Het coilover topic

Need to know how to improve your cars handling. This is the place.
Supernova
7337
phpbb3styles ©
19 May 2009, 19:32
Car: Nissan Silvia (S13)

Post by Supernova »

Damn ik heb nieuwe ringen nodig vor mijn K-sport's maar die krengen zijn gewoon fucking €50,- per stuk!!!!
Image

Noud
Wangan Warrior
7735
05 May 2009, 16:19

Post by Noud »

@ Jeffrey: Ja die staan op hun hardst. Hebben nooit anders gestaan :P.
Nivek wrote:ach meid
Nürburgring count: 35

jeffrey_200sx
523
08 Oct 2009, 14:20

Post by jeffrey_200sx »

Wel apart dat dat ding nog zo veel body roll heeft dan.
Ik heb mijn setje bijna op zijn zachts staan voor dagelijks gebruik en dan rolt hij ook aardig.
op mijn sx had ik ook Koni geel maar dan was het echt stuiteren, ook met driften had ik dan vrijwel geen roll.. (al is dat niet te vergelijken met grippen)
Zal eens kijken wat de mx doet als ik het setje op zijn hardst zet.

Michel
55
22 Oct 2009, 02:04

Post by Michel »

Kypski wrote:Enig idee wat het bovenlangs nemen van de Karussell in tijdverlies doet?

Hahaha.. uhm nee geen idee. Maar bovenlangs is ook verre van ideaal, het asfalt is daar absoluut niet vlak..probeer het maar eens.

Ik heb mijn Koni's meestal op 40-50% hard staan.. als ik ze verder dicht draai dan gaat 'ie alleen maar meer stuiteren. Dat is iets waar de Koni's vrij snel last van hebben, is algemeen bekend. Het zou mee moeten vallen als je redelijk softe springrates hebt, maar als je wat hoger zit dan krijgen de dempers last van hysteresis.

Naarmate je een demper harder zet stijgt de temperatuur in de demper. Daarnaast is de gasdruk vrij laag.. en dat gepaard met de opwarming zorgt ervoor dat er luchtbelletjes in de olie komen waardoor je dus hysteresis krijgt. De ingaande slag is vrij zacht van de Koni's, wanneer je de rebound (uitgaande slag) te hard gaat zetten en je rijd bijv. over een kerb dan 'herstelt' de demper slecht (het duurt langer voordat de auto stabiliseert).
Image
MR2 Turbo

Noud
Wangan Warrior
7735

Post by Noud »

Weer wat geleerd, bedankt! Ik denk echter dat ik met BC Racing coilovers ze zodanig zacht kan zetten dat ik nog een redelijke marge heb voordat de auto dingen gaat doen waar ik niet meer op kan reageren.

PeeSx
4500
10 Jul 2009, 10:01

Post by PeeSx »

Karussell bovenlangs is langzaam Noud, je mist toch de helling in de bocht en bovenlangs is idd niet echt comfortabel :P
Lelijk paars rothok

Noud
Wangan Warrior
7735

Post by Noud »

Ik heb hem 1 keer met de Peugeot bovenlangs genomen maar zo'n Peugeot strijkt elk wegdek glad, haha. Dus daar kreeg ik niet veel van mee. Met de Civic neem ik ze altijd onderin inderdaad, maar wat Michel al zegt, dan breekt echt de pleuris los. De kooi kreunt en steunt van alle kanten en je voelt hem gewoon klappen krijgen. Ach ja, hoort erbij denk ik dan maar.

Patrick
4731
26 Aug 2009, 17:41

Post by Patrick »

@ noud.. ik heb laatst met de volvo 1x bovenlangs genomen en 1x onderlangs.. onderlangs = veel sneller

ik merkte dat ik onderlangs bijna volgas kon geven/houden en bovenlangs moet je gewoon inhouden
Nürburgring count: 20

Johan wrote:Ik ga een supersportauto bouwen. Net als Koenigsegg. Van hout.

Post Reply