tell me about.... fotografie!

Discuss anything photo related here.
The Doctor
541
phpbb3styles ©
14 Mar 2010, 23:40

Post by The Doctor »

ik zie dat er hier een hele berg mensen zitten die meer van fotografie weten dan ik! :P

even wat vraagjes....

Ik loop al jaaren met een sony point&click cam rond. Ik wilde iets meer, maar wist niet zeker of dat hele spiegelreflex gebeuren iets voor mij is, dus ik heb dit 2e hands gekocht, een jaartje geleden ongeveer:

Image

Compleet met zonnekap, UV filter en Polarisatie filter.
Ik heb alleen geen idee wat ik met het ding aanmoet, so far heb ik er nog geen betere platen uitgekregen dan uit mijn oude, vertrouwde Sony DSC-P120. Nu weet ik dat het grootste verschil in mooie foto's niet in de cam zit, maar aan de idioot die hem bedient, maar ik mis toch iets. Is dat toch de camera? (hoe beinvloed een andere camera/lens de kleur/uitstraling van een foto?).

En wat moet ik met die 3 accesoires en wanneer gebruik ik ze? Ik heb er wat mee geexpirimenteert, maar zag niet veel verschil! :P

Vincent_R
Wangan Warrior
5498
19 Oct 2009, 09:05

Post by Vincent_R »

The Doctor wrote:ik zie dat er hier een hele berg mensen zitten die meer van fotografie weten dan ik! :P
even wat vraagjes....

Compleet met zonnekap, UV filter en Polarisatie filter......
......Maar ik mis toch iets. Is dat toch de camera? (hoe beinvloed een andere camera/lens de kleur/uitstraling van een foto?).

.....En wat moet ik met die 3 accesoires en wanneer gebruik ik ze? Ik heb er wat mee geexpirimenteert, maar zag niet veel verschil! :P

Wat kun je met de 3 accesoires:
- Zonnekap; deze kun je er gewoon altijd op laten zitten, dit is ervoor bedoeld dat je geen ongewilde reflecties in je lens krijgt door het toedoen van zonlicht.
- UV filter; Deze is vooral bedoeld ter bescherming van je front glas. Met andere woorden, dit zorgt er dus voor dat het glas van je lens niet beschadigd. Een UV filter is namenlijk goedkoper dan een nieuwe lens.
- Pol filter; Deze is vooral voor auto fotografie (maar ook andere soorten) erg nuttig. Deze neemt (door er aan te draaien) reflecties weg. Dit in bijvoorbeeld de lak en ruiten van een auto. Maar zorg ook voor meer volle kleuren van bijvoorbeeld de lucht.

Hoe maak je een foto beter.....
Dit is lastig uit te leggen. Maar er word (zoals bij mijn foto's) wel het e.e.a nabewerkt. Dit met Photoshop en Lightroom.

Mocht je graag een wat uitgebreidere uitleg willen, dan moet je bij een meet ofzo maar even keer naar me toe komen fso dan leg ik het graag uit :)
Interesse in een fotoshoot? Laat het maar weten!

The Doctor
541
14 Mar 2010, 23:40

Post by The Doctor »

en nu zou ik willen dat ik dit een week eerder had gevraagd :roll:

komt goed! alvast bedankt iig! :D

Vincent_R
Wangan Warrior
5498

Post by Vincent_R »

Hehe inderdaad.
Dan hadden we 2 mogelijkheden gehad :P

Als je nog wat kleine vraagjes hebt, kan ik je die ook wel zo vertellen hoor :)

Vincent_R
Wangan Warrior
5498

Post by Vincent_R »

Hi HA HO
:P hahah

Post Reply