K-sport schroefset

Need to know how to improve your cars handling. This is the place.
Robin260z
612
phpbb3styles ©
12 May 2011, 23:48

Post by Robin260z »

Wat is de kwaliteit van de k-sport schroefsets?

Ik kan een bc racing set kopen nieuw voor 850 euro ofzo. Dat is gewoon goed spul.
Via marktplaats is er iemand die een nieuwe k-sport set verkoopt voor hetzelfde type auto als ik zoek.
Vraagprijs 700 euro denk dat ik nog wel wat lager kan bieden.

Maar was is de kwaliteit hiervan? heb weleens gehoord dat deze net als d2 racing best snel gaan lekken.

Dus wat is jullie mening: gewoon gaan voor de duurdere bc racing of de goedkopere k sport kopen?
Het is niet een kwestie van geld waar het over gaat maar meer de tijd die ik nodig heb om het te sparen/ reserveren voor een schroefset en een eventuele deadline voor het nieuwe meetingseizoen.

Patrick
4731
26 Aug 2009, 17:41

Post by Patrick »

volgensmij is K-sport en D2 precies het zelfde, alleen andere naam en kleur. op m'n volvo heb ik BC-Racing, en daar ben ik tot nu toe nog altijd vet tevreden over :)

en op een auto als de jouwe moet je niet op zo'n dingen bezuinigen [punt]
Nürburgring count: 20

Johan wrote:Ik ga een supersportauto bouwen. Net als Koenigsegg. Van hout.

TJ_013
219
31 Dec 2009, 23:15

Post by TJ_013 »

Heb zelf op mijn CRX een BC set gehad en die beviel mij zo goed dat ik daar nu ( alweer sinds de zomer ) ook op mijn Galant mee rijd.

Zelfs na winter periodes geen moeite ok de stelringen los te krijgen en alles ziet er nog als nieuw uit.

PeeSx
4500
10 Jul 2009, 10:01

Post by PeeSx »

Wesley rijdt op ksport en dat is verder prima. Zit gewoon in het zelfde rijtje als bc, hsd, etc. Team jeroentje gebruikt ook ksport coilovers
Lelijk paars rothok

Texhnolith
Wangan Warrior
5142
05 May 2009, 15:56
Car: Nissan Silvia (S15)

Post by Texhnolith »

Denk idd dat ze gewoon vergeijkbaar zijn.
De grootste verschillen die je merkt zijn de materialen.
Ksports roesten volgens mij wat sneller maar hét staal is bij bc racing is veel.dunner op de ophang punten.

Heb zelf ook BC en zeker tevreden over nogsteeds.
Als het weinig scheelt in prijs zou ik zelf voor.de nieuwe set gaan ivm garantie

Robin260z
612
12 May 2011, 23:48

Post by Robin260z »

Hmm lastig haha. Ik zag dat de prijs naar 650 is gezakt voor de ksport set dus wellicht kan ik met 500 euro bieden iets voor mekaar krijgen.
De montagebeugels/brackets gebruik ik al niet en de topmounts ook alleen maar de pillowball schuif delen. Tenzij ik mijn oude d2 pillowball schuifdingen gebruik.
Dat roesten van het schroefdraad is ook wel op te lossen. Zag dat meerdere mensen goede ervaringen hebben met isolatietape.

Garantie krijg ik misschien ook wel met die k-sport set als de aankoop bon nog heeft.
Het is meer het gedeelte met lekken enzo wat mij niet echt zorgen geeft maar wel belangrijk is

Supernova
7337
19 May 2009, 19:32
Car: Nissan Silvia (S13)

Post by Supernova »

Ik rij al jaren met een k-sport set inderdaad. Ik heb nooit andere coilovers gehad dus heb geen vergelijkingsmateriaal helaas. Verder bevallen ze mij prima en werken ook nog prima na een aantal jaren.

Helaas als je ze een aantal jaar op dezelfde stand laat staan kun je ze vast gaan zitten door corrosie :P
Image

SstennizZ
160
19 Oct 2012, 09:47
Car: Nissan Skyline GTST (R33)

Post by SstennizZ »

Ik had op mijn MX k-sport. Beviel prima! 4 jaar mee gereden, incl tracktijd, en nog als nieuw kunnen verkopen. Voor een maatje een keer een schokbreker vervangen. Dacht toen even "waar ben ik aan begonnen" toen ik de poot onder de auto vandaan haalde, leek volledig verroest en onder de vet en troep. Maar na goed schoongemaakt te hebben en ff in de wd40 gezet kon alles er in een keer vanaf, nieuwe schokbreker, alles er weer op en klaar.
Handling beviel me ook prima.
~ If something slows you down, move lanes, shift back and FLOOR IT! ~
~ Mijn R33 GTS-T Spec 2 ~

The Doctor
541
14 Mar 2010, 23:40

Post by The Doctor »

Supernova wrote: Helaas als je ze een aantal jaar op dezelfde stand laat staan kun je ze vast gaan zitten door corrosie :P
Dat geld ook voor Tein enzo, dus dat is niets bijzonders.

Post Reply