turbo keuze

Discuss performance tuning in this area
timmahhh
308
phpbb3styles ©
22 May 2011, 12:04
Car: Nissan Silvia (S13)
Location: heel europa

Post by timmahhh »

aangezien mijn standaard turbo van de rb25 is overleden, moet ik naar een nieuwe turbo.

heb al het een en ander gezocht ik the interwebz maar kan niet echt iets concreets vinden

denk dat ik naar een gt28 moet.

doel is om uiteindelijk een 400 pk aan de krukas te hebben met aanvullende mods. denk dan aan injectoren en een ecu.
daarbij moet het natuurlijk zo snel mogelijk opspoelen

nu is mijn vraag welke gt28 precies, dus welk type en welke a/r e.d.

laat jullie advies maar horen.
een defect aan een s13 is niets meer dan een excuus voor een upgrade

geld moet rollen en dat gaat het best op 4 wielen

User avatar
Patrick
4731
26 Aug 2009, 17:41
Location: Afferden

Post by Patrick »

zit daar standaard niet iets van een 28 op ? een S14 en S15 hebben toch ook al een T28 ?
Nürburgring count: 20

Johan wrote:Ik ga een supersportauto bouwen. Net als Koenigsegg. Van hout.

Nishin
1165
17 Nov 2010, 19:52
Location: Wervershoof (NH)

Post by Nishin »

de grootste tim!
Image ローリングシュート

Devil-GTi
62
15 May 2012, 22:14

Post by Devil-GTi »

denk dat je beter in de GT30 serie moet gaan kijken, pak je daar de goeie van, spoolt ie gewoon goed en 400pk moet dan geen probleem zijn ;)

User avatar
Noud
Wangan Warrior
7735
05 May 2009, 16:19
Location: Roermond

Post by Noud »

Holset HX35 niks voor jou? Heb me een poos geleden een heeeeeeeel klein beetje verdiept in 'n opvolger voor als inderdaad de stock turbo komt te overlijden en volgens mij zit je met 'n HX35 rond dat vermogen ongeveer. Een 40 of 45 kan ook nog maar dan ben je toch alweer behoorlijk wat stappen groter aan het gaan.

Verder ben ik wel benieuwd naar eventuele ervaringen met Holset (wellicht ook handig voor jou Tim!). Op internet lees je er veel goeds over en ze zijn prettig geprijsd, maar daar gaan dan bij mij ook weer meteen vraagtekens bij staan. Want waarom koopt niet iedereen ze dan?
Nivek wrote:ach meid
Nürburgring count: 35

User avatar
Texhnolith
Wangan Warrior
5142
05 May 2009, 15:56
Car: Nissan Silvia (S15)
Location: Wijchen

Post by Texhnolith »

Ik ben er laatst ook mee bezig geweest, 400pk was ook mijn doel op mijn RB25.
Eerst kwam ik uit op een GTX3076R. Deze turbo kan veel meer aan (600pk) en spoelt extreem snel. Je kan ook een maatje kleiner kijken qua GTX turbo GTX2863R deze gaat tot 430pk.

Uiteindelijk heb ik zelf besloten voor een iets goedkopere turbo te gaan (GT3071 twinscroll) die dan wel iets minder snel zal spoelen maar met de juiste setup toch nog zeker rap zat, en voor mij zeker snel genoeg.

Zo'n GTX turbo spoelt ongv 700rpm sneller dan een normale variant. Dus het is maar net wat je wensen zijn. Als 400 je doel is zou ik voor een GT30 of HX30 gaan. Een GT35/HX35 zal een grotere lag hebben en een GT28 is denk ik gewoon een maatje te klein voor een RB25.

User avatar
Robin-evo6rs2
124
18 Nov 2012, 12:31

Post by Robin-evo6rs2 »

Zelf een gt30 is nog te groot als je 400 max wil.

Zelf zou ik een FP White ( 470 pk turbo)
Of een TT S209 ( 450 pk turbo)

Die dingen spoolen als een gek.

Je kan een iets grotere nemen maar dat kost alleen spoolup.


Al zijn deze turbo's voor een op een stock frame Evo turbo gemaakt.

timmahhh
308
22 May 2011, 12:04
Car: Nissan Silvia (S13)
Location: heel europa

Post by timmahhh »

Probleem van een holst turbo is dat je dan gelijk een ander spruitstuk en een externe wastegate moet. Ik wou de nieuwe turbo met het stock spruitstuk gaan gebruiken, en dus ook een interne wastegate.

