S13 loopt veel te rijk

Discuss performance tuning in this area
Supernova
7337
phpbb3styles ©
19 May 2009, 19:32
Car: Nissan Silvia (S13)

Post by Supernova »

Ik rij nu met mijn S13 al een jaar of 2/3 op stage 3. Sindsdien loopt de auto veel te rijk en omdat ik laatst een AEM heb ingebouwd is het nu ook zichtbaar geworden.

Als ik normaal rijdt dan is de AFR gewoon tussen de 14/15 en als ik het gas intrap duikt deze naar een AFR van 10 en daar blijft ie ook hangen. Vermoedelijk is de AFR nog lager dan 10 maar de AEM kan niet lager meten.

De auto komt voor mijn idee ook traag op gang en hij stotterd regelmatig. Nu was het idee van Bob & Mij om een benzine druk regelaar in te bouwen en daarmee de benzine druk te verlagen wat volgens ons weer moet resulteren in een beter AFR :banana: .

Kan dit zo of hebben we hier te "simpel" over na gedacht? Ik weet dat de Horsham chips wat rijker afgesteld staan maar bij mij slaat het alles denk ik. Kan er ook iets anders aan de hand zijn?

Setup:
444cc injectoren
GT28R
Z32 AFM
Horsham stage 3 chip
Image

Texhnolith
Wangan Warrior
5142
05 May 2009, 15:56
Car: Nissan Silvia (S15)

Post by Texhnolith »

Heck, dat doet mijne ook XD

Supernova
7337

Post by Supernova »

Ik mag toch hopen dat jouw S14 na het mappen van steve toch wel wat minder rijkt loopt als mijn hok :)!
Image

Texhnolith
Wangan Warrior
5142
05 May 2009, 15:56
Car: Nissan Silvia (S15)

Post by Texhnolith »

nope :)

Supernova
7337

Post by Supernova »

Maar de jouwe loopt 10 op full boost mijne duikt daar al naar toe als ik onder de boost zit zeg maar. Ik gok dat de AFR gewoon richting de 9 gaat bij mij ofzo.
Image

Anu
Wangan Warrior
6035
19 May 2009, 19:19

Post by Anu »