Nishin fotografie topicje

Discuss anything photo related here.
Nishin
1165
phpbb3styles ©
17 Nov 2010, 19:52

Post by Nishin »

Ik wil al een paar jaar starten met fotografie.
nu is mijn vraag wat voor camera is geschikt? ik wil
graag Canon. ik heb de 5D en de 700D al bekeken

Daarnaast wil ik ook een lens hebben, wat is leuk? 50 lens lijkt me wel gaaf.

Ik hoor graaf van jullie!.
Last edited by Nishin on 30 Sep 2013, 10:06, edited 1 time in total.
Image ローリングシュート

Bop
329
16 Mar 2013, 15:05
Car: Mazda Miata (NA)

Post by Bop »

Zelf heb ik geen DSLR(te veel hobbies al) maarr....

In mijn vriendengroep zijn er 3 mensen met een 60D welke ik vaak leen, deze camera is al weer iets ouder waardoor hij wat betaalbaarder is (€550 euro na cashback incl. kitlens) en schiet erg goede plaatjes. Geen full frame sensor zoals in de 5D maar de sensor is wel erg goed, de body is een fijn formaat, er gaan normale SD kaartjes in ipv. CF en door dat je een vrij grote ISO range hebt kun je bijvoorbeeld ook scherpe actiefoto's in de nach schieten.

Heb zelf ook wat ervaring met het maken van actiefoto's, voor rolling shots/circuit dagen vind ik een EFS55-250 een erg fijne lens. De lens is lang genoeg voor wat afstand maar je kunt ook redelijk dichtbij schieten. Diafragma gaat tot f4 bij 55mm dus lekker veel scherpte diepte en de autofocus is ook lekker snel.

Wat je ook kunt doen qua lens: ga naar rommelmarkten enzo en zoek nette lenzen voor analoge camera's, haal een adapter plate uit China en ga lachend het leven door. Wel manual focus maar een stuk scherper dan de plastic kitlens :cheer:
Mattijn wrote:"Wij zijn Roadster Crew, niet de club voor behoud van bodemplaat, banden en benzine."

Nishin
1165

Post by Nishin »

dankje! kan hier wel wat mee.

ik keek ook al op marktplaats voor lensen, je moet hier wel voorzichtig mee zijn denk ik.

wat ik nodig heb/wil

camera tas (rugzak)
statief
statief klein
afstands bediening (kost maar 4 euro)
uv lens
lens?

om eerst even mee te beginnen, veel dingen haal ik van marktplaats
maar de camera koop ik liever in de winkel/webshop ivm garantie.

mijn doel is om fotografie van natuur/urban, emotie en auto`s te maken
Image ローリングシュート

Rens
Wangan Warrior
3533
27 Jul 2009, 14:34

Post by Rens »

Je kunt tegenwoordig niet echt meer een miskoop doen met camera's denk ik. Als je gaat beginnen adviseer ik wel gewoon een instapcamera, 100D, 600D, 650D, 700D, ... Dit zijn dus instappers en cropframe camera's. Die je tussen de 500 en 700 al hebt met een kitlens erbij.
Wat betreft lenzen ben je snel uitgekeken op de 18-55mm kitlens die bij de meeste zit. Als je de kans hebt ga dan voor iets meer bereik 17-85mm is een perfecte allrounder en is al te krijgen voor rond de 300 euro volgens mij. Oh ja en bestel meteen voor elke lens die je hebt een circulaire polarisatiefilter mee. En als je na 1 week al een facebook pagina hebt met Klaas Vaak Photography ofzo gooi ik je camera kapot.
Als je verder vragen hebt, vraag maar :D

Nishin
1165

Post by Nishin »

haha dat gaat voorlopig nog niet gebeuren. ik drop wel foto`s op deviantart.com daar krijg je goede kritiek.

ik kwam net een mooie statief tegen:
Velbon VS-443 D
https://www.cameranu.nl/nl/statieven-to ... 123_215884" onclick="window.open(this.href);return false;

Link

maar ga eerst voor een simpelere ;)

qau tas ben ik al een Lowepro Rover AW II tegen gekomen op marktplaats, kan ik ook drinken meenemen, dat is wel handig
Image ローリングシュート

brie-jannn
247
08 May 2012, 23:08
Car: Toyota MR2 (AW11)

Post by brie-jannn »

Rens wrote:En als je na 1 week al een facebook pagina hebt met Klaas Vaak Photography ofzo gooi ik je camera kapot.
+10

Jefke
60
22 Aug 2013, 21:17
Car: Toyota Glanza

Post by Jefke »

Ik heb zelf een Nikon D3100 met een 18-200 VR lens, werkt perfect en was in de aanbieding bij de media maar dan wel met de standaard lens 18-55 VR erg fijn toestel en maakt mooie foto's, in de beschrijving staat dat je met een volle accu iets van 700 fotos kan maken, ik zit nu al op meer als 1000 foto's en de accu is nog vol.
Last edited by Jefke on 28 Aug 2013, 22:25, edited 1 time in total.