De kosten van die turbo maken dan niet zo heel veel uit, met mazzel krijg ik hem gesponsord van me baas.

@rob: die turbos waar jij het over het zijn zeker allemaal topmounts?
een defect aan een s13 is niets meer dan een excuus voor een upgrade

geld moet rollen en dat gaat het best op 4 wielen

User avatar
Texhnolith
Wangan Warrior
5142
05 May 2009, 15:56
Car: Nissan Silvia (S15)
Location: Wijchen

Post by Texhnolith »

Ja klopt idd, echter zijn er volgens mij wel versies met internal wastegate te krijgen.
Maar dat zou je ff na moeten vragen ergens.

Zag wel dat er nog een 6boost spruitstuk te koop staat op Driftworks.
Bottom mount en voor internal wastegate. Weet niet of je nog een mooie nodig hebt maar die is zeker nice ;)

User avatar
Willie
118
09 Dec 2012, 23:45

Post by Willie »

Image

klein gaatje zagen in je motorkap :frantic:
Track Toyota Yaris Supercharged powered by http://www.sv-sportscars.nl

timmahhh
308
22 May 2011, 12:04
Car: Nissan Silvia (S13)
Location: heel europa

Post by timmahhh »

heb contact gehad met steve van fctuning.

het word of een GTX2867R of een GTX3071R.

welke precies weet ik nog niet.
daarna sparen voor een set injectoren en nistune met een mapping door steve.
een defect aan een s13 is niets meer dan een excuus voor een upgrade

geld moet rollen en dat gaat het best op 4 wielen

User avatar
Texhnolith
Wangan Warrior
5142
05 May 2009, 15:56
Car: Nissan Silvia (S15)
Location: Wijchen

Post by Texhnolith »

GTX3071 dan ;) zou weinig in prijs moeten schelen en is denk ik echt wel de betere turbo voor een RB25.
Lekker voor MAD spool gaan dus? Fullboost rond 3500 toeren al met zo'n ding dacht ik.

Welke injectoren ga je runnen? Want ik had sidemount 740cc op mijn SR20 + nistune van steve. En dat ding liep er echt te rijk op en starte er slecht door :/ iig ik denk dat daar het probleem lag.

Daarom ga ik nu voor topmount injectors en een linkecu mapping om het allemaal toch net even netter te doen.

timmahhh
308
22 May 2011, 12:04
Car: Nissan Silvia (S13)
Location: heel europa

Post by timmahhh »

injectoren denk ik 550cc nismo.

mapping laat ik eerst door steve doen denk ik. daarna zien we wel weer verder. het gaat mij erom dat ik van de zomer eindelijk eens plezier van de auto kan hebben zonder dat het elke keer stuk gaat.
een defect aan een s13 is niets meer dan een excuus voor een upgrade

geld moet rollen en dat gaat het best op 4 wielen

User avatar
Texhnolith
Wangan Warrior
5142
05 May 2009, 15:56
Car: Nissan Silvia (S15)
Location: Wijchen

Post by Texhnolith »

Ja dat dacht ik toen ook toen ik hem liep mappen met Nistune :p viel tegen voor veel geld.

Maar als je toch voor nieuwe injectoren gaat zou ik toch aanraden om topmount te nemen (Injector Dynamics of Bosch)
Zouden stuk beter moeten zijn. maar zeker niet dat die nismo's een slechte keuze zijn hoor. Al kan het goed zijn dat je goedkoper uitbent met die topmounts.

Ik betaalde voor 6x Bosch EV14 875cc zo'n 600 euro. Voor 4x Tomei 740cc side feed betaalde ik 550.
Maargoed ja dan moet je weer een topmount fuelrail kopen etc etc dus in dat opzicht weer niet cheaper :p

timmahhh
308
22 May 2011, 12:04
Car: Nissan Silvia (S13)
Location: heel europa

Post by timmahhh »

rob, heb jij een aantal goede sites voor me waar ik eens rond kan kijken.
heb geen idee waar ik de turbo en injectoren vandaan moet halen.

ik ga denk ik toch voor de gtx30.
een defect aan een s13 is niets meer dan een excuus voor een upgrade

geld moet rollen en dat gaat het best op 4 wielen

User avatar
Texhnolith
Wangan Warrior
5142
05 May 2009, 15:56
Car: Nissan Silvia (S15)
Location: Wijchen

Post by Texhnolith »

Ik heb alles bij Sky-Engineering besteld :)
Gewoon alles van 1 locatie af, lekker easy plus hij gaat de mapping doen.

