keuren omdat het anders vrij weinig
geloofwaardig overkomt maar 700 euro is wel veel voor de keuring.
Echter een ongeluk helemaal zelf betalen waarbij mogelijk schade aan
derden is al helemaal niet...
Wat zou ik doen?
Motor blijft hetzelfde alleen een turbo erop en dus veel meer vermogen,
tevens denk ik dat ik eigenlijk geen keus heb omdat ik anders niet door
de APK kom omdat er geen type goedkeuring is voor mijn setup dan...?
volgens mij is het bij de APK geen probleem, die kijken echt niet naar een turbo meer of minder. wel naar een cilinder meer of minder..
Kay (Motax) moet dat weten.
Kay (Motax) moet dat weten.

Ik zal sowieso je verzekering op de hoogte brengen. Geloof me meneer agent kan niet alles weten hoor... ze vonden mijn auto een mooie Accord.
Bij de APK maakt je vermogen geen drol uit, ze kunnen er natuurlijk wel een opmerking van maken (als ze überhaupt al gaan rijden) maar ze kunnen je auto er niet op afkeuren. Wel moet het aantal cilinders onder je kap hetzelfde zijn als op het kentekenbewijs staat aangegeven.
Om mezelf van veel typwerk te besparen:
Moet je een constructie-wijziging ondergaan van 40 a 50 euro? Gewoon even langs een RDW-keurstation.
Wordt het zo een dure test met wegligging, geluid etc. a la 700 euro? Lekker laten zitten, van turbo's en dergelijke snappen de meeste agenten toch niet veel. Ik wist niet eens waar m'n turbo zat toen ik de sx had gekocht
. Go figure!
Om mezelf van veel typwerk te besparen:
Moet je een constructie-wijziging ondergaan van 40 a 50 euro? Gewoon even langs een RDW-keurstation.
Wordt het zo een dure test met wegligging, geluid etc. a la 700 euro? Lekker laten zitten, van turbo's en dergelijke snappen de meeste agenten toch niet veel. Ik wist niet eens waar m'n turbo zat toen ik de sx had gekocht



Nürburgring count: 35Nivek wrote:ach meid
Nah een hoop buizen en een shiny intercooler veraden toch wel wat...
Ik zit ook met een aantal KW op mijn kenteken bewijs... Je hoeft dan
niet heel hard na te denken dat het niet met een turbo erop is...
We zien het wel... (op hoop van zegen dat ik niet volledige keuring moet...)
Ik zit ook met een aantal KW op mijn kenteken bewijs... Je hoeft dan
niet heel hard na te denken dat het niet met een turbo erop is...

We zien het wel... (op hoop van zegen dat ik niet volledige keuring moet...)
Ik heb een tijdje de lerarenopleiding autotechniek gedaan en daar zei iemand "jezus wat heb jij 'n grote radiator" toen ie naar m'n intercooler wees... Nou ga jij me niet vertellen dat 'n agent meer weet van auto's dan een, weliswaar, domme student autotechniek
.

Nürburgring count: 35Nivek wrote:ach meid
robbert jou motorcode blijft ongewijzigd. Dat is je geluk.
Der gaat nu wel een sneller blok in maar de code blijft hetzelfde.
voor hetzelfde geld bouw je alles van dat gtx blok over en zet je het op je originele blok. het effect blijft hetzelfde.
Je blok heeft dezelfde motorcode als op kenteken, zelfde inhoud en aantal cilinders.
Dat da ding dan origineel is of een dikke 3000 pk
heeft dat maakt niks uit.
Der gaat nu wel een sneller blok in maar de code blijft hetzelfde.
voor hetzelfde geld bouw je alles van dat gtx blok over en zet je het op je originele blok. het effect blijft hetzelfde.
Je blok heeft dezelfde motorcode als op kenteken, zelfde inhoud en aantal cilinders.
Dat da ding dan origineel is of een dikke 3000 pk

heb me niet verdiept in om wat voor auto dat dit gaat, maar als je auto van vóór 97 is, kun je gewoon naar een willekeurig RDW
station, kijken ze de auto na en de montage van je blok, of alles netjes zit, remmerij in orde etc...
klaar, 5 tientjes aftikken en wachten op je kenteken
station, kijken ze de auto na en de montage van je blok, of alles netjes zit, remmerij in orde etc...
klaar, 5 tientjes aftikken en wachten op je kenteken

Ik sprak van de week toevallig een steekproefcontroleur van de RDW hierover.
Als je auto van voor maart 98 is, dan hoeft het niet zo heel moeilijk te zijn zei hij.
Wel zei hij erbij, dat als hij twijfel had over de wegligging van de auto, dat ie em daarop af kan keuren, met als gevolg dat er een weggedragtest moet worden gedaan op het testterrein in Lelystad.
Maar dat is enkel in de extreme gevallen, als je een V8 in een punto last, en dan met stock remmen probeert door de keuring te komen.
Als je auto van voor maart 98 is, dan hoeft het niet zo heel moeilijk te zijn zei hij.
Wel zei hij erbij, dat als hij twijfel had over de wegligging van de auto, dat ie em daarop af kan keuren, met als gevolg dat er een weggedragtest moet worden gedaan op het testterrein in Lelystad.
Maar dat is enkel in de extreme gevallen, als je een V8 in een punto last, en dan met stock remmen probeert door de keuring te komen.
1983 Toyota Carina TA60
Het kan wel, alleen kost het wat meer moeite.
Niks is onmogelijk.
Ik moet binnenkort maar een afspraak maken, het is toch wel wat fijner als de kenteken gegevens kloppen.
Niks is onmogelijk.

