FPR keuze

Discuss performance tuning in this area
Kapitein Iglo
7919
phpbb3styles ©
20 May 2009, 12:46
Car: Suzuki Wagon R+

Post by Kapitein Iglo »

Ik sta op het punt om een aftermarket FPR te kopen voor mijn hok, maar ik weet niet zo goed wat ik moet kiezen.

Omdat het een vitaal onderdeel is heb ik al wel besloten dat het een apparaat moet worden van een goed en gerenomeerd merk. Dus van Tomei, Sard, Aeromotive, oid. Geen autostyle of D1 spul.

Nu heb ik een Sard FPR gevonden op RHDjapan.com: SARD Standard Type Adjustable Fuel Regulator 8mm Nipple

En nu verkopen ze daar dus ook een meter bij: SARD Fuel Regulator Setting Meter 52mm

Alleen weet ik niet of ik per sé die meter moet kopen. Kan je zonder meter die FPR ook een beetje afstellen? In eerste instantie zou het namelijk een direct replacement moeten worden voor de originele FPR, en later kan ik die meter wel een keer aanschaffen als ik met de benzinedruk wil gaan klooien.

Nivek
Wangan Warrior
2898
31 Aug 2010, 17:41
Car: Mazda RX7 (FC3S)

Post by Nivek »

Ik Heb zelf de aeromotive fpr.

Die heeft 2 ingangen, en 1uitgang onder op. Voor op een aansluiting voor een meter.
Ik Heb bij driftworks een kleine meter gekocht met zowel bar als psi, alleen is dit enkel voor afstellen.

Later zet ik er miss een defi druk meter op.
Image

Lap counter Nordschleife: 7
Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)

Kapitein Iglo
7919

Post by Kapitein Iglo »

Ja, ik kan natuurlijk ook effe bij iemand zo'n meter lenen om hem in te stellen en daarna met alleen de FPR rond rijden...

Waar woon jij ergens? :lol:

Nivek
Wangan Warrior
2898

Post by Nivek »

Vlak bij wijk bij duurstede. Mocht je l het niet kennen, het is niet ver bij bunnik van daan.

Wat ik nog vergat, ook bij deze fpr zit een luchtnippel zodat je brandstofdruk 1:1 stijgt met de ingaat druk
Image

Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)

Kapitein Iglo
7919

Post by Kapitein Iglo »

Uhhh... en als je die nippel niet hebt?

Ik snap die FPR's nog niet zo goed.. :S

Nivek
Wangan Warrior
2898

Post by Nivek »

Image

links en rechts een ingang
onder een uitgang
rechts een nipper
en voorop een aansluiting voor de meter

Voor mij is het ook nieuw, maar voor zo ver ik het begrijp moet je de uitgang van de fuel rail op de ingang van de FPR aan sluiten, en de uitgang van de FPR gaat retour tank.
En de 2e ingang is dan voor het geval je 2 fuel rails hebt, zoals ik :D

Op het moment dat je een atmosferische motor hebt, hoef je niks te doen met het nippeltje, heb je een turbo motor, dan moet je een slangetje hier op aan sluiten die in verbinding staat met de inlaat. Slangetje van de BOV of turbo druk meter kan hiervoor gebruikt worden.

Ik hoop dat het snel een maand later is zodat ik het allemaal kan gaan inbouwen en uit proberen :mrgreen:
Image

Kapitein Iglo
7919

Post by Kapitein Iglo »

Ik heb ook twee fuel rails ;)

Maar mijn idee was om de retour van de twee leidingen op een t-stuk aan te sluiten op 1 slang die dan op de FPR aangesloten word, maar goed, als de FPR al twee ingangen zou hebben is het ook al goed.

Ik zal eens kijken of die SARD ook een ingang heeft voor een vacuum/boost slang.

Nivek
Wangan Warrior
2898

Post by Nivek »

impreza als ik je onderschirft moet geloven?

Mijn rx heeft iig een rail voor de primaire injectores en eentje voor secundair. Gezien de secundaire het alleen onder bepaalde omstandig heden doet, doe ik het sws wel op die manier.
Image

Kapitein Iglo
7919

Post by Kapitein Iglo »

Ah ja, dat lijkt me dan ook wel een goed idee :P

En ja, da's een impreza op het plaatje. Twee koppen, dus ook twee fuelrails.

Kapitein Iglo
7919

Post by Kapitein Iglo »

Ik zie trouwens dat die Aeromotive FPR bij Banzai maar 159 dollar kost. Da's niet duur... Maar er zitten geen nippels bij, standaard? Ik ben trouwens ook niet van plan om AN6 koppelingen te gebruiken, maar gewoon slang. Dus ik heb nippels nodig met ribbels.

