- Kay
- Wangan Warrior
- Kevink
- 999
- 12 Mar 2010, 15:58
- Car: Subaru Impreza WRX
- The Doctor
- 541
- 14 Mar 2010, 23:40
- Patrick
- Noud
- Wangan Warrior
- 7735
- 05 May 2009, 16:19
- D34dly
- 807
- 16 Feb 2010, 22:01
- PeeSx
- 4500
- 10 Jul 2009, 10:01
- Kevink
- 999
- bob.
- 1340
- 29 Mar 2010, 11:08
- Patrick
- PeeSx
- 4500
- 10 Jul 2009, 10:01
- Kevink
- 999
- Patrick
- Opgedronken
- 1767
- 16 Dec 2011, 16:28
- Noud
- Wangan Warrior
- 7735
- Opgedronken
- 1767
- Kay
- Wangan Warrior
- Opgedronken
- 1767
- Kay
- Wangan Warrior
- Opgedronken
- 1767
- Noud
- Wangan Warrior
- 7735
ZE 912 is ook een normale straatband voor zover ik weet, dus ik zou er geen wonderen van verwachten.
Ik denk dat als mijn huidige banden op zijn, dat ik deze eens ga proberen:

Marangoni Zeta Linea Sport semi slick. Ik geloof 84 euro p/s voor 195/50/15
Wel alleen voor droog weer
.
Ik denk dat als mijn huidige banden op zijn, dat ik deze eens ga proberen:
Marangoni Zeta Linea Sport semi slick. Ik geloof 84 euro p/s voor 195/50/15
Wel alleen voor droog weer

1983 Toyota Carina TA60
ik verwacht er zeker geen wonderen van maar als straatband, hoe verhoudt hij zich tov andere banden?
T1R
SPORTRAC 3
S. Drive
T1R
SPORTRAC 3
S. Drive
ik rij met m'n beide auto's op die Falken band. Met beide auto's heb ik flink wat gereden, en ik ben er wel tevreden over. In de regen heb ik met beide auto's vermogen genoeg / grip te weinig om wat te kunnen spelen (
), maar op de überslechte duitse autobahn in een moesson bui heb ik geen enkele keer problemen gehad.
De andere 3 banden ken ik niet

De andere 3 banden ken ik niet

T1R ik zeg: goed op droog --> matig/slecht op nat
hankook ventus V12 evo heb ik nu op mijn volvo en dat is een erg goede alround band
goodyear egle F1 erg goed op nat en droog
Pirelli P zero nero goede alround band (ongeveer gelijk aan de hankook alleen iets duurder)
hankook ventus V12 evo heb ik nu op mijn volvo en dat is een erg goede alround band
goodyear egle F1 erg goed op nat en droog
Pirelli P zero nero goede alround band (ongeveer gelijk aan de hankook alleen iets duurder)
Nürburgring count: 20
Johan wrote:Ik ga een supersportauto bouwen. Net als Koenigsegg. Van hout.
Die wilde ik inderdaad eerst halen maar vooral de track-boys zijn juist niet zo te spreken over deze band.
Nürburgring count: 35Nivek wrote:ach meid
Ik heb S-drives gehad Kevin..
Nou ik zeg of weg gooien of opgummen..
Ik heb na deze Falkens Ziex 912 gekocht.. had daar veel meer schik mee..
Werken goed met wat sporten en nat weer
Nog geen problemen gehad met de 912's
Nou ik zeg of weg gooien of opgummen..
Ik heb na deze Falkens Ziex 912 gekocht.. had daar veel meer schik mee..
Werken goed met wat sporten en nat weer

Nog geen problemen gehad met de 912's

@ noud, ik heb de parada serie 1, volges mij ging dat over de nieuwe..
Lelijk paars rothok
Aangezien dit het bandentopic is post ik maar even hier.
wat zijn de voor en nadelen van bredere banden?
ik heb nu 195/50/15 maar wil over gaan op wat breder, mijn velgen zijn namelijk 8J en dan kan dat makelijk.
ik zit te kijken naar 205/50 of 215/45 maar vraag me dus bovenstaande af.
bredere banden is meer contact met de weg dus meer grip lijkt me, maar hoe zit dat met nat weer?
Een te brede band is dan niet goed voor de acceleratie vanwege het hogere gewicht?
Graag jullie meningen!
Verder heb ik een hele handige site gevonden die wellicht ook voor jullie handig is:
http://www.willtheyfit.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
wat zijn de voor en nadelen van bredere banden?
ik heb nu 195/50/15 maar wil over gaan op wat breder, mijn velgen zijn namelijk 8J en dan kan dat makelijk.
ik zit te kijken naar 205/50 of 215/45 maar vraag me dus bovenstaande af.
bredere banden is meer contact met de weg dus meer grip lijkt me, maar hoe zit dat met nat weer?
Een te brede band is dan niet goed voor de acceleratie vanwege het hogere gewicht?
Graag jullie meningen!
Verder heb ik een hele handige site gevonden die wellicht ook voor jullie handig is:
http://www.willtheyfit.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kevin.. je hoort banden te stretchen, dus wat je eigelijk wilt vragen : Hoeveel smaller kan mijn band worden.
8J met 195 gaat prima (met leuke stretch)
ik zou op een MX5 zeker niet breder gaan als 205, dat kan behoorlijk grip verlies geven bij regen omdat het zo'n licht autotje is...
en persoonlijk zeg ik: bezuinig niet op de aanschaf van een band, neem gewoon een 'A' merk band want het is het enige contact tussen de auto en de weg...
ik zou op een MX5 zeker niet breder gaan als 205, dat kan behoorlijk grip verlies geven bij regen omdat het zo'n licht autotje is...
en persoonlijk zeg ik: bezuinig niet op de aanschaf van een band, neem gewoon een 'A' merk band want het is het enige contact tussen de auto en de weg...
Zou persoonlijk ook niet hogere banden nemen als 45 hoog. Bij 50 of hoger ga je meer het contact met de weg verliezen. Dan gaat je wang als een soort slap onderstel werken.
Lelijk paars rothok
schitterend reactie Bob 
Als we de reacties van Patrick en PeeSx bij elkaar optellen zou ik voor 205/45 kunnen gaan
Daarin heb je niet veel keus, helemaal niet veel want zover ik kan zien is dat alleen Toyo T1R, waar niets mis mee is

