MX5 Turbokit vraagjes

Discuss performance tuning in this area
Tim_v_M
253
phpbb3styles ©
14 Sep 2010, 10:20

Post by Tim_v_M »

Ook hier open ik maar even een topic in de hoop dat jullie er een betere kijk op hebben dan ik. (Ofja, in de hoop dat,.. jullie hebben er gegarandeerd een betere kijk op dan ik XD)

Hallo allemaal,

Heb onlangs een tweedehands turbokit te koop gezien en wat contact gehad met de vekoper. Kopie advertentie:

Up for sale here is my very nearly complete turbo kit.

Greddy 1.6 Manifold, with relief cracks and has been welding.

T25 and TD04L

Crossover Pipe

Intake elbow

Mid/Front Section of exhaust. Larger bore for better flow, and a boss for AFR
FMIC (will need piping and renders the crossover pipe useless)

4x 1.8 tan top injectors , 4 x rx8 yelow top injectors

HKS EVC3 Electric boost controller.

Greddy EManage Blue

Narrow Band AFR gauge

Boost Gauge

FPR without Gauge.

NOTE: you see a downpipe, this IS included but will only fit a TD04 turbo, not the T25, you WILL need to get a custom downpipe made to fit the T25/ TDO4L or alternatively, for minimal hassle, just buy a TD04 and bolt it all on.

£650 Ono + postage

Reactie op wat vragen via de mail.

Kit has been used I do not know milage though. I never had the kit on my car as I was to busy with work.

Manifold has been welded but good welds.

Emanage needs mapping

Foto's:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Nou heb ik dus een paar vragen aan jullie. Ten eerste heb ik van de helft van de dingen op de foto geen idee wat het is en weet ik dus ook niet of de kit verder compleet is. Mist er nog iets?

Hoe moeilijk is het om aan een passende turbo te komen of het aanpassen van de downpipe?

Kan het kwaad dat het spruitstuk gelast is? (Heb wel eens vaker gelezen dat deze kunnen scheuren en daarom gelast worden.)

Welke vragen kan ik de verkoper nog stellen m.b.t. de staat van de kit?

En wat is jullie mening? Prijs is 650 pond, verzendkosten 45 pond, maar de verkoper bied al aan deze te betalen. 650 pond volgens paypal = 795 euro.
- '93 Mazda MX-5 1.6
- '01 Yamaha R1
- '08 Ford Focus 1.6 TDCI

Patrick
4731
26 Aug 2009, 17:41

Post by Patrick »

de ecu zal het doen of niet.. daar tussen zit niet veel keus.. (of misschien wat outputs defect)
zo ook de injectoren, die werken.. of werken niet :P

gelaste spruitstukken kunnen vaak net naast de las weer scheuren (heb ik vaker gezien) verder oogt het vrij compleet, alleen de intercooler ziet er wat klein en slecht uit in mijn ogen... en de turbo is natuurlijk niet te zien op foto of het goed of slecht is..
Nürburgring count: 20

Johan wrote:Ik ga een supersportauto bouwen. Net als Koenigsegg. Van hout.

Kira
136
27 May 2009, 22:54

Post by Kira »

Waarom geen foto's van het compressor wiel van de Turbo? Dat zou ik wel interessant vinden om te zien namelijk.

Tim_v_M
253

Post by Tim_v_M »

Bedankt voor de eerste reacties :)

Kira wrote:Waarom geen foto's van het compressor wiel van de Turbo? Dat zou ik wel interessant vinden om te zien namelijk.

Die vraag kreeg ik op 'ons' (Ignited) forum ook al. Daar zal ik sowieso even achteraan moeten dan :)
- '93 Mazda MX-5 1.6
- '01 Yamaha R1

Patrick
4731
26 Aug 2009, 17:41

Post by Patrick »

zijn ook 2 verschillende turbo's op de foto's...
Nürburgring count: 20

Johan wrote:Ik ga een supersportauto bouwen. Net als Koenigsegg. Van hout.

Opgedronken
1767
16 Dec 2011, 16:28

Post by Opgedronken »

Ik zou wachten tot er een complete instap greddy of fm kit te koop komt. 650 vraagprijs vind ik nogal wat voor zo'n bijna random verzameling onderdelen.

bob.
1340
29 Mar 2010, 11:08

Post by bob. »

Nou, ik vind het geen dure set.

- Greddy emanger €300,-
- HKS Boostcontroller €150,-
- 2 turbo's €.....
- Spruitstuk + downpipe

Mocht er iets ontbreken kan je hier vaak via ebay simpel aankomen.

Het is natuurlijk een gok. Maar stel dat je een TD04L turbo nodig hebt, deze koop je voor €50,- op het subaru forum. Deze turbo's komen namelijk standaard van een impreza af.

Tim_v_M
253

Post by Tim_v_M »

Wel vreemd dat er twee turbo's bij zitten, terwijl de verkoper duidelijk zegt dat:
NOTE: You see a downpipe, this IS included but will only fit a TD04 turbo, not the T25, you WILL need to get a custom downpipe made to fit the T25/ TDO4L or alternatively, for minimal hassle, just buy a TD04 and bolt it all on.

Of zit er dus een verschil tussen een TD04L en een TD04 ?
- '93 Mazda MX-5 1.6
- '01 Yamaha R1

bob.
1340
29 Mar 2010, 11:08

Post by bob. »

TD04 zal wel een TD04L zijn. Volgens mij is er niks anders.

Uit de advertentie maak ik ook op dat er 2 turbo's bijzitten. Maar dat het setje alleen passend is op de TD04 turbo.

Tim_v_M
253

Post by Tim_v_M »

Maar, waarom zegt ie dan "You will need to get a custom downpipe, or just buy a td04".

Vreemd. Zal 'm vandaag of morgen eens een bericht sturen daarover en de andere opmerkingen van jullie :)
- '93 Mazda MX-5 1.6
- '01 Yamaha R1

jeroenwrx
489
07 Jun 2010, 16:57

Post by jeroenwrx »

Turbo:tdo4 lijkt mij afkomstig van een impreza.
Deze doen op Marktplaats +/-€100,00 dus daaris goed zat aan te komen.

jeroenwrx
489
07 Jun 2010, 16:57

Post by jeroenwrx »

En idd. turbo,s op de foto zijn 100% niet dezelfde.
Mijn voorstel: koop een spruitstuk en ga van daar uit zelf je turbo kit samen stellen.
Alhoewel ik de prijs niet echt hoog vind gezien er een ecu bij zit..

Tim_v_M
253

Post by Tim_v_M »

Nog een stapel foto's gekregen, kwaliteit is niet zo heel geweldig. En een reactie op de vragen.

Yes pic show 2 turbos a T25 an TD04l, I baught the T25 unsure of condition, but haven't had it on my car but looks good and no excessive play in shaft. The TD04L I got from a freind and he had it on his car and worke fine, good condition,

Oil lines are not included as I had not got round to purchasing them.

nter cooler piping is not included as again I had not got round to getting it.

I do not know why manifold cracked I baught it cracked.

Everything is working to the best of my knowledge yes.

If you are still unsure I have a walbro 225 in tank fuel pump unuse, which I will throw in for £20 to sweeten the deal haha I baught this for £60 pulse P&P.

I looked for a cheap kit like this for ages it really is a steal for the person buying. Very little needed an very little money needing spent on it.

Thanks

Image
Image
Image
Image
Image
This was a hairline looking crack that I got welded was not bad but better safe than sorry

Image[/quote]
- '93 Mazda MX-5 1.6
- '01 Yamaha R1

Post Reply