RDW

Discuss performance tuning in this area
Sparkle_
74
phpbb3styles ©
04 Dec 2009, 16:39

Post by Sparkle_ »

Ik heb net even het topic van Kapitein Iglo door gelezen... Over
vermogens toename en RDW keuring.

Mijn motor swap zal ook uitkomen op meer als 100% vermogens winst.

Echter ik ga van N/A naar Turbo, wat dus wel opvalt en dat zou meneer
agent nog wel kunnen spotten. De motorcode van het blok blijft echter
wel hetzelfde omdat het blok dezelfde basis heeft voor n/a en turbo...

Ik wil eigenlijk de auto wel gaan keuren omdat het anders vrij weinig
geloofwaardig overkomt maar 700 euro is wel veel voor de keuring.

Echter een ongeluk helemaal zelf betalen waarbij mogelijk schade aan
derden is al helemaal niet...

Wat zou ik doen?

Motor blijft hetzelfde alleen een turbo erop en dus veel meer vermogen,
tevens denk ik dat ik eigenlijk geen keus heb omdat ik anders niet door
de APK kom omdat er geen type goedkeuring is voor mijn setup dan...?

User avatar
Skippy
Wangan Warrior
7017
19 May 2009, 19:16
Location: Vlodrop

Post by Skippy »

volgens mij is het bij de APK geen probleem, die kijken echt niet naar een turbo meer of minder. wel naar een cilinder meer of minder..

Kay (Motax) moet dat weten. :)

User avatar
Bouli
714
13 Jul 2009, 15:37

Post by Bouli »

Ik zal sowieso je verzekering op de hoogte brengen. Geloof me meneer agent kan niet alles weten hoor... ze vonden mijn auto een mooie Accord.

User avatar
Noud
Wangan Warrior
7735
05 May 2009, 16:19
Location: Roermond

Post by Noud »

Bij de APK maakt je vermogen geen drol uit, ze kunnen er natuurlijk wel een opmerking van maken (als ze überhaupt al gaan rijden) maar ze kunnen je auto er niet op afkeuren. Wel moet het aantal cilinders onder je kap hetzelfde zijn als op het kentekenbewijs staat aangegeven.

Om mezelf van veel typwerk te besparen:
Moet je een constructie-wijziging ondergaan van 40 a 50 euro? Gewoon even langs een RDW-keurstation.
Wordt het zo een dure test met wegligging, geluid etc. a la 700 euro? Lekker laten zitten, van turbo's en dergelijke snappen de meeste agenten toch niet veel. Ik wist niet eens waar m'n turbo zat toen ik de sx had gekocht :oops: :o. Go figure! :D
Nivek wrote:ach meid
Nürburgring count: 35

Sparkle_
74
04 Dec 2009, 16:39

Post by Sparkle_ »

Nah een hoop buizen en een shiny intercooler veraden toch wel wat...

Ik zit ook met een aantal KW op mijn kenteken bewijs... Je hoeft dan
niet heel hard na te denken dat het niet met een turbo erop is... :?

We zien het wel... (op hoop van zegen dat ik niet volledige keuring moet...)

User avatar
Noud
Wangan Warrior
7735
05 May 2009, 16:19
Location: Roermond

Post by Noud »

Ik heb een tijdje de lerarenopleiding autotechniek gedaan en daar zei iemand "jezus wat heb jij 'n grote radiator" toen ie naar m'n intercooler wees... Nou ga jij me niet vertellen dat 'n agent meer weet van auto's dan een, weliswaar, domme student autotechniek :P.
Nivek wrote:ach meid
Nürburgring count: 35

User avatar
Robin260z
612
12 May 2011, 23:48
Location: Rosmalen

Post by Robin260z »

robbert jou motorcode blijft ongewijzigd. Dat is je geluk.

Der gaat nu wel een sneller blok in maar de code blijft hetzelfde.
voor hetzelfde geld bouw je alles van dat gtx blok over en zet je het op je originele blok. het effect blijft hetzelfde.

Je blok heeft dezelfde motorcode als op kenteken, zelfde inhoud en aantal cilinders.
Dat da ding dan origineel is of een dikke 3000 pk :cheer: heeft dat maakt niks uit.

RicoW
101
27 Oct 2010, 05:06

Post by RicoW »

heb me niet verdiept in om wat voor auto dat dit gaat, maar als je auto van vóór 97 is, kun je gewoon naar een willekeurig RDW
station, kijken ze de auto na en de montage van je blok, of alles netjes zit, remmerij in orde etc...
klaar, 5 tientjes aftikken en wachten op je kenteken :)

User avatar
Kay
Wangan Warrior
2928
07 May 2009, 19:16
Location: Roermond

Post by Kay »

Ik sprak van de week toevallig een steekproefcontroleur van de RDW hierover.
Als je auto van voor maart 98 is, dan hoeft het niet zo heel moeilijk te zijn zei hij.
Wel zei hij erbij, dat als hij twijfel had over de wegligging van de auto, dat ie em daarop af kan keuren, met als gevolg dat er een weggedragtest moet worden gedaan op het testterrein in Lelystad.

