Uitlaat bouwer Noord/midden limburg

Discuss performance tuning in this area
Nivek
Wangan Warrior
2898
phpbb3styles ©
31 Aug 2010, 17:41
Car: Mazda RX7 (FC3S)

Post by Nivek »

materiaal dikte schijnt ook uit te maken.
Image

Lap counter Nordschleife: 7
Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)

merijndj
855
24 Jul 2009, 21:53

Post by merijndj »

Materiaal en dikte daarvan maakt idd heel erg veel uit.

Het is overigens helemaal niet verkeerd om gewoon staal te gebruiken tot aan waar je Catalysator zit of zat...
Dat deel van de uitlaat is erg snel op temperatuur en zal echt niet zo vlug gaan roesten (als je maar regelmatig rijd).
Gaat je auto echt alleen voor de zondag dan zou ik idd toch RVS pakken.
Nissan 200SX - S13 - CA18DET

Furb
130
28 Aug 2012, 09:55

Post by Furb »

Kevin, je moet heel goed kijken naar t dempingsmateriaal...

Rotary wordt veel heter als normale autos en daarvoor heb je ander dempingsmateriaal nodig.
Meestal iets van rvs staalkrullen ofzo...
Een standaard demper is binnen 10000km volledig leeg gebrand, een middendemper zelfs nog eerder

Absorptie is altijd t beste, twinloop met absorbtie kan maar geeft door de vele krappe bochten ook restrictie.

Er zt ruimte zat onder je FC voor een grote midden en eind demper. Dikwandige pijp gebruiken en een dolphin tip

Opgedronken
1767
16 Dec 2011, 16:28

Post by Opgedronken »

In ieder geval liefst gewoon staal als je niet zo'n raspy schel geluid wil :P.

Jefke
60
22 Aug 2013, 21:17
Car: Toyota Glanza

Post by Jefke »

Ik weet niet of je nog op zoek bent naar iemand voor een uitlaat maar ik heb het nummer van iemand uit Kessel, hij maakt voor vele wagens diverse uitlaten, spruitstukken en turbo-uitlaatdelen op maat, misschien is dat iets voor jou.

Furb
130
28 Aug 2012, 09:55

Post by Furb »

Zit trouwens een groot verschil tussen iets op maat maken en iets berekenen...

Mijn spruitstuk is berekend aan de hand van in- en uitlaat poort timing
Hierdoor kan je bij mijn setup met enkel t spruitstuk al 10-20pk meer winnen als met een normaal aftermarket performance spruitstuk.

Post Reply