Nishin
1165

Post by Nishin »

daarvoor kan je beter een verkoop-topic starten, hierdoor krijg je straks geen overzicht meer in dit topic
Image ローリングシュート

Jefke
60
22 Aug 2013, 21:17
Car: Toyota Glanza

Post by Jefke »

oeps sorry haha :)

Rolo
1142
10 Feb 2010, 08:30

Post by Rolo »

Ga sowieso eerst voor een instapmodel Klaas, het is gewoon zonde van het geld als je niet eens de helft van de camera's functies niet gebruikt/begrijpt.

Patrick
4731
26 Aug 2009, 17:41

Post by Patrick »

luister naar Rens, hij weet
Nürburgring count: 20

Johan wrote:Ik ga een supersportauto bouwen. Net als Koenigsegg. Van hout.

Alex
811
10 Sep 2010, 09:35

Post by Alex »

Nishin wrote:Ik wil al een paar jaar starten met fotografie.
nu is mijn vraag wat voor camera is geschikt? ik wil
graag Canon. ik heb de 5D en de 700D al bekeken
Een 5D is wel erg oud en inmiddels al opgevolgd door de 5D2 en die weer door de 5D3. Het voordeel is wel dat je een heel goedkope manier hebt om Full Frame te gaan schieten, het nadeel is de wat beperkte AF (zeker voor actie shots) en de ruisprestaties in het donker zijn ook niet geweldig.
Daarnaast wil ik ook een lens hebben, wat is leuk? 50 lens lijkt me wel gaaf.
Er is heel veel leuk spul, maar wat wil je ermee gaan doen en wat is je budget? Als voorbeeld die 50mm (ik ga er vanuit dat je die bedoeld), Canon heeft vier 50mm lenzen. De 50/1.8 à 100 euro die niet heel scherp is, traag focust en niet zo'n mooie bokeh heeft maar wel mooi is vanwege de prijs/kwaliteit verhouding. Daarna komt de 50/1.4, die flink wat beter is, voor zo'n 350 euro. Maarja, uiteindelijk wil je toch gewoon stevig spul met goeie beeldkwaliteit èn rood randje. Die hebben ze ook, kost je alleen 1300 euro voor de 50/1.2. Maarja, misschien is je budget wel heel groot en houd je van portretten met een heel krappe DOF en bokehliciousness++ en lap je liever 3000 euro voor een tweedehands (want niet meer nieuw te krijgen) 50/1.0. Of misschien wil je geen Canon maar vind je Carl Zeiss wel gaaf. Dan koop je één van de tien geproduceerde Planar 50/0.7 à 26000 euro.

Kortom, wat wil je gaan doen, wat is je budget en ben je bereid om na de initiele aanschaf nog meer geld erin te steken? :)
Bridge-to-hospital record: 7:52

AlexKamsteeg.nl

Nishin
1165

Post by Nishin »

oke dankje! kan hier zeker wel wat mee.

ik denk toch dat ik voor de 700D ga, me budget is vrij hoog maar ga volgende maand aan lenzen beginnen.

ik heb een ground pod gekocht, moet daarvoor alleen nog de ballhead kop zoeken maar ik heb al wat op het oog.
Image ローリングシュート

Kay
Wangan Warrior
2928
07 May 2009, 19:16

Post by Kay »

Ik heb nog een oldschool statief voor weinig.
http://link.marktplaats.nl/711707219" onclick="window.open(this.href);return false;
1983 Toyota Carina TA60

PeeSx
4500
10 Jul 2009, 10:01

Post by PeeSx »

Belangrijkste aan je setup is je objectief. Dat bepaalt voor het grootste deel je fotokwaliteit. Voor de rest zal het toch echt aan je talent liggen. En zoals Rens zegt heb je eerst meer dan genoeg aan een instapmodel body. Mocht je daar uiteindelijk tegen een tekort aan mogelijkheden aanlopen dan kun je je objectieven altijd nog overzetten op een nieuwe body en gebruik je de oude body als extra om niet constant met objectieven te hoeven wisselen.

