Welke boostcontroller????

Discuss performance tuning in this area
RJAY
190
phpbb3styles ©
10 May 2011, 19:38

Post by RJAY »

Hey,

Ik ben aan het rondkijken voor een bc, maar er is genoeg keus en prijsverschil. Nou heb ik mijn oog laten vallen op een Greddy Profec B 2, maar een Gizzmo daar integen is weer geodkoper en makkelijker in omgang (zeggen ze).

Is er duidelijk verschil tussen die 2 of is de Greddy alleen duurder vanwege de naam?

Kapitein Iglo
7919
20 May 2009, 12:46
Car: Suzuki Wagon R+

Post by Kapitein Iglo »

Ik heb alleen ervaring met de Apexi AVCR en die werkt erg fijn.

psycholander
34
17 May 2011, 23:47

Post by psycholander »

Ik heb de Profec erin, goed ding.

Maar meeste boostcontrollers stel je 1x in en klaar, dus of ze makkelijker zijn maakt denk ik niet echt uit.

Er zijn ook zat mensen die die gizzmo leuk genoeg vinden, Greddy heeft enkel de bekendere naam. weet niet of er nou echt nog kwaliteit verschil is tussen de solonoide...
Nissan Skyline 1997 R33 G(rote)T(opmount)S(ingle)-T(urbo)
Image

Texhnolith
Wangan Warrior
5142
05 May 2009, 15:56
Car: Nissan Silvia (S15)

Post by Texhnolith »

Zo had ik weer een Blitz sbc III.
Ook een goed ding, fijn en makkelijk in te stellen maar als dta eenmaal gedaan is doe je er niet veel meer mee idd.
Al selecteerde ik wel soms een andere preset.

Maar als je ziet hoeveel functies dat ding nog extra had, zoals een bepaalde gain bij een bepaald toerental etc etc. Zo ver ging er niet mee.

Ik gok eigenlijk dat beide boostcontrollers die je noemt gewoon hun werk zullen doen. Al zal de greddy denk ik (geen idee) meer functies hebben, maar of je dat gebruikt is dus een 2de.

bob.
1340
29 Mar 2010, 11:08

Post by bob. »

Ik heb een AEM tru boost controller. Had mijn voorkeur omdat deze verpakt is in een 52mm meterbehuizing. Werkt relatief eenvoudig en is niet al te duur.

RJAY
190

Post by RJAY »

Het gaat mij inderdaad om dat het gewoon zijn werk doet. Ik hoef ook geen triljoen functies te hebben wat ik toch niet gebruik. Het is en blijft een straatauto. Ik vind het moeilijk om 1 uit te kiezen.

SstennizZ
160
19 Oct 2012, 09:47
Car: Nissan Skyline GTST (R33)

Post by SstennizZ »

Ik heb de dual stage turbosmart bc. Werkt op zich ook prima! Niet te stellen vanuit de auto, maar wel twee standen (dmv schakelaar). Goede stabiele druk en volgens mij ook nie duâh..
~ If something slows you down, move lanes, shift back and FLOOR IT! ~
~ Mijn R33 GTS-T Spec 2 ~

Supernova
7337
19 May 2009, 19:32
Car: Nissan Silvia (S13)

Post by Supernova »

Mooi dat iedereen iets anders heeft haha!

Ik heb er zelf nog geen maar wil al lang een AEM Truboost aanschaffen om dezelfde redenen als bob, past in 52mm behuizing en je hebt ook meteen een boost meter :)
Image

RJAY
190

Post by RJAY »

Hahah lekker is dat he! :P die van aem is ook wel ideaal in dat opzicht. Het is wel iets duurder dan de andere maar mooier om in te bouwen en scheelt weer om een boost meter te kopen

Texhnolith
Wangan Warrior
5142
05 May 2009, 15:56
Car: Nissan Silvia (S15)

Post by Texhnolith »

Op de meeste boostcontrollers kun je je boost wel aflezen :P
Had ik ook met die blitz. dus eigenlijk was m'n meter zwaar overbodig, keek er nooit op.
Blitz liet altijd de laatste piek zien tot je weer opnieuw boven de 0 bar uit kwam, was echt ideaal.

Robin
102
20 Sep 2012, 22:41

Post by Robin »

De gizzmo boostcontrollers werken gewoon goed en zijn niet zo duur. Heb hem zelf gehad en ook vrienden met deze BC en allemaal zonder problemen.

Supernova
7337
19 May 2009, 19:32
Car: Nissan Silvia (S13)

Post by Supernova »

Texhnolith wrote:Op de meeste boostcontrollers kun je je boost wel aflezen :P
Had ik ook met die blitz. dus eigenlijk was m'n meter zwaar overbodig, keek er nooit op.
Blitz liet altijd de laatste piek zien tot je weer opnieuw boven de 0 bar uit kwam, was echt ideaal.

Dat kan inderdaad op alle maar vaak heb je dan een boostmeter en een boostcontroller dus ik vind het handiger als alles in 1 is dan heb je weer een kastje minder af te lezen enzo :D
Image

Devil-GTi
62
15 May 2012, 22:14

Post by Devil-GTi »

Ik heb een HKS EVC4.. Niks instellen, hij leert zichzelf in, daarna kan je gewoon hi & low boost instellen wat jij wilt, en evt scramble boost. :frantic:

merijndj
855
24 Jul 2009, 21:53

Post by merijndj »

Hks evc6, makkelijk instellen, duidelijk display, leert zichzelf goed te werken zonder spikes etc, houd instellingen zonder spanning gewoon vast (heb 2 jaar getest) en voor de gevorderde gebruikers nog 100derden instellingen mogelijk zoals boost op toerental of snelheid etc.
Eventueel met adapter voor laptop voor het instellen :lol:
Nissan 200SX - S13 - CA18DET

Ingmar
115
09 Jun 2009, 09:05

Post by Ingmar »

ik heb nog een greddy profec liggen die ik niet meer ga gebruiken...

RJAY
190

Post by RJAY »

Ik heb ook voor een hks gekeken, erg mooi spul maar vind die wel erg aan de dure kant. Een nieuwe Greddy profec was bijna de helft goedkoper. Ik gebruik me auto eigenlijk alleen voor weekend fun dus het hoeft allemaal niet super uitgebreid te wezen. :)

Ingmar wrote:ik heb nog een greddy profec liggen die ik niet meer ga gebruiken...

Is het in goede staat en compleet?

Post Reply