Hydraulische handrem straatlegaal of andere oplossingen?

Need to know how to improve your cars handling. This is the place.
The Doctor
541
phpbb3styles ©
14 Mar 2010, 23:40

Post by The Doctor »

het is ook niet ingewikkeld, alleen staat het orakel (lees: internet) vol met wollige info waar iedereen blind op afgaat, want het internet heeft altijd gelijk.
En dan heb je nog meningen, de een vindt zus en de ander zo.
Ik heb mensen die mij voor gek verklaarden dat ik wél de klauwen en schijven verving voor grotere, maar nog steeds géén bekrachtiger monteerde. 'Want van een bekrachtiger ga je harder remmen'.

Mijn remmen blokkeren prima als ik hard op het pedaal trap, dus harder remmen dan ik nu doe, kan ik niet, het is alleen schrikken voor mensen die uit een modern hok komen met rembekrachtiger, dan moet je gewoon stampen op het rempedaal, maar ik vind het heerlijk :mrgreen:

Oftewel: beetje logisch nadenken, klauwen vergelijken, volumes bekijken en dan is het allemaal geen raketwetenschap, het zijn ten slotte ook maar remmen :)

Nivek
Wangan Warrior
2898
31 Aug 2010, 17:41
Car: Mazda RX7 (FC3S)

Post by Nivek »

Het is wel ingewikkeld :P Of in dit geval, kan het ingewikkeld worden.

Maar als je idd een beetje logisch na denkt kun je de zin en onzin onderscheiden op het internet
Image

Lap counter Nordschleife: 7
Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)

Opgedronken
1767
16 Dec 2011, 16:28

Post by Opgedronken »

Dat is toch altijd als je dingen op internet leest, je moet gewoon je bronnen goed natrekken en daar je conclusies dan uit trekken.
Opzich vind ik het zelf ook wel leuk om een beetje te experimenteren. Boven het geld van een nieuwe op de Miata gespecifieerde Big brake kit kom ik toch vanzeleven nooit uit.
Als iets je zelf is gelukt om te maken en perfect af te stellen, dat is toch eigenlijk waar het om gaat met autos verbouwen/tunen (ik haat dat woord :P).
Ik vind het echt 100 keer leuker om iets zelf helemaal uit te zoeken dan dat ik de zooi maar gewoon koop en op de wagen schroef, dat kan iedereen met een krik en een paar steeksleutels ;).

Opgedronken
1767
16 Dec 2011, 16:28

Post by Opgedronken »

Nou ik ben erachter hoor (hoop ik).
De RDW kon me helaas ook weer eens geen zinnig antwoord geven dus ben ik zelf nog eens wat dieper op zoek moeten gaan.
Het is voor zover ik het begrijp na er wat wetsartikelen op na te hebben geslagen niet verplicht om een gescheiden systeem te hebben.
Toelatingseisen van auto's specifieren wel iets over een gescheiden systeem, maar dit doelt op een zogenaamde ''hulprem'' en niet op een bij personenauto's gangbare "parkeerrem".
Ik vermoed dat je er de APK wel mee door komt omdat daar soepelere eisen worden gesteld dan bij een typegoedkeuring.
Bij een keuring van de RDW als gevolg van bijvoorbeeld een aanhouding kun je denk ik wel gezeik krijgen als gevolg van onwetendheid of verkeerde intrepetatie van de wet door de keurmeester.
In dat geval vermoed ik dat je toch sterk staat in geval je bezwaar maakt tegen deze afkeur en er vervolgens de wetsartikelen die hier betrekking op hebben erbij haalt.

Post Reply