Shootingdays.nl

Discuss anything photo related here.
Benn30
658
phpbb3styles ©
02 Nov 2010, 22:16

Post by Benn30 »

Aangezien er hier toch aardig wat fotografen zijn is dit misschien wel interessant voor een aantal. Beide personen ken ik al een paar jaar en ze doen aardig wat met fotografie.

Korte introductie wie ze zijn en wat ze willen gaan doen:
Shootingday.nl is initiatief van Jeroen Vlug en Paul Klaverdijk.
We kennen elkaar al heel lang en delen o.a. fotografie als onze hobby.

Vooral modelfotografie vinden we leuk om te doen.
Het lijkt ons leuk om op regelmatige tijden samen met andere fotografen onze passie te delen.

Shootingday.nl is een platform voor fotografen die niet merkgebonden is (Canon, Nikon, Pentax, Olympus, Sony etc, etc) en vele vormen van fotografie ondersteund (model, natuur, straat, circuit etc, etc).

Doelstelling is het regelmatig organiseren van een shootingday, dit kan zijn in de studio Ter Aar, maar ook bijvoorbeeld onder begeleiding van een ervaren fotograaf een dag de natuur in, een stad verkennen of een dagje circuit Zandvoort.

In de basis is deelname aan een shootingday kostenloos.
Alleen als er voor een shootingday kosten gemaakt moeten worden dan worden die verdeeld onder de deelnemers (een locatie huren, betaalde expertise inhuren etc, etc)
Indien er bij een shootingday kosten worden berekend dan zullen die vooraf per bank betaald dienen te worden. (teruggave in speciale gevallen en indien er vervanging geregeld is)
Het gebruik van de website zal kosteloos zijn, de kosten voor de website zijn niet hoog en zullen d.m.v. Enkele onopvallende google reclame blokjes betaald worden.

Onder de naam shootingday.nl zullen er geen illegale actie’s ondersteund worden, denk hierbij aan urbex fotografie in afgesloten panden.

Voorlopig willen we geen officiële status hebben (lees vereniging, kvk, bankrekening)
Wel een groepje vrijwilligers creëren die de basis van shootingday.nl gaan worden (moderatie forum, aanwezig zijn op shootingdays enz,enz)

Neem voor verdere info eens een kijkje op http://www.shootingday.nl/
Nurburgring count: 1

Noud
Wangan Warrior
7735
05 May 2009, 16:19

Post by Noud »

Mooi initiatief en goed dat je het hier post Benjamin :). Ook fijn dat je naar keuze aan een bijeenkomst kan deelnemen, net wat jezelf het meeste ligt. Ik ga het sowieso eens in de gaten houden!
Nivek wrote:ach meid
Nürburgring count: 35

Vincent_R
Wangan Warrior
5498
19 Oct 2009, 09:05

Post by Vincent_R »

Leuk dat je het hier deelt inderdaad :)
Ga het morgen eens op mijn gemak bekijken (de site), maar het initiatief is erg leuk en ga het zeker ook in de gaten houden.
Interesse in een fotoshoot? Laat het maar weten!

Benn30
658

Post by Benn30 »

Ik heb ook eventueel hun eigen sites, mocht je meer voorbeelden willen zien. De site is pas sinds kort in de lucht, dus kan er nog weinig op staan.

Waarschijnlijk ga ik ook eens deelnemen aan een activiteit on wat meer te ontdekken waar interesses kunnen liggen.
Last edited by Benn30 on 31 Jan 2012, 23:51, edited 1 time in total.

Rens
Wangan Warrior
3533
27 Jul 2009, 14:34

Post by Rens »

Je post maar, ben wel benieuwd wat die lui fotograferen :D . Maar hier kunnen leuke tripjes uit komen, misschien leuk om eens met een groepje aan mee te doen. Even afwachten.

Alex
811
10 Sep 2010, 09:35

Post by Alex »

Ziet er inderdaad wel interessant uit. Leuk ook om op een eenvoudige en goedkope manier met andere takken van sport, zoals modelfotografie, in aanraking te komen..
Bridge-to-hospital record: 7:52

AlexKamsteeg.nl

Benn30
658

Post by Benn30 »

Hier de site van Paul Klaverdijk: http://www.klaverdijk.org/wordpress/
en de site van Jeroen Vlug: http://www.jvfotografie.eu/

Rolo
1142
10 Feb 2010, 08:30

Post by Rolo »

Klinkt inderdaad wel tof ja! Je zal er ook wel een hoop van kunnen leren denk.

Benn30
658

Post by Benn30 »

Ik heb me al ingeschreven voor 11 maart.

Benn30
658

Post by Benn30 »

Even de plannen voor 11 maart. Modellen zijn er wel, maar fotografen vinden loopt een beetje achter.
Wanneer: 11 maart 2012; van 10.00 uur tot 17.00 uur
Waar: Ter Aar
Ter Aar ligt vlakbij Alphen aan den Rijn en op 30 km van Amsterdam.
Kosten:
Fotograaf: € 75,00 (incl. koffie, thee, lunch)
Modellen: TFD (incl. koffie, thee, lunch)
Visagie: TFD en ontvangen een kleine vergoeding ter compensatie van de gebruikte materialen (incl. koffie, thee, lunch)

Tijdens deze shootingday kun je ervaren hoe het is om in een professionele studio te fotograferen of gefotografeerd te worden.

Programma
Tijdens deze shootingday zullen we met 6 fotografen en (hopelijk) 6 modellen en 2 visagisten aanwezig zijn.*
We gaan 3 settings maken en de fotografen gaan in koppels van 2 op deze settings hun mooiste plaatjes schieten.
Er zullen dus telkens 3 modellen op de set en de andere modellen zitten dan in de visagie of zijn beschikbaar voor duo shoots.

De Modellen
Cynthia:
Image
Serena:
Image
Lisette:
Image

Supernova
7337
19 May 2009, 19:32
Car: Nissan Silvia (S13)

Post by Supernova »

Oe fotografeer niet maar denk toch dat ik me even moet inschrijven :P
Image

Benn30
658

Post by Benn30 »

Hahaha... Kreeg zo juist nog bericht dat er 6 modellen zijn en maar 2 fotografen. Ze zoeken dus nog 4 fotografen om het huren van de ruimte rendabel te maken.

Rolo
1142
10 Feb 2010, 08:30

Post by Rolo »

Het is dat mijn pols in de plamuur zit, dus nog meer foto's? :P

Benn30
658

Post by Benn30 »

Vandaag voor de eerste keer een fotodag gehad met modellen. Het is enorm leerzaam geweest en genoeg tips en trucs meegekregen. De dames waren ook erg leuk en gezellig en hopelijk zijn er veel goede foto's gemaakt. (Heb er meer dan 300 foto's geschoten) Ik kan/mag wel iets posten, maar dit pas na goedkeuring van het model.

Ze zaten er ook over te denken om eens een circuit dag aan te doen en een aparte auto-shoot dag met/zonder model. Daar hou ik jullie van op de hoogte. Mocht je bijv genoeg ervaring hebben met circuitfotografie, dan ben je ook welkom als begeleider om tips en trucs te geven.

Post Reply