- PeeSx
- 4500
- 10 Jul 2009, 10:01
- Patrick
- Supernova
- 7337
- 19 May 2009, 19:32
- Car: Nissan Silvia (S13)
- Location: Nijmegen
- PeeSx
- 4500
- 10 Jul 2009, 10:01
- Supernova
- 7337
- 19 May 2009, 19:32
- Car: Nissan Silvia (S13)
- Location: Nijmegen
- Supernova
- 7337
- 19 May 2009, 19:32
- Car: Nissan Silvia (S13)
- Location: Nijmegen
Oke, dus achter heb je nu 4cm rand en ook een spacer van 1,5 cm erbij en nog 1cm speling tot je wielkast.
Als je die spacer weghaalt wordt de speling 2,5cm ofwel 1 inch.
Je hebt nu dus achter een 1,5 inch (4cm) rand en zonder je body aan te passen kun je daar een 2,5 inch rand van maken als je de spacer weghaalt. Als je een 5 inch rand wilt, zul je je body 2,5 inch moeten verbreden (6,35cm). Of je zou je ET moeten verhogen door wat van het vlak af te laten draaien wat tegen je naaf komt. Dan wordt je ET hoger en komt je wiel dus iets naar binnen, waardoor je niet zo veel hoeft te verbreden.
Hoe dan ook, als je veel dish wilt met deze wielen, zul je wide arches of widefenders moeten nemen
Als je die spacer weghaalt wordt de speling 2,5cm ofwel 1 inch.
Je hebt nu dus achter een 1,5 inch (4cm) rand en zonder je body aan te passen kun je daar een 2,5 inch rand van maken als je de spacer weghaalt. Als je een 5 inch rand wilt, zul je je body 2,5 inch moeten verbreden (6,35cm). Of je zou je ET moeten verhogen door wat van het vlak af te laten draaien wat tegen je naaf komt. Dan wordt je ET hoger en komt je wiel dus iets naar binnen, waardoor je niet zo veel hoeft te verbreden.
Hoe dan ook, als je veel dish wilt met deze wielen, zul je wide arches of widefenders moeten nemen

Lelijk paars rothok
wesley heeft geen spacer achter geloof ik.. ?
Nürburgring count: 20
Johan wrote:Ik ga een supersportauto bouwen. Net als Koenigsegg. Van hout.
Spacers zitten inderdaad rondom.. En ik wil zowieso fender flares gaan nemen en die geven een verbreding van 5 cm ongeveer... dus met spacers zou het net kunnen...
Nu vraag ik me af is het misschien toch niet beter om de velgen te verkopen en andere te halen....?
Nu vraag ik me af is het misschien toch niet beter om de velgen te verkopen en andere te halen....?

dat zou ik wel doen. gewoon een ontwerp pakken wat je zonder spacers kunt monteren en met een betere ET waarde. anders ga je ze afdraaien, randen monteren ter waarde van 700 euro en dan heb je alsnog 17 inch onder je widebody zitten. Maargoed het is jouw wagen 
koop anders mijn wielen, 7j, lekker basic

koop anders mijn wielen, 7j, lekker basic

Lelijk paars rothok
Ik ga ze niet afdraaien... Maar 17 inch is wel weer makkelijker kwa banden en staat ook niet verkeerd met fender flares.... maar ik heb wellicht een geintresseerde in mijn velgen... als ik ze niet kan verkopen voor een mooie prijs koop ik andere randen....

Dat vind ik ook.. ik heb contact gehad met concept wheels en 4 inch is het grootste wat hij kan leveren. Kosten niet 150 euro maar 195 euro... toch aanzienelijk meer als ik gedacht had. Als ik de works goed kan verkopen gaan ze weg. Anders toch maar de rand...