Succes!
Lelijk paars rothok

Nishin
1165

Post by Nishin »

doen of niet? zit een 18-55 lens bij

http://www.saturn.nl/mcs/product/CANON- ... langId=-11" onclick="window.open(this.href);return false;

of deze?

https://www.cameranu.nl/nl/digitale-cam ... 007_312874" onclick="window.open(this.href);return false;

wat is het verschil? (behalve de prijs)

ik zie
EF-S 18-55 IS STM & DSLR + 18-55mm IS STM
Image ローリングシュート

Alex
811

Post by Alex »

Gewoon doen, ik heb me twee jaar gered met een 550D voor ik qua body geupgrade ben. Je hebt met deze set een leuk ding om mee te beginnen en je kan daarna helemaal los qua glas en accessoires. :p

AlexKamsteeg.nl

Nishin
1165

Post by Nishin »

ik ga het doen :geek: , en de statief(Velbon VS-443D) ook! heb hem net in de winkel gezien, mooi zwaar ding met veel mogelijk heden.
Image ローリングシュート

Rolo
1142
10 Feb 2010, 08:30

Post by Rolo »

http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... -bulk.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Nishin
1165

Post by Nishin »

ik heb hem al besteld, komt alles lekker in één doos aan

1 x Velbon VS-443D
1 x Canon EOS 700D DSLR + 18-55mm IS STM
1 x Sandisk SD Ultra 32GB HC Class 10 SD-kaart
1 x Hoya UV Filter 58mm HMC C-Serie

[edit] op marktplaat een Lowepro Rover AWII cameratas‏ gekocht en
een Jobu Design Table top pod zie hier onder een voorbeeld
Image
Last edited by Nishin on 29 Aug 2013, 22:52, edited 1 time in total.
Image ローリングシュート

Rens
Wangan Warrior
3533

Post by Rens »

Had dan een pol filter besteld ipv die uv..

Alex
811

Post by Alex »

De enige keren dat ik en UV filter gebruik is tijdens autosport in de winter zodat de pekel niet invreet op mijn frontelement. Verder heeft zo'n ding toch geen nut en is een zonnekap ter bescherming ruim voldoende.

AlexKamsteeg.nl

Nishin
1165

Post by Nishin »

wat zijn een beetje must haves? ik wil dan zowiezo een zonnekap,
maar welke? er zijn zo veel soorten :o en zou iemand een link(s) kunnen
sturen van een webshop, de prijzen verschillen behoorlijk, ik wil niet
45 euro voor een beetje 'plasitic' betalen.

en zijn er site`s/blogs met handige tips and tricks? waarvan je een
beetje kan leren en proberen.

ik hoor het graag van jullie :)

bij voorbaat dank :worship:
Image ローリングシュート

Nishin
1165

Post by Nishin »

deze lijkt me wel handig en voor een nette prijs:

http://www.saake-shop.nl/Foto-+&+videoc ... -58mm.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Image ローリングシュート

Rens
Wangan Warrior
3533

Post by Rens »

Gewoon een polarisatiefilter kopen, die kleurfilters is leuk om 1x te doen, maar is (vind ik) verder volstrekte bullshit. Al die kleur effectjes kun je ook met photoshop doen, kwestie van research en dingen uitproberen. Ik raad je dus gewoon een circulaire polarisatiefilter aan van Hoya of B+W. Die geven je foto's al bergen meer kleurcontrast en het is ideaal voor de autofotografie om alle reflecties onder controle te hebben. En dat scheelt al in je nabewerking... Dus ipv die 3 filtertjes te kopen, waar je er daadwerkelijk aan 1tje maar iets hebt, zou ik dat geld eerder steken in 1 pol filter.
Ik heb me buiten school nooit te veel bezig gehouden met fora in de fotografie enzo het ligt toch echt aan jezelf dat je je camera leert beheersen en dingen uit probeert. Meer kan ik je aan tips niet meegeven. Kan zijn dat andere wel leuke tip sites enzo hebben. Zoom magazine is trouwens wel een leuk blad om je op te abonneren. Staan altijd interessante en inspirerende dingen in.

Post Reply