SR20DET Shortshifter rattle

Discuss performance tuning in this area
Armand
147
phpbb3styles ©
15 Aug 2012, 20:09

Post by Armand »

Sinds het monteren van mijn nieuwe diff en brandstofpomp kan ik weer lekker planken. Het valt me echter op dat in 2e, 3e en zelfs de 4e versnelling (5e moet ik dat toerental nog halen) vanaf 5000 toeren mn shortshifter nogal vibreert. Nu heb ik hier en daar gelezen dat het 'normaal' is. Maar voordat ik dat aanneem wil ik nog even weten of iemand anders het wel eens heeft gehad/heeft? Is dit inderdaad normaal of spoort er wederom iets niet?

Mijn dank is groot.

Opgedronken
1767
16 Dec 2011, 16:28

Post by Opgedronken »

Een kameraad van mij heeft zo'n ding in zijn miata, daar ratelt hij ook.
Of dat normaal is of dat er wat mis is durf ik niet te zeggen, maar hij rijdt er nu toch al een hele tijd zo mee rond :P.

merijndj
855
24 Jul 2009, 21:53

Post by merijndj »

zit die plastic dop op het kogeltje?
Nissan 200SX - S13 - CA18DET

SstennizZ
160
19 Oct 2012, 09:47
Car: Nissan Skyline GTST (R33)

Post by SstennizZ »

Ik heb daar eigenlijk helemaal geen last van.. Zoals merijn zegt, misschien busje vergeten?
~ If something slows you down, move lanes, shift back and FLOOR IT! ~
~ Mijn R33 GTS-T Spec 2 ~

Nivek
Wangan Warrior
2898
31 Aug 2010, 17:41
Car: Mazda RX7 (FC3S)

Post by Nivek »

Bij de rx7 zeggen ze dat het auto specifiek is, miss ook wel het geval bij de sx?

http://Www.mazdatrix.com/shiftrat.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

ff lezen, miss werkt het bij jou ook
Image

Lap counter Nordschleife: 7
Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)

SstennizZ
160

Post by SstennizZ »

Nivek wrote:Bij de rx7 zeggen ze dat het auto specifiek is, miss ook wel het geval bij de sx?

http://Www.mazdatrix.com/shiftrat.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

ff lezen, miss werkt het bij jou ook
Mja, maar waarom heb ik er dan helemaal geen last van? Met een sx met dezelfde bak en habbiebabbie shortshifter..

Armand
147

Post by Armand »

Zou eigenlijk niet weten of het dopje erop zit, de shortshifter zat er al op bij aanschaf. Heb de ratel pas ontdekt na het vervangen van mijn diff en aandraaien van de aandrijfas (die zat een tikkeltje los...). Zou hem eens moeten loshalen om dat ze checken. Welke dop gaat het precies om?

Van wat ik lees over shifter rattles verschilt het van shifter tot shifter. De ene heeft het wel, de ander niet. Vaak gaat het wel weg na vervangen van een bushing, dus wie weet het proberen waard.

SstennizZ
160

Post by SstennizZ »

De pook zelf zit met het uiteinde in een wit kunsstof bus en die vervolgens in je bak. Bij mijn oude shortshifter zat die bus er niet meer op, dat schakelde kut en de pook had te veel speling. Met de nieuwe nergens last meer van.

Armand
147

Post by Armand »

Ah op die manier. Heb eigenlijk totaal geen last van speling, maar zal hem wel opentrekken om te bekijken.

SstennizZ
160

Post by SstennizZ »

Armand wrote:Ah op die manier. Heb eigenlijk totaal geen last van speling, maar zal hem wel opentrekken om te bekijken.
Als je pook niet los zit, wat beweegt er dan? Mag toch hopen niet je hele bak? Ben je niet per ongeluk een paar boutjes van je cardan as verloren (onbalans in de as)?

Armand
147

Post by Armand »

In zekere zin beweegt de pook wel, maar pas vanaf 5000 toeren. Mag er toch niet vanuitgaande dat mn bak beweegt (Die is redelijk recent vervangen). En mn cardanas was heel compleet qua bouten, dus ook dat lijkt me sterk, zeker nadat ik alles heb aangedraaid.
Het is juiste vanwege de specifieke toerental dat ik de pook verdenk.

Post Reply