- Texhnolith
- Wangan Warrior
- Kapitein Iglo
- PeeSx
- 4500
- 10 Jul 2009, 10:01
- Supernova
- 7337
- 19 May 2009, 19:32
- Car: Nissan Silvia (S13)
- Texhnolith
- Wangan Warrior
- Texhnolith
- Wangan Warrior
- PeeSx
- 4500
- 10 Jul 2009, 10:01
- merijndj
- 855
- 24 Jul 2009, 21:53
- Sco0p
- 851
- 30 May 2009, 20:00
- merijndj
- 855
- 24 Jul 2009, 21:53
- Kapitein Iglo
- Appelaaneenstok
- 28
- 14 Jun 2010, 19:14
Ik zie telkens verkooptopics voor Nismo 555cc injectoren.
Kan iemand mij een beetje het voordeel van betere injectoren uitleggen.
Ik zit momenteel wel aan de max van m'n standaard injectoren dat weet ik wel. Maar heeft het zin om bv deze erin te steken?
Als ik die injectoren neem plus nog een uitlaatspruitstuk ik een Stage2a chip kunnen nemen van Horsham.
Dit ben ik iig niet van plan
ik wil misschien wel ooit een custom map laten doen door die Steve.
Uitlaatspruitstuk zit niet in de planning omdat dan m'n uitlaat etc nog lager komt te hangen.
Geen zín om m'n downpipe nog lager te hebben
Ik wil gewoon safe PK's draaien op het blok zoals het is (geen izn om te reviseren / opbouwen)
En m'n 2de vraag.
Rockerarm stoppers. Slim om te doen op een SR20?
Ik zie in NL namelijk niemand die het doet. En toch lijkt het me geen overbodige luxe.
Ik zou best wat meer PK willen maar m'n turbodruk gaat iig niet verder omhoog dan nu (eerder 0.1 omlaag)
Iemand ideeen hoe veel zin de bovenste dingen hebben?
Kan iemand mij een beetje het voordeel van betere injectoren uitleggen.
Ik zit momenteel wel aan de max van m'n standaard injectoren dat weet ik wel. Maar heeft het zin om bv deze erin te steken?
Als ik die injectoren neem plus nog een uitlaatspruitstuk ik een Stage2a chip kunnen nemen van Horsham.
Dit ben ik iig niet van plan

Uitlaatspruitstuk zit niet in de planning omdat dan m'n uitlaat etc nog lager komt te hangen.
Geen zín om m'n downpipe nog lager te hebben

Ik wil gewoon safe PK's draaien op het blok zoals het is (geen izn om te reviseren / opbouwen)
En m'n 2de vraag.
Rockerarm stoppers. Slim om te doen op een SR20?
Ik zie in NL namelijk niemand die het doet. En toch lijkt het me geen overbodige luxe.
Ik zou best wat meer PK willen maar m'n turbodruk gaat iig niet verder omhoog dan nu (eerder 0.1 omlaag)
Iemand ideeen hoe veel zin de bovenste dingen hebben?
Geen idee, ik ben niet zo thuis in de Datsun, maar ik heb nog wel een setje 660CC injectoren voor mijn blok die je over mag nemen voor een zacht prijsje.
Geen idee of die bij jou passen, maar ze zien er zo uit:
Geen idee of die bij jou passen, maar ze zien er zo uit:

555cc injectoren heb je sowieso nodig. Je kunt ook net als Tom de 480's pakken van een S15, maar daar behaal je bijna niets extra's mee.
Verder is een Z32 AFM wel gewenst, zeker als je boven de 320 blok-pk's wilt draaien.
De rockerarm stoppers, Antonis wil ze ook aanschaffen en Dirk op SXOC (die met de RB26 S13 bezig is) heeft in zijn 100NX met SR20DET ook greddy ras gehad. Misschien kan hij je er meer over vertellen.
Verder is een Z32 AFM wel gewenst, zeker als je boven de 320 blok-pk's wilt draaien.
De rockerarm stoppers, Antonis wil ze ook aanschaffen en Dirk op SXOC (die met de RB26 S13 bezig is) heeft in zijn 100NX met SR20DET ook greddy ras gehad. Misschien kan hij je er meer over vertellen.
Lelijk paars rothok
Dat was ie zowieso van plan 
Ik denk dat als ik mijn s13 ooit laat mappen dat ik ook naar 555 cctjes ga

