- Patrick
- Kapitein Iglo
- Patrick
- Patrick
- Noud
- Wangan Warrior
- 7735
- 05 May 2009, 16:19
- Location: Roermond
- Texhnolith
- Wangan Warrior
- Patrick
- Bouli
- Sparkle_
- 74
- 04 Dec 2009, 16:39
- Turboruud
- 19
- 02 Dec 2010, 20:21
- Patrick
- Turboruud
- 19
- 02 Dec 2010, 20:21
- Patrick
- peter de beus
- 52
- 22 Nov 2010, 20:11
Heren/dames, ik zit met een vraag..
Ik ben op zoek naar nieuwe remblokken voor m'n AE86, het vinden is opzich geen probleem.. echter de juiste keuze maken uit de vele opties wel..
vandaar dat ik jullie om hulp vraag
Mijn wens: goede remblokken voor sportief straatgebruik/licht circuit gebruik
even ter info: gooi me geen big brake kits om de oren.. want er zijn een aantal hachi's die actief circuit rijden met orginele remmen en deze hebben geen last van fading, enkel fatsoenlijke blokken er op.
maar echte circuit blokken remmen alleen goed als ze al warm zijn.. en dat moet ik niet hebben..
iemand enig id?
edit: Endles en Project mu zijn veel gebruikte blokken.. echter hebben ze allebei zo'n 8 verschillende soorte blokken voor de AE86.. iets met bomen en bos en niet meer zien ofzo?
Ik ben op zoek naar nieuwe remblokken voor m'n AE86, het vinden is opzich geen probleem.. echter de juiste keuze maken uit de vele opties wel..
vandaar dat ik jullie om hulp vraag

Mijn wens: goede remblokken voor sportief straatgebruik/licht circuit gebruik
even ter info: gooi me geen big brake kits om de oren.. want er zijn een aantal hachi's die actief circuit rijden met orginele remmen en deze hebben geen last van fading, enkel fatsoenlijke blokken er op.
maar echte circuit blokken remmen alleen goed als ze al warm zijn.. en dat moet ik niet hebben..
iemand enig id?
edit: Endles en Project mu zijn veel gebruikte blokken.. echter hebben ze allebei zo'n 8 verschillende soorte blokken voor de AE86.. iets met bomen en bos en niet meer zien ofzo?

Nürburgring count: 20
Johan wrote:Ik ga een supersportauto bouwen. Net als Koenigsegg. Van hout.
Hihi, daar hebben we vanmiddag ook nog over gediscussieerd. Zat je zeker weer met je pik in die NSX
.
Ik zeg: Axxis ULT.

Ik zeg: Axxis ULT.
ok zal ik even naar kijken
en ja wellicht dat ik toen even met iets anders bezig was

en ja wellicht dat ik toen even met iets anders bezig was

Nürburgring count: 20
Johan wrote:Ik ga een supersportauto bouwen. Net als Koenigsegg. Van hout.
het vinden van axxis blokken is niet zo makkelijk...

Nürburgring count: 20
Johan wrote:Ik ga een supersportauto bouwen. Net als Koenigsegg. Van hout.
Ik moet ook nieuwe blokken dus ik ga met je mee Patty. Die blokken van Johan zijn inderdaad amper te vinden. EBC heeft wel blokjes maar dat wordt door de een afgekraakt en Ferodo heeft ook weer blokjes en die worden door de ander weer afgekraakt. Het zijn allebei blokjes die onder andere voor de spirited driver zijn gemaakt maar als je iedereen moet geloven is het allemaal puin, erg lastig dus.
Denk dat ik Ferodo voorop ga leggen en EBC achter ofzo... ik weet het niet. Heeft iemand suggesties voor zowel PAtrick als mij?
Denk dat ik Ferodo voorop ga leggen en EBC achter ofzo... ik weet het niet. Heeft iemand suggesties voor zowel PAtrick als mij?
Nürburgring count: 35Nivek wrote:ach meid
Ik ga achter waarschijnlijk voor EBC Yellowstuff.. relatief cheap en allicht beter dan m'n stock meuk 
Voor moet ik nog ff kijken.. of ff EBC Redstuff proberen die bij de klauwen zitten
Of alsnog upgraden naar iets als Ferodo of Axxis ofzo.
Ik zeg remblok groupbuy?