Maar dat is enkel in de extreme gevallen, als je een V8 in een punto last, en dan met stock remmen probeert door de keuring te komen.
1983 Toyota Carina TA60

User avatar
Texhnolith
Wangan Warrior
5142
05 May 2009, 15:56
Car: Nissan Silvia (S15)
Location: Wijchen

Post by Texhnolith »

kut s14.. van 20maart 98. anders had ik zo veel leuks kunnen doen :(

Tuffel
398
29 Nov 2009, 12:18
Location: Oisterwijk

Post by Tuffel »

Dat lijkt me erg frustrerend Rob :lol:

User avatar
Skippy
Wangan Warrior
7017
19 May 2009, 19:16
Location: Vlodrop

Post by Skippy »

Het kan wel, alleen kost het wat meer moeite.
Niks is onmogelijk. :)

Ik moet binnenkort maar een afspraak maken, het is toch wel wat fijner als de kenteken gegevens kloppen.

Nivek
Wangan Warrior
2898
31 Aug 2010, 17:41
Car: Mazda RX7 (FC3S)

Post by Nivek »

Maar wat word er dan zo moeilijk?

Ik heb altijd 3 dingen begrepen die hier boven ook al iets beschreven staan.

-motorswap voor een zelfde motor geen probleem
-motorswap met andere motor dan er in zat: laten keuren
-motorswap met andere moter dan er in zat met (?) vermogens winst, die test op lelystad.

Mjah, moet je het willen om het niet te doen? Vergeet blij een ongelukt het puntje letsel ook niet. Net zoals velen verhalen, het wil niet zeggen dat het gebeurt, maar bedenk voor je zelf of je een risico wilt lopen. Ik zit er ook aan te denken om hem straks een keer te laten keuren. Ik ga vanaf nu ook alleen maar omhoog met vermogen.


Het is voor ons nattuurlijk wel interesant als je straks een raportje uitbrenkt met hoe alles gegaan is bij jou met betrekking tot de keuring.
Image

Lap counter Nordschleife: 7
Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)

User avatar
Kay
Wangan Warrior
2928
07 May 2009, 19:16
Location: Roermond

Post by Kay »

Het wordt moeilijk, omdat de regels kut zijn.

Voor auto's vanaf maart 98 zijn de keuringseisen gewoon een stuk strenger, waardoor het meer geld kost.
Je moet onder andere een weggedragtest uit laten voeren, en een geluidstest. En dat kost geld.

Je kunt ook niet meer zeggen, ik gooi er een ander blok in met meer cilinders, want dan val je bij de apk door de mand.
Dat is overigens een risico, wat ik buiten de apk om, nooit zou nemen, zeker niet als het een paar tientjes kost om het om te keuren. Als er een ongeval plaatsvindt, en ze gaan onderzoek doen, dan kun je daar heel zuur uitkomen, en dat moet je niet willen.

En Rob heeft dus de pech, dat zijn S14a net na die datum op kenteken is gezet.

Maar buiten dat, met een SR20 kun je ook een hoop leuke dingetjes doen hoor :).
1983 Toyota Carina TA60

User avatar
Texhnolith
Wangan Warrior
5142
05 May 2009, 15:56
Car: Nissan Silvia (S15)
Location: Wijchen

Post by Texhnolith »

idd kay :) ff kijken of ik de auto zat bent voor hij stuk loopt :P
Als ik em zat ben komt er een ander, zo niet en ik laat em ooit stuk lopen heb ik genoeg excusses voor een heule vette SR20 :)

Nivek
Wangan Warrior
2898
31 Aug 2010, 17:41
Car: Mazda RX7 (FC3S)

Post by Nivek »

Moet wel zeggen dat ik in sommige gevallen een weg gedrag test wel terrecht vind. Moet gewoon in orde zijn allemaal als je het mij vraagt.
Image

Lap counter Nordschleife: 7
Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)

User avatar
Patrick
4731
26 Aug 2009, 17:41
Location: Afferden

Post by Patrick »

zet 'm gewoon tekoop rob !!
Nürburgring count: 20

Johan wrote:Ik ga een supersportauto bouwen. Net als Koenigsegg. Van hout.

User avatar
Texhnolith
Wangan Warrior
5142
05 May 2009, 15:56
Car: Nissan Silvia (S15)
Location: Wijchen

Post by Texhnolith »

als ik em zat ben wel ja :) eerst wat dingen afmaken.

Post Reply
cron