- lucky7
- Kay
- Wangan Warrior
- Nishin
- 1165
- 17 Nov 2010, 19:52
- Location: Wervershoof (NH)
- lucky7
- 53
- 04 Nov 2012, 22:17
- sanderdeweird
- 18
- 24 Oct 2010, 16:03
- lucky7
- 53
- 04 Nov 2012, 22:17
- Kay
- Wangan Warrior
- JDMark
- 672
- 09 Jun 2010, 21:50
- Kay
- Wangan Warrior
- lucky7
- 53
- 04 Nov 2012, 22:17
Hallo,
Hierbij heb ik een aantal vragen.
Deze kerstvakantie wil ik mijn blok 1.4 wat upgraden.
volgende week haal ik een 1.6 inlaat en gasklep op.
Verder zit ik te denken aan:
oil catchcan
whale penis + cool chamber
test pipe
Edelbrock pro fuel line d serie.
Nou is mijn vraag. Zou dit totaal plaatje een leuke winst opleveren?
kan ik beter ergens anders in investeren?
En het belangrijkste MOET een ecu update hiervoor (wil ik liever niet wegens de kosten)
Bedankt!
Hierbij heb ik een aantal vragen.
Deze kerstvakantie wil ik mijn blok 1.4 wat upgraden.
volgende week haal ik een 1.6 inlaat en gasklep op.
Verder zit ik te denken aan:
oil catchcan
whale penis + cool chamber
test pipe
Edelbrock pro fuel line d serie.
Nou is mijn vraag. Zou dit totaal plaatje een leuke winst opleveren?
kan ik beter ergens anders in investeren?
En het belangrijkste MOET een ecu update hiervoor (wil ik liever niet wegens de kosten)
Bedankt!
Voor zover ik weet is een D14 stock al multipoint (dus 4 injectoren?), dan zou het in principe niet hoeven om je ecu ook te upgraden.
Om echt vermogen te winnen, is een ecu upgrade wel noodzakelijk. Verder zou ik dat edelbrock ding weglaten, aangezien je daar niks mee gaat winnen. Catchcan lijkt mij ook niet echt nodig.
Om echt vermogen te winnen, is een ecu upgrade wel noodzakelijk. Verder zou ik dat edelbrock ding weglaten, aangezien je daar niks mee gaat winnen. Catchcan lijkt mij ook niet echt nodig.
1983 Toyota Carina TA60
komt veel bij kijken, en het levert zeker wat op!
ik denk dat je je beter kan laten informeren op HCN http://www.hcnonline.nl/forum/
ik denk dat je je beter kan laten informeren op HCN http://www.hcnonline.nl/forum/

Ik heb inderdaad multipoint maar alleen is het een andere soort intake. Ik heb de vraag ookal gepost op hcn maar zelf kom ik vaker op wangan.
Ik denk dat je na die mods zeker aan de obd1 moet en goed af laten stellen dan heeft het wel winst. Ik heb vorige week nog met een maatje van me een d16 inlaat op zijn 1.4 gezet. Wel moet je de kabelboom rond de inlaat gaan verlengen en zorgen dat je extra vacuum slangen hebt. Je kan waarschijnlijk wel de brandstof slang gebruiken van de 1.4 maar naar onze bevindingen kan je die ook beter van een d16 regelen dan past het allemaal net wat makkelijker.
dit gaat helaas niet door
nadat de gene waarmee ik de koop had afgerond (zou hem volgende week ophalen). hem voor €10,- meer kon verkopen. En dat ineens gedaan heeft... Nu heb ik dus helaas geen onderdelen om mee te upgraden.
dus nu moet ik maar even een nieuw project aan de civic zoeken helaas.

nadat de gene waarmee ik de koop had afgerond (zou hem volgende week ophalen). hem voor €10,- meer kon verkopen. En dat ineens gedaan heeft... Nu heb ik dus helaas geen onderdelen om mee te upgraden.
dus nu moet ik maar even een nieuw project aan de civic zoeken helaas.
Lekkere afspraken zijn dat. Ik heb als je interesse hebt nog een D15B7 inlaatspruitstuk+alle benodigdheden liggen.
1983 Toyota Carina TA60
Een Civic 1.4 heeft inderdaad 4 injectoren, Maar worden per 2 aangestuurd (1-3 & 2-4 volgens mij).
Een andere ECU is dus wel noodzakelijk, Het makkelijkste is denk ik als je een kabelboom van een D15B7 gebruikt.
Een andere ECU is dus wel noodzakelijk, Het makkelijkste is denk ik als je een kabelboom van een D15B7 gebruikt.
Wat ik heb liggen is overigens een complete MPFI swap, met motorkabelboom, ecu, inlaatspruitstuk en ontsteking.
1983 Toyota Carina TA60
Tja voor sommige zijn afspraken niet veel waard.
Zover ik weet kan de 1.6 er direct op maar met de 1.4 injectoren. Volgens mij als je 1.6 injectoren gebruikt moet je het wel een Ecu en kabelboom switch hebben.
MPFI is een beetje een vraag voor mij of dat op een 1.4 zou kunnen en of ik het kan
. Ik zou even kijken of dit er op past. maar anders zou het wel een leuk project zijn. We houden contact Motax!
Zover ik weet kan de 1.6 er direct op maar met de 1.4 injectoren. Volgens mij als je 1.6 injectoren gebruikt moet je het wel een Ecu en kabelboom switch hebben.
MPFI is een beetje een vraag voor mij of dat op een 1.4 zou kunnen en of ik het kan
