Auto laten uitlijnen/uitwegen, maar waar in het weekend?

Need to know how to improve your cars handling. This is the place.
User avatar
GT4Ever
57
phpbb3styles ©
07 Nov 2011, 00:22
Location: Nieuwegein

Post by GT4Ever »

Zoals de topic titel al doet vermoeden wil ik graag mijn auto laten uitlijnen en uitwegen. Maar aangezien ik gewoon full-time werk zou ik dit graag in het weekend ergens laten doen. Het probleem is alleen dat alle garage's die ik kan vinden en die dit voor me zouden kunnen doen in de weekenden gesloten zijn.

Heeft iemand hier misschien een goed adres die ook in het weekend beschikbaar zijn?
Image

vdw
187
03 Apr 2012, 21:05

Post by vdw »

http://www.uitlijnspecialist.nl/

zit in dokkum, maar mensen komen vanuit onze omliggende landen speciaal daar heen om de auto uit te laten lijnen en wegen. Man weet zeker wel wat hij doet.

Ik moet ook nog steeds een keer heen met me miata. Maar wil eerst ietsjes verder zijn qua onderstel.

User avatar
Opgedronken
1767
16 Dec 2011, 16:28
Location: Tegelen!

Post by Opgedronken »

Damn helemaal in Dokkum, verder weg kon die ook niet zitten :P.
Moet wel echt een goeie (en druk bezette) zijn als ze zelfs van over de grenzen komen!

User avatar
Benn30
658
02 Nov 2010, 22:16
Location: Roermond

Post by Benn30 »

Ik ken eigenlijk alleen MCC Sport in Vehgel. Als ze geen rally hebben of weg zijn, dan zijn ze op afspraak op zaterdag open. Ze kunnen je wagen dan naar eigen smaak afstellen.
Nurburgring count: 1

Eric
874
19 Dec 2010, 11:28

Post by Eric »

een maatje van mij werkt in Nieuwegein waar ze dat doen, maar hoe heet het ook alweer.. die doet het ook regelmatig voor SX rijders in de weekenden.

User avatar
GT4Ever
57
07 Nov 2011, 00:22
Location: Nieuwegein

Post by GT4Ever »

Eric wrote:een maatje van mij werkt in Nieuwegein waar ze dat doen, maar hoe heet het ook alweer.. die doet het ook regelmatig voor SX rijders in de weekenden.
Dat klinkt wel erg goed. Zou super zijn als je kan achterhalen hoe dat bedrijf heet, want als ik op Google zoek kan ik niks vinden in Nieuwegein.

En anders word het denk ik een rondje Veghel. Dokkum klinkt goed, maar dat is nou niet echt naast de deur.
Image

User avatar
Opgedronken
1767
16 Dec 2011, 16:28
Location: Tegelen!

Post by Opgedronken »

Ik weet niet hoe handig je bent, maar als je alleen in het weekend tijd hebt zou je het ook eens zelf kunnen proberen te doen.

Capo
649
12 Jun 2009, 12:59

Post by Capo »

Uitlijnen is goed zelf te doen. Ik doe het 2x per jaar handmatig met wat touwtjes en een schuifmaat, en de banden slijten keurig en ik zit precies 3 seconden achter de semislicks rijders op het circuit met mijn straatbandjes.

Aston Martin doet het ook met simpele zelf gemaakte tools tijdens de 24h van Le Mans.

User avatar
Texhnolith
Wangan Warrior
5142
05 May 2009, 15:56
Car: Nissan Silvia (S15)
Location: Wijchen

Post by Texhnolith »

Staat daar ergens een howto van Emiel?

Nivek
Wangan Warrior
2898
31 Aug 2010, 17:41
Car: Mazda RX7 (FC3S)

Post by Nivek »

In de racerij word die methode volgens mij vaak gebruikt. Bij intrax doen ze het ook op die manier. Uitwegen moet je wel weegschalen voor hebben en hoe de uitlijnmethode precies werkt weet ik niet. Kan me niet voorstellen dat ze daar enkel de sporing mee afstellen :P
Image

Lap counter Nordschleife: 7
Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)

The Doctor
541
14 Mar 2010, 23:40
Location: Goirle

Post by The Doctor »

http://www.negative-camber.org/jam149/t ... nment.html" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Opgedronken
1767
16 Dec 2011, 16:28
Location: Tegelen!

Post by Opgedronken »

Er zijn ook aps die een waterpas met graden indicatie hebben, die zijn er goed voor te gebruiken.
Toe en camber zijn vrij gemakkelijk in te stellen inderdaad, ik snap alleen nooit hoe ik zelf het caster kan meten.

The Doctor
541
14 Mar 2010, 23:40
Location: Goirle

Post by The Doctor »

die kun je denk ik meten rechtstreeks op de veerpoten. Caster is de hoek die de veerpoten maken t.o.v. de verticale as als ik me niet vergis.
Bij de uitlijnbedrijven meten ze dat door met de wielen te sturen, de hoek die het wiel dan maakt t.o.v. de verticale as wordt dan zichtbaar voor de lasers.

Post Reply
cron