Nivek
Wangan Warrior
2898

Post by Nivek »

Ik gebruik gewoon die koppelingen. Jeroentje verkoopt koppelingen van QSP.

In princiepe sluit je daar ook gewoon slang op aan

http://www.qspraceware.nl/rubriek.php?t ... pelbenzine

Maar zit ik ver bij je uit de buurt of? :p
Image

Kapitein Iglo
7919

Post by Kapitein Iglo »

80 kilometer :)

Ja, klopt, je schuift die slang gewoon in zo'n koppeling. Maar ik heb al benzineslang liggen en da's een speciale uitvoering die ook bestand is tegen E85 en extra dik is. Ik denk niet dat die in zo'n AN6 koppeling gaat passen.

merijndj
855
24 Jul 2009, 21:53

Post by merijndj »

Bel jeroentje.nl ff op, zij rijden allang op E85 dus kunnen je zo vertellen wat zij gebruiken ;)
Nissan 200SX - S13 - CA18DET

Kapitein Iglo
7919

Post by Kapitein Iglo »

Mwa, de FPR's kunnen allemaal wel tegen ethanol. E85 aanpassingen zitten meestal in de leidingen en injectoren (grotere).

JJ-san
65
02 Sep 2010, 20:07

Post by JJ-san »

Persoonlijk zou ik voor een SARD gaan, die hebben mij wel goede dienst bewezen.

Enige goede methode om een FPR goed af te stellen is op de testbank.
Maar normaal gezien zouden de WPHB instellingen al goed in de richting komen. Mits de wagen natuurlijk
niet tot het uiterste gemod is, dan kom je toch op de testbank uit.

Vriend van mij heeft zijn daily eens laten stellen door Eric Botman ( banker ), die kwam bijna op 7pk winst puur door goede brandstofdruk.
Op de meeste auto`s is het ook eens leuk om met een fuel-computertje te spelen, ongelovelijk veel winst mee te behalen puur omdat het merendeel veel te rijk staat gesteld.

Kapitein Iglo
7919

Post by Kapitein Iglo »

Zit er nog verschil in de SARD's? Ik zie dat ze daar vershcillende uitvoeringen van hebben.

JJ-san
65

Post by JJ-san »

Denk dat het grootste verschil in de aansluitingen zit.

Ik had zelf de simpelste uitvoering die er was, maar die heb ik toen via Nengun gehaald.

Zal kijken voor een linkje.

http://www.nengun.com/sard/fuel-regulator-8mm-nipple

Die had ik dus ^^

Kapitein Iglo
7919

Post by Kapitein Iglo »

Ja, die SARD neig ik ook nog het meeste naar. Nengun is wel duur trouwens... effe verder zoeken.

JJ-san
65

Post by JJ-san »

Ja Nengun is niet goedkoop, maar ik heb met hun betere ervaringen gehad dan met RHD bijvoorbeeld.

Maar ik denk dat je zo`n SARD ook wel in NL of de UK moet kunnen vinden.

Nivek
Wangan Warrior
2898

Post by Nivek »

Willy wrote:kaptein , das bij mij om de hoek , dan heb je een mooie reden om een bakkie te doen :lol:
Dan ga ik wel mee , kan ik kevin zijn fc eens afzeiken ;)

Ook jij kan te ver gaan :lol:
Image

timmahhh
308
22 May 2011, 12:04
Car: Nissan Silvia (S13)

Post by timmahhh »

*blaast, hoest en niest van het stof op dit topic*

heeft het zin om zon fpr aan te schaffen als ik straks een rb25det in me sx heb? of heeft het pas zin als je bizarre vermogens gaat draaien
een defect aan een s13 is niets meer dan een excuus voor een upgrade

geld moet rollen en dat gaat het best op 4 wielen

Nivek
Wangan Warrior
2898

Post by Nivek »

Ik denk dat het op zijn vroegst pas handig word bij een andere brandstof pomp. Maar verder kan het opzich geen kwaat denk ik.
Image

timmahhh
308
22 May 2011, 12:04
Car: Nissan Silvia (S13)

Post by timmahhh »

er zit al een walbro in me sx, en heb al een half jaar een bosch 044 pomp liggen die nog steeds gemonteerd moet worden
een defect aan een s13 is niets meer dan een excuus voor een upgrade

geld moet rollen en dat gaat het best op 4 wielen

Nivek
Wangan Warrior
2898

Post by Nivek »

Dan zou ik zeggen, waarom niet? Zeker als je verder gaat tunen in de toekomst, gewoon mee pakken.
Image

Kapitein Iglo
7919

Post by Kapitein Iglo »

Mijn reden voor aanschaf was puur alleen omdat ik een paralelle fuelrails wilde maken en daarvoor niet meer de OEM FPR kon blijven gebruiken. Anders zou ik gewoon de originele laten zitten.

Post Reply