Ik denk dat als ik mijn s13 ooit laat mappen dat ik ook naar 555 cctjes ga

Ik heb geen idee johan :S
Hmm RAS zouden bend valves moeten voorkomen. nu las ik net weer ergens dat RAS je valves ook weer kunnen benden O_O. wtf!
Nja, Injectoren zijn pas zinnig als ik echt meer vermogen ga vragen dus.
Denk dat met injectoren en uitlaatspruitstuk + custom map dat ik aan 320-330pk kan komen
Maar dat zal m'n koppeling wel niet houden weer
En ook weer een Z32 AFM nodig
aka om nu nog een leuke PK upgrade te krijgen op wat ik heb ben ik zeker 1000-2000 kwijt om het gewoon goed te kunnen rijden. Denk niet dat dat het geld waard is eigenlijk.
Hmm RAS zouden bend valves moeten voorkomen. nu las ik net weer ergens dat RAS je valves ook weer kunnen benden O_O. wtf!
Nja, Injectoren zijn pas zinnig als ik echt meer vermogen ga vragen dus.
Denk dat met injectoren en uitlaatspruitstuk + custom map dat ik aan 320-330pk kan komen
Maar dat zal m'n koppeling wel niet houden weer

aka om nu nog een leuke PK upgrade te krijgen op wat ik heb ben ik zeker 1000-2000 kwijt om het gewoon goed te kunnen rijden. Denk niet dat dat het geld waard is eigenlijk.
Mja dan zou ik bitumen moeten gaan hakken, airco verwijderen etc.
Dingen die ik niet wil
Tot nu toe wil ik m'n auto altijd de optie hebben m'n auto terug te bouwen naar origineel
(Airco is gewoon fijn
)
Dingen die ik niet wil

Tot nu toe wil ik m'n auto altijd de optie hebben m'n auto terug te bouwen naar origineel
(Airco is gewoon fijn

Tja veilig naar 330 pk ben je inderdaad maarzo 1200 euro verder incl. afstellen met nistune door Steve.
Maargoed, aan de andere kant heb je dan het zelfde resultaat als dat je er een RB26 in gooit, dan kom je standaard ook op dat vermogen uit en je bent 6000-2000(retour van je oude blok en goodies)=4000 euro verder.
Dan is de vraag, wat wil je.. is je droom om 6 cilinders te rijden? Dan zou ik voor een R32 GTS-T/GT-R gaan die alle goodies er al op heeft zitten. Kijk naar John, koopt een R32 met een leuke speclist en performance voor de helft van wat jouw auto waard is.
Keuzes keuzes en jij moet ze maken Rob, ook al ben je er geen ster in
En misschien heb ik je alleen maar meer aan het denken gezet..
Maargoed, aan de andere kant heb je dan het zelfde resultaat als dat je er een RB26 in gooit, dan kom je standaard ook op dat vermogen uit en je bent 6000-2000(retour van je oude blok en goodies)=4000 euro verder.
Dan is de vraag, wat wil je.. is je droom om 6 cilinders te rijden? Dan zou ik voor een R32 GTS-T/GT-R gaan die alle goodies er al op heeft zitten. Kijk naar John, koopt een R32 met een leuke speclist en performance voor de helft van wat jouw auto waard is.
Keuzes keuzes en jij moet ze maken Rob, ook al ben je er geen ster in

Lelijk paars rothok
Als ik rob was had ik allang een RB in die s14 gelepeld 
rocker arm stoppers zie je misschien niet veel voorbij komen, maar ze komen er weldegelijk bij elke gereviseerde SR20 in, zonder die dingen kan het voorkomen dat de rockerarms omhoog komen en van hun plaats schieten, waardoor ze geheel stoppen met functioneren (als je pech hebt geheel kapot gaan).

Zoals je ziet, bij de onderste 2, aan de smalle kant zitten ze op een kogeltje, aan de 2 uiteindes zitten ze op je kleppen. Je nokkenas drukt ze omlaag bij de grote vierkante vlakken van de bovenste 2.
Rocker arm stoppers, zitten bovenop de rocker arms, waar ze op de kogels zitten. doordat ze op die plaats omlaag gedrukt worden, kunnen ze niet meer van die kogels af schieten

rocker arm stoppers zie je misschien niet veel voorbij komen, maar ze komen er weldegelijk bij elke gereviseerde SR20 in, zonder die dingen kan het voorkomen dat de rockerarms omhoog komen en van hun plaats schieten, waardoor ze geheel stoppen met functioneren (als je pech hebt geheel kapot gaan).

Zoals je ziet, bij de onderste 2, aan de smalle kant zitten ze op een kogeltje, aan de 2 uiteindes zitten ze op je kleppen. Je nokkenas drukt ze omlaag bij de grote vierkante vlakken van de bovenste 2.
Rocker arm stoppers, zitten bovenop de rocker arms, waar ze op de kogels zitten. doordat ze op die plaats omlaag gedrukt worden, kunnen ze niet meer van die kogels af schieten

Nissan 200SX - S13 - CA18DET
ik meen mij te herrineren dat rick/southslider idd zei dat subaru impretzel en datsun sr20 dezelfde injectoren hadden.

ze zien er idd behoorlijk hetzelfde uit, maar vanaf deze hoek/met dit licht is het onmogelijk om zeker van te zijn.
Nissan 200SX - S13 - CA18DET
Veel dingen zijn van de Subaru en Datsun gelijk. Zelfs die vage draad (1.25) word bij beide merken veel gebruikt. Ben wel eens benieuwd wat er nog meer uitwisselbaar is. Da's natuurlijk interessant als ik wat onderdelen wil verpatsen

Ik plaats rockerarm stoppers in elke SR die ik bouw.
Schaden doet het niet, het is gewoon een safety
Schaden doet het niet, het is gewoon een safety