acceptabele rijhoogte

Need to know how to improve your cars handling. This is the place.
User avatar
Robin260z
612
phpbb3styles ©
12 May 2011, 23:48
Location: Rosmalen

Post by Robin260z »

De z is verlaagd (morgen ff fotos maken )
Alleen wil ik misschien nog lager. de vraag daarbij is kan dit met betrekking tot rijhoogte en drempels.
Iemand hier ervaring mee wat een redelijke hoogte is tussen weg en bumper en draagbalk om nog fatsoenlijk een drempel te nemen.

Dank u

User avatar
Noud
Wangan Warrior
7735
05 May 2009, 16:19
Location: Roermond

Post by Noud »

Dat verschilt gigantisch per auto. De Civic bijvoorbeeld een korte wielbasis en de stukken voor de voorwielen en achter de achterwielen zijn maar kort, dus daar kun je al best een goed stuk mee omlaag. De Sx heeft een langere wielbasis en daar komt ook nog eens bij de dat de bumpers zich veel langer rekken voor en na de wielen, daarmee kun je dus al sowieso een stuk minder laag. De Civic ligt maar een centimeter of 5 lager dan stock. Ziet er minder "cool" uit maar is wel zo functioneel, ik kan er echt overal mee komen. De Sx ligt momenteel zo'n 10 cm lager dan stock. Ziet er veel cooler uit maar is alles behalve functioneel, ik moet (als ik niks wil raken) routes van tevoren uitplannen of soms even draaien omdat ik iets gewoon niet ga halen. Meestal boeit me dit niet zo heel veel en knal ik er toch wel overheen. Wil je het redelijk houden dan zou ik zeggen, probeer eens een centimeter of 6 te verlagen en ga dan testen. De auto zal sowieso nog 'n paar millimeter inzakken en meestal is verlagen toch een kwestie van een paar keer uitproberen. Wellicht kun je na 6 centimeter nog wat lager, maar het kan net zo goed zijn dat je ietsje wil verhogen. Succes ermee!
Nivek wrote:ach meid
Nürburgring count: 35

User avatar
Patrick
4731
26 Aug 2009, 17:41
Location: Afferden

Post by Patrick »

ik zit op het moment met 't zelfde ''probleem''

op mijn volvo een schroefset gemonteerd mijn sportline uitvoering is standaard al 15mm lager en dat is nu nog zo'n 45-50mm voor en 40-45mm achter dus totaal ook tegen/op de 6cm.. ik heb hier in het dorp alle drempels gehad zonder te raken en ook met sturen loopt er niets aan. opzich vind ik 't totaal plaatje wel netjes zo en het is nog goed rijdbaar denk ik. maar misschien moet hij nog iets omhoog of kan hij nog omaalg over een tijdje.

't is dus een kwestie van smaak en wat je zelf het fijnste vind .. :)
Nürburgring count: 20

Johan wrote:Ik ga een supersportauto bouwen. Net als Koenigsegg. Van hout.

User avatar
Robin260z
612
12 May 2011, 23:48
Location: Rosmalen

Post by Robin260z »

ik heb de originele maat niet opgemeten. maar moet het gewoon even testen denk ik.

zodra er fotos zijn krijg je er missvhien een beter idee bij

User avatar
bob.
1340
29 Mar 2010, 11:08
Location: Nijmegen

Post by bob. »

Gewoon plat op de grond leggen en dan 2 cm omhoog :P

Timmeh
636
25 Oct 2010, 17:15
Location: castricum

Post by Timmeh »

thats the way to do it :D
banana race car!

zandvoort counts: 3

User avatar
Kay
Wangan Warrior
2928
07 May 2009, 19:16
Location: Roermond

Post by Kay »

Het is zowiezo een beetje trial & error, omdat het ook afhankelijk is van je omgeving. Waar rij je met de auto, vind je het erg om te schrapen.

Ik ging met mijn lexus heel vaak met de uitlaat over drempels, of het gewone wegdek. Dat maakte me allemaal niks uit, wat stuk gaat, fix ik wel weer.

Dus gewoon omlaag schroeven totdat het er mooi uit ziet, en dan rijden en ermee leren leven :P.
1983 Toyota Carina TA60

User avatar
Patrick
4731
26 Aug 2009, 17:41
Location: Afferden

Post by Patrick »

Motax wrote:Dus gewoon omlaag schroeven totdat het er mooi uit ziet, en dan rijden en ermee leren leven :P.
Nürburgring count: 20

Johan wrote:Ik ga een supersportauto bouwen. Net als Koenigsegg. Van hout.

User avatar
Anu
Wangan Warrior
6035
19 May 2009, 19:19
Location: Roermond

Post by Anu »

Wie mooi wil zijn moet pijn lijden, wie laag wil zijn moet omrijden :P
Image
Skippy wrote:"The Wangan Warrior formerly known as Mr. Positive Camber."

User avatar
Robin260z
612
12 May 2011, 23:48
Location: Rosmalen

Post by Robin260z »

Zo laag is de auto nu:

Image

Image

Image

Image

Zo was ie voor de verlaging:

Image

Image

Geen idee wat het hoogteverschil nu is haha. Hij kan nog wel iets lager door aanpassing van de topmounts maar denk dat ik dan in de problemen kom met drempels

User avatar
Patrick
4731
26 Aug 2009, 17:41
Location: Afferden

Post by Patrick »

nice :D

ik ga morgen mijn volvo even na meten, en dan gaat ie rondom 5mm omhoog denk ik.. of misschien wel 1 cm.. :o
Nürburgring count: 20

Johan wrote:Ik ga een supersportauto bouwen. Net als Koenigsegg. Van hout.

User avatar
Rolo
1142
10 Feb 2010, 08:30
Location: De Rijp (NH)

Post by Rolo »

Wat schraapt slijt wel. Het is ook maar net wat je er voor over hebt.

User avatar
Anu
Wangan Warrior
6035
19 May 2009, 19:19
Location: Roermond

Post by Anu »

Hmm voor het mooie, moet hij met de flares erop toch nog ietsje lager als ik dat zo inschat, of wellicht toch wat dikkere banden?
Wat is de achter wielkuip trouwens apart bij de 2+2, net alsof het wiel tever naar voren zit :D of is dat gezichtsbedrog?

De verbetering ten opzichte van de standaard hoogte is iig al enorm :D
Image
Skippy wrote:"The Wangan Warrior formerly known as Mr. Positive Camber."

jeffrey_200sx
523
08 Oct 2009, 14:20
Location: Joure

Post by jeffrey_200sx »

ik zou de flares weglaten, op deze hoogte is het zonder flares veel mooier imo.
Daarnaast heb je de flares ook helemaal niet nodig met deze velgen

Dit is toch SUUUUPER vet
Image

willy wodka
16
07 Jun 2011, 19:53

Post by willy wodka »

Stukje omlaag in mijn ogen, dan komen de fenderflares beter tot hun recht. En als dat een optie is ofc..
http://www.eg-squad.nl/forum" onclick="window.open(this.href);return false;

BBracing crew driver.

User avatar
Patrick
4731
26 Aug 2009, 17:41
Location: Afferden

Post by Patrick »

check z'n project topic maar even willy ;)
Nürburgring count: 20

Johan wrote:Ik ga een supersportauto bouwen. Net als Koenigsegg. Van hout.

Post Reply
cron