Als we de reacties van Patrick en PeeSx bij elkaar optellen zou ik voor 205/45 kunnen gaan

Daarin heb je niet veel keus, helemaal niet veel want zover ik kan zien is dat alleen Toyo T1R, waar niets mis mee is

T1R op droog een goede band, alleen ik ben er wat minder over te spreken op regen
Ik kan maar 1 ding zeggen en dat is 205/50/15 Toyo R1R (als je echt een baller wil zijn 225/45/15).
De enige een beetje leuke plakband die hier in die maat te krijgen is.
Beter nog zijn van horen zeggen Dunlop Star Spec's, maar die krijg je hier geloof ik niet zo 123.
De enige een beetje leuke plakband die hier in die maat te krijgen is.
Beter nog zijn van horen zeggen Dunlop Star Spec's, maar die krijg je hier geloof ik niet zo 123.
En ook ontzettend duur. Er zijn veel heel goede en goedkopere alternatieven.
Welke zou je dan kunnen noemen? Toen ik ze kocht waren ze nog niet ech duur, maar dat kan nu alweer heel anders zijn
.

Nou jah, wat is duur. Ik heb afgelopen week 4 banden vervangen met een totaalrekening van ongeveer 1600 euro
.
Ik heb zelf niet met R1R's gereden, dus weet niet hoe goed ze zijn. Maar alternatieven zijn :
Hankook Ventus RS2 Evo Z212
Federal 595RS-R
Kumho KU15 (worden niet meer gemaakt)
En er zijn ook nog Marangoni Semislicks, die zijn ook vrij goedkoop (80 euro per band geloof ik), die wil ik ook ooit nog eens proberen
.

Ik heb zelf niet met R1R's gereden, dus weet niet hoe goed ze zijn. Maar alternatieven zijn :
Hankook Ventus RS2 Evo Z212
Federal 595RS-R
Kumho KU15 (worden niet meer gemaakt)
En er zijn ook nog Marangoni Semislicks, die zijn ook vrij goedkoop (80 euro per band geloof ik), die wil ik ook ooit nog eens proberen

1983 Toyota Carina TA60
RS2 Wordt niet meer gemaakt en was trouwens ook maar een paar euro de band goedkoper.
Federal... Tja, misschien is het een goede band, maarja veel zie je ze niet.
Er zijn nogwel een paar andere banden zoals de Dunlop en de Bridgestone, maar die zijn veel te duur.
Ik heb toen 70 euro per band betaald voor 195/50/15, maar de band is eigenlijk zo breed als een normale 205/50 of zelfs breder.
Hier een fotootje van 195 gestretcht (amper) op 8 inch.
Federal... Tja, misschien is het een goede band, maarja veel zie je ze niet.
Er zijn nogwel een paar andere banden zoals de Dunlop en de Bridgestone, maar die zijn veel te duur.
Ik heb toen 70 euro per band betaald voor 195/50/15, maar de band is eigenlijk zo breed als een normale 205/50 of zelfs breder.
Hier een fotootje van 195 gestretcht (amper) op 8 inch.

70 euro per band is een hele mooie prijs, denk niet dat je ze daar tegenwoordig nog voor krijgt. Van wat ik heb begrepen waren ze een tijdje geleden zeer moeilijk te krijgen in die maat
.

1983 Toyota Carina TA60
Hmm dat is jammer, het is trouwens ook de officiele Max5 cup band, dus als daar geen verandering in komt kunnen die het wel eens moeilijk gaan krijgen.
Voor mij maakt het niet uit, ik ga de volgende keer voor 205
.
Voor mij maakt het niet uit, ik ga de volgende keer voor 205

Moet zeggen dat ik die Federal banden juist heel erg veel tegen aan het komen ben. Maar voor die prijzen kun je de R1R ok niet laten liggen! Ik moest er destijds 110 euro per band voor betalen en dat was me iets teveel van het goede. Vandaar de stap naar Federal. Was overigens ook in 195 50 15.