BBK-topic

Need to know how to improve your cars handling. This is the place.
irreeL
361
phpbb3styles ©
08 Oct 2010, 19:10

Post by irreeL »

Kon zo snel even niets vinden op het forum over Big Brake Kits, maar zou graag jullie advies willen!
Ben opzoek naar een Big Brake Kit (voor en achter) om mijn geplande vermogen van de skyline stil te krijgen op het moment dat hij weer gaat rijden :P. Zitten op het moment Volk TE37 17" velgen op, maar heb de stock R33 GTR velgen ook nog steeds liggen, welke ik plan om als winterbanden te gebruiken.
Voor zover ik weet is het met m'n velgen mogelijk om tot max 356mm schijven te steken. En hoeveel pots is het beste om te kopen? 6- 8- 10-? Geplande vermogen zal rond de 600pk liggen, waarbij circuit niet echt op de planning zal staan, max 1 á 2x per jaar creatief :). Zelf zat ik te denken aan een set van K-sport (aantrekkelijk geprijst, en hoor er goede verhalen over), maar wat zijn JULLIE ervaringen met BBK's? Welk merk, type, grootte, etc..?? Ben dus op zoek naar een BBK met een goede prijs/kwaliteits verhouding.

Groetjes,

Robin

Nivek
Wangan Warrior
2898
31 Aug 2010, 17:41
Car: Mazda RX7 (FC3S)

Post by Nivek »

18" is nooit gek denk ik. Als ik zie hoe krap het bij peter de beus zit met zijn r32. Die alcon's passen net
Image

Lap counter Nordschleife: 7
Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)

irreeL
361
08 Oct 2010, 19:10

Post by irreeL »

Velgen blijven in elk geval 17", heb nu 2 sets 17" liggen, en daar hoop ik het komend jaar/komende 2 jaar, mee uit te zingen ;)!

Kay
Wangan Warrior
2928
07 May 2009, 19:16

Post by Kay »

Je zou even op moeten meten hoeveel ruimte je binnenin de stock GTR velg hebt, en de TE37, of dat een beetje gelijk is. Als de GTR velgen kleiner zijn, kun je die als richtlijn nemen, of andere wintervelgen zoeken.
1983 Toyota Carina TA60

PU.
177
09 Nov 2010, 21:10

Post by PU. »

17" is over het algemeen max 335mm (330 K-sport dus). 18" is nodig om 356mm schijven kwijt te kunnen.

K-sport moet voor dat doel zeker voldoen. Als je wat vaker het circuit op zou gaan zou ik toch een beetje langer sparen en gaan voor een gerenomeerd merk. Voor een paar keer per jaar waarbij je waarschijnlijk niet voluit gaat voldoet K-sport gewoon prima.

Patrick
4731
26 Aug 2009, 17:41

Post by Patrick »

Alcon
AP Racing
Brembo
Wilwood

en dan met zo'n 330mm zit je aan de max in 17''...
Nürburgring count: 20

Johan wrote:Ik ga een supersportauto bouwen. Net als Koenigsegg. Van hout.

merijndj
855
24 Jul 2009, 21:53

Post by merijndj »

R33/R34-GTR brembo setje?
Voor: 324x30mm 4pots
Achter: 300x22mm 2pots

Dit is ook wel heel interesant om even door te lezen:
http://www.zeckhausen.com/Testing_Brakes.htm

Kortom: het gaat niet om het aantal potjes in de klauwen, maar om de diameter en dikte van de schijven.
En dan kun je nog beginnen over schijf en blok materiaal beginnen.
(kleinere diamter schijf, beter happende blokjes, kun je toch hoge prestaties hebben terwijl je relatief kleine diameter velgen kunt houden).
Nissan 200SX - S13 - CA18DET

Benn30
658
02 Nov 2010, 22:16

Post by Benn30 »

Welk merk klauwen zitten op je Skyline? Evo's hebben Brembo klauwen en die kunnen aardig wat aan. Ik was ook aan het overwegen om een BBK aan te schaffen, maar dan kon ik geen 17" meer gebruiken. Daarna gekozen om rondom opgewaardeerde blokken en schijven te gebruiken. Ik rij nu met Performance Friction schijven en blokken. Deze hebben een goede beet en kunnen ook een paar trackdays aan. Bij goed gebruik verkleuren de klauwen, maar doet verder niets af aan remvermogen en kan gewoon de 17" set blijven gebruiken.
Nurburgring count: 1

merijndj
855

Post by merijndj »

standaard non-gtr klauwen zijn std nissan (oftewel sumitomo oid), 4pots voor 2 pots achter.
GTR skylines hebben brembo klauwen.

R@tch
51
09 Jun 2009, 12:48

Post by R@tch »

Behalve de r32 gt-r, die is ook geleverd met sumitomo's. Enkel de v-spec r32 gt-r kreeg brembo's.

Terror010
256
16 Nov 2012, 12:51

Post by Terror010 »

Dan zou ik persoonlijk voor een set R33/R34GTR klauwen gaan. Die een mooi kleurtje geven, goede schijven uitzoeken en goede remblokjes. Stoptech of PF moeten je aardig op weg kunnen helpen. Weet niet wat het meest als upgrade blokken en schijven op een GTR wordt gebruikt? Rijdt genoeg van rond in de wereld...?
Silver Evo TME

merijndj
855

Post by merijndj »

Ik heb ellendig lang gezocht naar een setje r33/r34gtr remmen, maar niks gevonden, uiteindelijk voor de 350z brembo kit gegaan, veel makkelijker te krijgen, zat schijven / blokken voor te krijgen.. en makkelijk zat te monteren :)

Yven
107
07 May 2013, 22:32
Car: Subaru Impreza WRX

Post by Yven »

Ik heb goede ervaring met Brembo klauwen (slechte ervaring met de schijven). AP-racing bevalt tot nu toe goed, maar is duur. Over goedkopere merken hoor ik vaak slechten verhalen, maar ook mensen die er heel tevreden mee zijn.

Persoonlijk zou ik voor een set gaan die voor snellere edities van dezelfde auto zijn gemaakt, maar ik lees dat dat voor de Skylines een wat lastig verhaal is. Maakt Brembo ze niet meer nieuw? De STI setjes voor Subaru wordt nog steeds door Brembo nieuw gemaakt.

Als laatst zou ik je aanraden als je een 2dehands set koopt ze ook meteen te laten reviseren. Heb vaak verhalen gehoord van mensen die veel problemen hadden met en 2dehands set, zowel van Brembo als AP-racing.
Mijn voorstel topic: viewtopic.php?f=3&t=3370

Bop
329
16 Mar 2013, 15:05
Car: Mazda Miata (NA)

Post by Bop »

Vriend van me heeft K-sport klauwen(10pot)/schijven onder zn RX-7(time attack), ook met 17" inch wielen, en is er erg tevreden over. Pads zijn van Carbotech volgens mij.
Mattijn wrote:"Wij zijn Roadster Crew, niet de club voor behoud van bodemplaat, banden en benzine."

Scoobymaniac
138
01 Dec 2012, 09:57
Car: Subaru Impreza WRX

Post by Scoobymaniac »

Ik heb ervaring met zowel Brembo op de GTT als AP Racing 6-pots op de WRX. Ik ben meer tevreden over de AP's op de (zwaardere) WRX dan over de Brembo's. Beiden met Ferodo blokken. Daarnaast is er een behoorlijk verschil in gewicht tussen de Brembo's (zwaar) en de AP's.

Post Reply