Al heb ik ook wat onderdelen bij RB Motorsport gehaald in de UK.
Dacht dat de GTX30 zo'n 1700+ euro was bij Sky Engineering. (Daarom ben ik voor de 1200 euro GT30 gegaan en die 500e in andere dingen gestoken :P)

Ga je nog met een stock spruitstuk rijden btw? Want volgens mij komen de GTX turbos alleen met externe wastegate toch?

timmahhh
308
22 May 2011, 12:04
Car: Nissan Silvia (S13)
Location: heel europa

Post by timmahhh »

heb wel gezien dat de gtx28 wel met interne wastegate te krijgen is. gtx30 moet ik ff kijken.
had de gtx30 op raw brokerage gezien voor 1500 dollar. met mazzel krijg ik de turbo van me baas gesponsord dus dan maakt het niet veel uit.

wil wel graag met me stock spruitstuk blijven rijden.
een defect aan een s13 is niets meer dan een excuus voor een upgrade

geld moet rollen en dat gaat het best op 4 wielen

User avatar
Texhnolith
Wangan Warrior
5142
05 May 2009, 15:56
Car: Nissan Silvia (S15)
Location: Wijchen

Post by Texhnolith »

Vergis je niet in import kosten die erbij komen. 21% boven op het bedrag en shipping kosten.
Zou het iig even goed navragen bij bv sky engineering wat welke turbo doet met het stock spruitstuk.

timmahhh
308
22 May 2011, 12:04
Car: Nissan Silvia (S13)
Location: heel europa

Post by timmahhh »

dat is idd een goed idee. heb wel evt een adres in de states waar ik het heen kan laten sturen, en dan doorsturen als gift oid.

heb op http://www.atpturbo.com" onclick="window.open(this.href);return false; iig de gtx30 gevonden waarbij ik een uitlaat huis met a/r van .82 met interne wastegate kan krijgen. moet dan alleen nog een wastegate actuator erbij verzinnen.

het is wel een idee ja om sky-engineering een belletje te geven.
een defect aan een s13 is niets meer dan een excuus voor een upgrade

geld moet rollen en dat gaat het best op 4 wielen

timmahhh
308
22 May 2011, 12:04
Car: Nissan Silvia (S13)
Location: heel europa

Post by timmahhh »

contact gehad met jonne van sky-engineering. het word de gtx3071r met een uitlaathuis met een tail 44mm externe wastegate.
dan nog een link g4 ecu met map sensor, boostcontroller en iat sensor en 550cc injectoren. 400 pk here we come.
een defect aan een s13 is niets meer dan een excuus voor een upgrade

geld moet rollen en dat gaat het best op 4 wielen

Nishin
1165
17 Nov 2010, 19:52
Location: Wervershoof (NH)

Post by Nishin »

yeahh! nice, dat wordt knallen als ie klaar is
Image ローリングシュート

User avatar
Texhnolith
Wangan Warrior
5142
05 May 2009, 15:56
Car: Nissan Silvia (S15)
Location: Wijchen

Post by Texhnolith »

nice setup :) zal spoelen als een malle.

Maar waarvoor die IAT sensor? daar heeft hij het bij mij nog niet over gehad :P

timmahhh
308
22 May 2011, 12:04
Car: Nissan Silvia (S13)
Location: heel europa

Post by timmahhh »

heb geen idee wat die iat sensor is :mrgreen: zal wel ergens goed voor zijn.
een defect aan een s13 is niets meer dan een excuus voor een upgrade

geld moet rollen en dat gaat het best op 4 wielen

User avatar
Anu
Wangan Warrior
6035
19 May 2009, 19:19
Location: Roermond

Post by Anu »

Intake air temperature sensor denk ik zo?
Image
Skippy wrote:"The Wangan Warrior formerly known as Mr. Positive Camber."

User avatar
Texhnolith
Wangan Warrior
5142
05 May 2009, 15:56
Car: Nissan Silvia (S15)
Location: Wijchen

Post by Texhnolith »

Dat leek mij ook iig Paul :P

Post Reply
cron