nissan 200sx s13 rb25det

Got a car for sale, post it in here
timmahhh
308
phpbb3styles ©
22 May 2011, 12:04
Car: Nissan Silvia (S13)
Location: heel europa

Post by timmahhh »

Helaas ben ik genoodzaakt om mijn eerste grote liefde op autogebied te verkopen.Heb de auto in 2009 compleet standaard gekocht en zelf ingevoerd vanuit Duitsland.In de afgelopen 5 jaar heb ik de auto meer en meer naar mijn smaak gemaakt zonderhet originele uiterlijk al te veel geweld aan te doen. onderhuids is er wel veel veranderd.'

hieronder een lijst met alle aanpassingen die er zijn gedaan in de afgelopen 5 jaar.

motor:

standaard gereviceerde rb25det (skyline r33 GTST motor, op kenteken)
met de volgende modificaties:

acl drijfstang en hoofdlagers, arp kopbouten en een 1,3mm cometic stalen koppakking
nozzs performance front FACING inlaat spruitstuk
standaard uitlaatspruitstuk
garrett GTX3071R turbo met interne wastegate op 1 bar
n1 waterpomp
gereviseerde oliepomp
hks distributie RIEM met hks spanrol
link G4 ECU met map sensor
apexi Front mounted intercooler
apexi LUCHTFILTER
550cc injectoren
custom elbow met screamerpipe
Japspeed ultralow downpipe
blitz nur spec R catback uitlaat met flexibele cat vervanger
rb20det versnellingsbak met shortshifter en custom aandrijfas
act koppeling
apexi RADIATOR met slimfans
accu in de kofferbak
wallbro 255 lph
HKS SSQV 3 blowoff valve

Met al deze modificaties maakt de motor 449,8 pk en 480NM bij 7000 toeren.

Interieur:

nardi stuur met snap off naaf
recaro stoelen uit een integra dc2
depo racing olie temp en druk meters
aem afr meter
slm turbodruk meter
custom rvs pookknop
custom RVS instap lijsten

Onderstel:

5 lug swap
apex gen 2 coilovers 6/5
r33 gtst sperdifferentieel met steekassen
willwood big brake kit rondom
voor 345mm schijven met 4 pots klauwen
achter 300mm schijven met 2 pots klauwen
ultralite atec 2 wielen
voor 18x8.5J met falken fk452 banden in de maat 215/35/18 met ruim voldoende profiel
achter 18x9.5J met dunlop banden in de maat 225/40/18. banden bijna nieuw
abs cancellation kit
strutbars voor en achter, weet niet welk merk.
custom voorste anti roll bar

Exterieur:

De auto is in 2011 compleet overgespoten. Tijdens de spuitbeurt zijn alle deukjes eruit gehaalden heb ik de orginele spoiler laten verwijderen. De auto heeft sinds de spuitbeurt altijd goedin de wax gestaan en in de winter binnen gestaan. De auto heeft dan ook GEEN roest op de bekende plekken
zoals de dorpels, wielkassen en op de achterklep. Helaas is er wel wat steenslag aanwezig op de motorkapen voorbumper.

helaas zijn er ook een paar kleine minpuntjes aan de auto.

de verlichting van het dashboard werkt niet
klein beetje roest onder de motorkap, dit staat echter dik in de tektiel.
versnellingsbak giert maar werkt echter nog prima.
zoals gezegd steenslag op de voorbumper en motorkap.
de motor moet eigenlijk nog een keer goed afgesteld worden waarbij de boostcontroller en de inlaat luchttemperatuur SENSOR aangesloten moeten worden om de motor volledig tot zijn recht te laten komen.

verder rijd de auto zeer lekker en soepel. met deze motor kun je de gemiddelde porsche rijder aardig laten zwetenin zijn kever. remmen doet de auto ook zeer goed door de big brake kit.

helaas ben ik via telefoon zeer slecht bereikbaar daar ik op zee vaar. laat u echter uw telefoonnummer achter ineen e-mail wanneer u serieuze interesse hebt, dan bel ik u bij de eerst mogelijke mogelijkheid terug.
op dit moment staat de auto in de garage maar er is zeer zeker een mogelijkheid tot het maken van een proefrit.

al met al zit er voor ongeveer €35000 euro in de auto, vandaar ook de volgende vraagprijs

€12.500,-


aangezien ik aan boord zit en allang blij ben dat ik de marktplaats advertentie heb kunnen plaatsen graag voor de fotos daar even heen gaan

http://link.marktplaats.nl/m832380809
een defect aan een s13 is niets meer dan een excuus voor een upgrade

geld moet rollen en dat gaat het best op 4 wielen

Nivek
Wangan Warrior
2898
31 Aug 2010, 17:41
Car: Mazda RX7 (FC3S)

Post by Nivek »

zonde man, succes :(
Image

Lap counter Nordschleife: 7
Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)

User avatar
Luminous Flux
2888
22 Apr 2010, 23:20

Post by Luminous Flux »

Inderdaad zonde, voor een goede prijs zou ik ook buiten NL adverteren. In landen zoals bijv. Frankrijk of Polen zijn S-bodies gewild, vooral als de body in goede staat is! Daar krijg je meer "geld voor je waar" dan in NL ;)
Image

Post Reply
cron