lsd, 1.5 of 2 weg?

Need to know how to improve your cars handling. This is the place.
[F]rea[K]listic
Wangan Warrior
933
phpbb3styles ©
11 May 2011, 18:18

Post by [F]rea[K]listic »

wie rijdt hier met een aftermarket lsd?
zit zelf te kijken naar een kaaz lsd en daarbij kun je dus kiezen uit een 1.5 of 2 weg.

vraag me af wat er nu prettiger/makkelijker rijdt.
Nürburgring count: 2
Image

User avatar
Noud
Wangan Warrior
7735
05 May 2009, 16:19
Location: Roermond

Post by Noud »

Ligt er maar net aan wat je wil. Ik heb ook een poos zitten twijfelen tussen beiden maar ik ben na een tijdje tot de beslissing gekomen dat een 1.5 weg voor mij prettiger is. 2 weg slaat vast bij acceleratie en decceleratie. 1.5 weg slaat vast bij acceleratie en minder snel bij decceleratie. Hoe het rijdt weet ik nog niet omdat de SX nog binnen staat. John heeft bijv. met een 2 weg gereden, ook voor de normale cruise-ritjes. Ik denk dat het een persoonlijke kwestie is. Heel simpel heb ik het zo bekeken: 2 weg = hardcore, 1.5 = iets minder hardcore :P.

Edit - Maar met beiden is priiiiiiiima dwars te gaan. Ik neem ook aan dat je daar deels op doelt :).
Nivek wrote:ach meid
Nürburgring count: 35

[F]rea[K]listic
Wangan Warrior
933
11 May 2011, 18:18

Post by [F]rea[K]listic »

dwars gaan is gay! :assrape:

ik zit dus een beetje met dezelfde twijfel,
maar jij hebt toch een r32 lsd d'r onder hangen?
of ook aftermarket?
Nürburgring count: 2
Image

User avatar
Opgedronken
1767
16 Dec 2011, 16:28
Location: Tegelen!

Post by Opgedronken »

Het ligt eraan waarvoor je het wil gaan gebruiken, ik zou eerst een opzoeken wat het precies inhoudt, hier is op internet genoeg over te lezen.

[F]rea[K]listic
Wangan Warrior
933
11 May 2011, 18:18

Post by [F]rea[K]listic »

ik weet wat het inhoud, gaat mij meer om de praktijk.
Nürburgring count: 2
Image

User avatar
Patrick
4731
26 Aug 2009, 17:41
Location: Afferden

Post by Patrick »

is het je daily ?

in m'n AE86 zit ook een cusco 2-weg diff (platen sper) opzich werkt het best goed, en is nog best wel rijdbaar, alleen je hebt wel af en toe last van shiftlock bij agressief terugschakelen (vooral in een beetje flauwe bocht)

maar het is zeker niet vervelend rijden, bij continue belasting is het dif min of meer ''open'' en zodra je de boel gaat belasten slaat ie vast. (maar dat zal een 1.5 weg ook doen denk ik)
Nürburgring count: 20

Johan wrote:Ik ga een supersportauto bouwen. Net als Koenigsegg. Van hout.

[F]rea[K]listic
Wangan Warrior
933
11 May 2011, 18:18

Post by [F]rea[K]listic »

kijk daar kan ik wat mee Patrick!
hoe hield het zich op de ring?
Nürburgring count: 2
Image

User avatar
Rens
Wangan Warrior
3533
27 Jul 2009, 14:34

Post by Rens »

Best goed :P

User avatar
Noud
Wangan Warrior
7735
05 May 2009, 16:19
Location: Roermond

Post by Noud »

Beter dan de remmen :D.
Nivek wrote:ach meid
Nürburgring count: 35

User avatar
Patrick
4731
26 Aug 2009, 17:41
Location: Afferden

Post by Patrick »

wat noud zegt idd :lol:

sper werkte bij mij gewoon altijd goed, het was ook niet zo dat hij heel onverwacht uitbrak ofzo, alleen op nat wegdek wilde hij dat wel eens doen.. maar met slechts 125 n/a pk's ook nog erg goed op te vangen en controleren (na wat oefenen natuurlijk)

het is in iedergeval veel beter als een gelast diff :D

voor meer vermogen op 't cusco sper zou je skippy kunnen vragen.. die heeft dat in zijn R32 zitten.. en daar zat destijds best wat vermogen achter :)
Nürburgring count: 20

Johan wrote:Ik ga een supersportauto bouwen. Net als Koenigsegg. Van hout.

User avatar
Noud
Wangan Warrior
7735
05 May 2009, 16:19
Location: Roermond

Post by Noud »

Nee er zit 'n R32 GTR diff onder inderdaad. Da's een mechanisch 1.5 weg. Informatie kan ik je in augustus wel geven, maar ik heb zo een donkerbruin vermoeden dat je dan inmiddels wel iets gekocht hebt tegen die tijd :lol:.
Nivek wrote:ach meid
Nürburgring count: 35

Nivek
Wangan Warrior
2898
31 Aug 2010, 17:41
Car: Mazda RX7 (FC3S)

Post by Nivek »

shift lock heeft volgens mij niks te maken met je diff petje :P

Ik heb ook met de zelfde keuze gezeten en heb een kaaz 1.5 weg gekozen om de volgende reden:

Zoals noud zei, heeft een 2weg full lock op accelereren (wat een ongelofelijk kut woord) en decelereren (hier nog een). Wat ik absoluut niet wil is met verassingen komen te staan tijdens een normaal ritje met de wagen. Ik kan me best voorstellen dat de auto met een 2weg best vies kan doen als je het totaal niet verwacht.
Image

Lap counter Nordschleife: 7
Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)

User avatar
Supernova
7337
19 May 2009, 19:32
Car: Nissan Silvia (S13)
Location: Nijmegen

Post by Supernova »

Als je geen sper hebt dan is shiftlock minder erg als met een sper hoor :P
Image

User avatar
Kay
Wangan Warrior
2928
07 May 2009, 19:16
Location: Roermond

Post by Kay »

Je kunt natuurlijk ook een 3-weg nemen, denk ook dat dat een stukkie goedkoper is :D.
1983 Toyota Carina TA60

Nivek
Wangan Warrior
2898
31 Aug 2010, 17:41
Car: Mazda RX7 (FC3S)

Post by Nivek »

Supernova wrote:Als je geen sper hebt dan is shiftlock minder erg als met een sper hoor :P

Dat dan weer wel :P
Image

Lap counter Nordschleife: 7
Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)

[F]rea[K]listic
Wangan Warrior
933
11 May 2011, 18:18

Post by [F]rea[K]listic »

denk dat het dan toch de 1,5 weg word :)
3 weg als in starre as motax? :P
Nürburgring count: 2
Image

User avatar
Kay
Wangan Warrior
2928
07 May 2009, 19:16
Location: Roermond

Post by Kay »

:D.
1983 Toyota Carina TA60

Post Reply
cron