Verlagen, idee of niet?

Need to know how to improve your cars handling. This is the place.
Eric
874
phpbb3styles ©
19 Dec 2010, 11:28

Post by Eric »

Image

Als ik het stuk tussen de rode lijntjes wegzaag uit een veerpoot, dat is bv 5 cm, en dan een 5cm kortere insert erin zet dan ben ik toch 5 cm lager maar met behoud van veerweg en dus comfort?

of mis ik iets belangrijks in mijn redenering?

Robin260z
612
12 May 2011, 23:48

Post by Robin260z »

Klopt wat je zegt eric. Niks aan toe te voegen.
Let er wel op dat je draagarm dan wat rechter komt testaan en je stuurgedrag kan veranderen. Al zal dat pas bij extreem verlagen zijn.

Mattijn
1216
01 Nov 2010, 19:35

Post by Mattijn »

En kijk wel of dat zal passen! Als ik dat zou doen bij mijn auto zou de schotel tegen de aandrijfas aanlopen
'90 Mazda Bro-adster

Eric
874

Post by Eric »

ja dat met die schotel ben ik nog niet helemaal zeker van, voor ik ga hakken en zagen moet ik dat eerst beter bekijken.

Patrick
4731
26 Aug 2009, 17:41

Post by Patrick »

en misschien gaat het aanlopen bij inveren.. omdat de veerweg nog steeds even lang is (op de veerpoot) maar onder de auto natuurlijk niet... vandaar dat verlagingsveren ook stugger zijn (dat is niet alleen voor 't ''betere'' weggedrag maar ook dat het niet aanloopt.
Nürburgring count: 20

Johan wrote:Ik ga een supersportauto bouwen. Net als Koenigsegg. Van hout.

Eric
874

Post by Eric »

Dat had ik ook zitten bedenken maar daar kom ik ook pas achter als ik het getest heb helaas.

The Doctor
541
14 Mar 2010, 23:40

Post by The Doctor »

en mocht de veerschotel inderdaad aanlopen, kun je ook altijd nog kijken naar een schroefsetjes zelf maken, dan past het vrijwel altijd langs de band af.
Als je veerpoot 2" buitendiameter heeft, kun je bij rallydesign vo0r 40 pond per kant klaar zijn voor het setje + veer op lengte en sterkte :)

Eric
874

Post by Eric »

Ja maar dat wil ik juist niet.

Dan wordt het stug en hard en rammelig. Oem is lekker rijden, alleen te hoog. Verlagingsveren zijn vaak maar een laffe 3 of 4 cm verlaging. Das ook zonde van het geld.

The Doctor
541
14 Mar 2010, 23:40

Post by The Doctor »

als je de veren goed kiest, is ie niet stug. Bij rallydesign beginnen de veren bij 80lbs/inch dat is 1,4kg/mm en de meeste originele voorveren zijn 2kg/mm ofzo.

Opgedronken
1767
16 Dec 2011, 16:28

Post by Opgedronken »

Is het geen idee om een diepere veerschotel te maken? Bij miata's is de veerweg achter ook nogal een probleem bij verlagen.
Met een diepere veerschotel kan je verlagingsveren installeren zonder dat je op de bumpstops terecht komt.
Image

Eric
874

Post by Eric »

Dat is bijna niet te doen bij mijn auto, de std bovenkant van de veerschotel zit vooraan al zowat tegen de motorkap, achter zou dat idd een optie zijn.

sd075
129
17 Oct 2011, 17:28

Post by sd075 »

Ingeving van een leek:

Verpruts je op die manier niet de hele stevigheid van de schokbreker?
Kans op scheuren en uiteindelijk schokbreker in 2 delen?

Kefke
214
15 Dec 2011, 11:30

Post by Kefke »

sd075 wrote:Ingeving van een leek:

De schokdemper gaat wel veel feller slijten, maar met veel minder dramatische gevolgen dan jij omschrijft lijkt me :-D
Daarnaast kan je ook een bumpstop zetten om schade te voorkomen.

Kapitein Iglo
7919
20 May 2009, 12:46
Car: Suzuki Wagon R+

Post by Kapitein Iglo »

sd075 wrote:Ingeving van een leek:

Als je een goede las maakt is deze steviger dan het origineel. Maar daar zit ook meteen het gevaar... als de las niet goed is is de kans op afbreken heel groot. En dat kun je dus (bijna) niet zien.

Eric
874

Post by Eric »

Maar het kan ook zonder het door te zagen, je kan ook alleen de schotel die de veer op zijn plek houdt loszagen en die lager vastzetten, bovenrandje van demperhuis eraf en dan korter dempertje erin.

Zelfde resultaat en geen doorgezaagde pijp.

Post Reply