Onbekend HKS-ding... Wat is het?

Discuss performance tuning in this area
Kira
136
phpbb3styles ©
27 May 2009, 22:54

Post by Kira »

Gister kreeg ik mijn HKS boostcontroler binnen, welke ik 2de hands heb gekocht. Echter zaten er een aantal dingen bij, die niet bij de std EVC-set horen.

Weet iemand bijv. wat dit is?
Image
Image

Er zit een vacuum aansluit aan en een 3tal draadjes in een mooie connector. Hij zat vast aan 1 van de aansluitingen op de Solenoid die std bij de EVC hoort.

Lijkt een beetje op een standalone Solenoid... of 1 of andere meter....?

Kapitein Iglo
7919
20 May 2009, 12:46
Car: Suzuki Wagon R+

Post by Kapitein Iglo »

Lijkt inderdaad op een boost solenoid. De solenoid van mijn AVCR ziet er ook zo uit (qua aansluitingen enzo dan).

Kira
136

Post by Kira »

Maar wat zou het nu zijn van een Solenoid na een Solenoid?

Want dit is degeen die er standaard bij zit:
Image

Zat ook een soort control-unit bij met wat leek op Isostekkers... pretty strange xD

Kapitein Iglo
7919
20 May 2009, 12:46
Car: Suzuki Wagon R+

Post by Kapitein Iglo »

Ik heb het verkeerd. Ik had de boost solenoid en de MAP sensor door elkaar gehaald. Als ik die delen weer vergelijk met mijn AVCR dan zou die eerste de MAP sensor zijn en die laatste inderdaad de solenoid.

Kira
136

Post by Kira »

Ik weet het!!!

Het is een oud type vacuum-meter om een boost-metertje aan te sturen. Misschien dat dat andere ding dan de control-unit is, waar meerdere 'meters' op aan te sluiten zijn.
Zou overigens betekenen dat er nu ook al zoiets tussen moet zitten, want heb een 'oud' type boostmeter van HKS er al in zitten.

Timmeh
636
25 Oct 2010, 17:15

Post by Timmeh »

2 vliegen in 1 klap :D
banana race car!

zandvoort counts: 3

Post Reply