Ik moet binnenkort maar een afspraak maken, het is toch wel wat fijner als de kenteken gegevens kloppen.
Maar wat word er dan zo moeilijk?
Ik heb altijd 3 dingen begrepen die hier boven ook al iets beschreven staan.
-motorswap voor een zelfde motor geen probleem
-motorswap met andere motor dan er in zat: laten keuren
-motorswap met andere moter dan er in zat met (?) vermogens winst, die test op lelystad.
Mjah, moet je het willen om het niet te doen? Vergeet blij een ongelukt het puntje letsel ook niet. Net zoals velen verhalen, het wil niet zeggen dat het gebeurt, maar bedenk voor je zelf of je een risico wilt lopen. Ik zit er ook aan te denken om hem straks een keer te laten keuren. Ik ga vanaf nu ook alleen maar omhoog met vermogen.
Het is voor ons nattuurlijk wel interesant als je straks een raportje uitbrenkt met hoe alles gegaan is bij jou met betrekking tot de keuring.
Ik heb altijd 3 dingen begrepen die hier boven ook al iets beschreven staan.
-motorswap voor een zelfde motor geen probleem
-motorswap met andere motor dan er in zat: laten keuren
-motorswap met andere moter dan er in zat met (?) vermogens winst, die test op lelystad.
Mjah, moet je het willen om het niet te doen? Vergeet blij een ongelukt het puntje letsel ook niet. Net zoals velen verhalen, het wil niet zeggen dat het gebeurt, maar bedenk voor je zelf of je een risico wilt lopen. Ik zit er ook aan te denken om hem straks een keer te laten keuren. Ik ga vanaf nu ook alleen maar omhoog met vermogen.
Het is voor ons nattuurlijk wel interesant als je straks een raportje uitbrenkt met hoe alles gegaan is bij jou met betrekking tot de keuring.

Lap counter Nordschleife: 7
Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)
Het wordt moeilijk, omdat de regels kut zijn.
Voor auto's vanaf maart 98 zijn de keuringseisen gewoon een stuk strenger, waardoor het meer geld kost.
Je moet onder andere een weggedragtest uit laten voeren, en een geluidstest. En dat kost geld.
Je kunt ook niet meer zeggen, ik gooi er een ander blok in met meer cilinders, want dan val je bij de apk door de mand.
Dat is overigens een risico, wat ik buiten de apk om, nooit zou nemen, zeker niet als het een paar tientjes kost om het om te keuren. Als er een ongeval plaatsvindt, en ze gaan onderzoek doen, dan kun je daar heel zuur uitkomen, en dat moet je niet willen.
En Rob heeft dus de pech, dat zijn S14a net na die datum op kenteken is gezet.
Maar buiten dat, met een SR20 kun je ook een hoop leuke dingetjes doen hoor
.
Voor auto's vanaf maart 98 zijn de keuringseisen gewoon een stuk strenger, waardoor het meer geld kost.
Je moet onder andere een weggedragtest uit laten voeren, en een geluidstest. En dat kost geld.
Je kunt ook niet meer zeggen, ik gooi er een ander blok in met meer cilinders, want dan val je bij de apk door de mand.
Dat is overigens een risico, wat ik buiten de apk om, nooit zou nemen, zeker niet als het een paar tientjes kost om het om te keuren. Als er een ongeval plaatsvindt, en ze gaan onderzoek doen, dan kun je daar heel zuur uitkomen, en dat moet je niet willen.
En Rob heeft dus de pech, dat zijn S14a net na die datum op kenteken is gezet.
Maar buiten dat, met een SR20 kun je ook een hoop leuke dingetjes doen hoor

1983 Toyota Carina TA60
idd kay
ff kijken of ik de auto zat bent voor hij stuk loopt 
Als ik em zat ben komt er een ander, zo niet en ik laat em ooit stuk lopen heb ik genoeg excusses voor een heule vette SR20


Als ik em zat ben komt er een ander, zo niet en ik laat em ooit stuk lopen heb ik genoeg excusses voor een heule vette SR20

Moet wel zeggen dat ik in sommige gevallen een weg gedrag test wel terrecht vind. Moet gewoon in orde zijn allemaal als je het mij vraagt.

Lap counter Nordschleife: 7
Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)
zet 'm gewoon tekoop rob !!
Nürburgring count: 20
Johan wrote:Ik ga een supersportauto bouwen. Net als Koenigsegg. Van hout.