Voor moet ik nog ff kijken.. of ff EBC Redstuff proberen die bij de klauwen zitten
Of alsnog upgraden naar iets als Ferodo of Axxis ofzo.
Ik zeg remblok groupbuy?
misschien licht het aan mij.. maar als ik op een site over een merk zie.. where to buy.. dan heb ik er al niet veel zin meer in..
Nürburgring count: 20
Johan wrote:Ik ga een supersportauto bouwen. Net als Koenigsegg. Van hout.
Ferodo DS2500 zeg ik of OEM. Pas op met andere agressieve blokken... EBC vind ik troep, iig de greenstuff... red stuff is volgens mij erg agressief en werken pas goed bij hoge temps.
Waarom upgraden als je niet weet of je überhaupt fading krijgt met je oem blokjes.... zonde van het geld
Waarom upgraden als je niet weet of je überhaupt fading krijgt met je oem blokjes.... zonde van het geld

EBC yellow is toch juist gemaakt als oplossing voor dit probleem...?
Red is niet snel warm... Green werkt niet goed/veel stof... Echter
hebben ze onlangs wel een nieuwe versie van de Groene uitgebracht
en daarover goed commentaar gehoord. Waar dezelfde persoon eerst
ook Greenstuff had gekocht en het toen niet beviel. Na de upgraded
versie waren ze perfect zei die... Was op een A4...
Red is niet snel warm... Green werkt niet goed/veel stof... Echter
hebben ze onlangs wel een nieuwe versie van de Groene uitgebracht
en daarover goed commentaar gehoord. Waar dezelfde persoon eerst
ook Greenstuff had gekocht en het toen niet beviel. Na de upgraded
versie waren ze perfect zei die... Was op een A4...
Heb veel circuit gereden met de 205 en daar heb ik zowel green stuff (mijn "gewone" 205 turbo) als DS2500 2setjes op de racer gehad. DS2500 remd als een malle en weinig last van faden vanuit de blokken. Echter voor circuit is het te zacht en niet duurzaam genoeg.
Daarom hebben we nu op de racer rondom ds3000 liggen maar wel met behoorlijk uprated klauwen en schijven.
Green stuff remd voor fast road doeleinden ook zeker meer dan genoeg en is in mijn ervaring voor dat doel meer dan geschikt.
In beide gevallen praat ik trouwens over uprated remsystemen waarbij al gebruik gemaakt is van grotere schijven en klauwen. In mijn ogen een must als je met tuning bezig bent.
Een iets groter remsysteem zoeken al dan niet van de zelfde fabrikant, en dat upgraden met blokken en schijven als je serieus fastroad/trackday rijder bent.
Nu Op de Subaru rondom WRX STi brembo gold op liggen met achter DS2500 en voor komen er Cosworth Streetmaster blokken op.
Er is genoeg te koop dus kijk vooral naar de temeratuur range en cold bit.
carbon Loraine RC5+
DS2500
Hawk Ceramic
Enz
Daarom hebben we nu op de racer rondom ds3000 liggen maar wel met behoorlijk uprated klauwen en schijven.
Green stuff remd voor fast road doeleinden ook zeker meer dan genoeg en is in mijn ervaring voor dat doel meer dan geschikt.
In beide gevallen praat ik trouwens over uprated remsystemen waarbij al gebruik gemaakt is van grotere schijven en klauwen. In mijn ogen een must als je met tuning bezig bent.
Een iets groter remsysteem zoeken al dan niet van de zelfde fabrikant, en dat upgraden met blokken en schijven als je serieus fastroad/trackday rijder bent.
Nu Op de Subaru rondom WRX STi brembo gold op liggen met achter DS2500 en voor komen er Cosworth Streetmaster blokken op.
Er is genoeg te koop dus kijk vooral naar de temeratuur range en cold bit.
carbon Loraine RC5+
DS2500
Hawk Ceramic
Enz
ik heb nu voor een wilwood remmen set
met 280mm in plaats van 234mm en 4 zuigers in plaats van 1
achter is er ook nog een frankenstein upgrade mogelijk met VAG klauwen en nissan schijven 232mm-->257mm
ik heb gelukkig een kouki AE86 en deze heeft een 7/8'' hrc in plaats van 3/4


achter is er ook nog een frankenstein upgrade mogelijk met VAG klauwen en nissan schijven 232mm-->257mm
ik heb gelukkig een kouki AE86 en deze heeft een 7/8'' hrc in plaats van 3/4

Nürburgring count: 20
Johan wrote:Ik ga een supersportauto bouwen. Net als Koenigsegg. Van hout.
Voor Wilwood klauwen kan je zat leuke blokken krijgen voor niet al te gekke prijzen
ik kan met deze nog wel even vooruit.. want de auto rijd niet.. en daarna kan ik ook nog wel f denk ik

Nürburgring count: 20
Johan wrote:Ik ga een supersportauto bouwen. Net als Koenigsegg. Van hout.
Ik zou lekker het bekende ferrodo nemen, of performance friction, zit op de PI33 en remt echt bizar!!