Fotografie (vragen en showen)

Discuss anything photo related here.
Anu
Wangan Warrior
6035
phpbb3styles ©
19 May 2009, 19:19

Post by Anu »

Eindelijk :D
Image
Skippy wrote:"The Wangan Warrior formerly known as Mr. Positive Camber."

Vincent_R
Wangan Warrior
5498
19 Oct 2009, 09:05

Post by Vincent_R »

Kypski wrote:Doe je iets met fotografie op school of is het puur hobby? Als je het ergens hebt verteld; sorry, dan heb ik erover heen gelezen of ben ik het simpelweg vergeten :oops:.

Ik weet hij ook niet zeker of het al ergens staat..... Maar het is puur mijn hobby en leer alles van me zelf en door wat dingen te lezen en te kijken. Maar doe verder geen fotografieopleiding of iets dergelijks...
Probeer nu wel een beetje "publiciteit" op te zoeken, met namen wat vaker naar evenementen te gaan waar ik dan als Press rond kan lopen. Neem als voorbeeld AutoMaxx zondag, als ik een beetje goede foto's schiet (wat ik wel verwacht) komen deze ook in hun magazine met naamvermelding. Dus dat is dan wel leuk.

Kypski wrote:Dan nog een vraagje, ik wil een stapje verder gaan met fotocamera's, heb nu 'n dik jaar met de Fuji Finepix geschoten maar ik wil verder, vooral omdat de instellingen toch enigszins beperkt zijn. Nu is mijn oog gevallen op de Canon Eos 500D. Ik heb natuurlijk op internet al wat research gedaan maar ik dacht van, laat ik het eens aan Vincent vragen. Ben jij bekend met het toestel en zo ja, hoe ben je erover te spreken?

Ik heb zelf de voorganger van de 500D, de 450D (maar gebruik sinds kort ook een 50D). Ik ben zelf zeer goed te spreken over de 450D. Prima kamera.
De 500D lijkt een veel opzichten op de 450D alleen is hij op een een aantal punten wat verbeterd.
Maar ik kan je een kleine tip geven... het glas (de lenzen) zijn belangrijker als de body. Daar verkijken veel zich vaak op.
Een 500d is een mooie body om mee te beginnen. Het ligt er dan aan hoeveel je uit wilt geven. Omdat je ook nog wet leuke lenzen wilt natuurlijk.
Maar ik neem aanstaande zaterdag al mijn spullen mee, dus dan kunnen we het er nog wel eens uitgebreid over hebben. En kan ik je als je wilt ook wat laten zien e.d.
Want alsik het goed heb, was jij er ook bij toch :D ?
Interesse in een fotoshoot? Laat het maar weten!

Vincent_R
Wangan Warrior
5498

Post by Vincent_R »

Zo tevens nog maar een foto'tje gemaakt in de Westminster Abby.
Je ziet hier een van de plafonds in de "pastoor zaal".

Image

Edit: ik zie nu dat Tynipic de foto een beetje te groot heeft gelaten en wat in elkaar gedrukt.... mja de foto is te zien ;)

Noud
Wangan Warrior
7735
05 May 2009, 16:19

Post by Noud »

Jezus, ik ben vorig jaar Westminster Abby niet ingegaan omdat ik er toen het geld niet aan uit wilde geven... heb er na die foto meteen spijt van.

Ik ben er in ieder geval volgende week zaterdag bij ja!

http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... -55mm.html

Ik was van plan om deze set te bestellen. Het is allicht geen überlens maar volgens mij kan het er voor een beginnende slr-gebruiker wel mee door. Ik kan wel meteen een hele goede lens kopen maar ik wil m'n sx binnenkort ook nog een metamorfose geven en als je ziet wat sommige lenzen, kosten, haha.
Is dat wat denk je? Of zeg je van, niet doen en toch even doorsparen voor een beter lens. Ik hoef niet meteen een telelens of sowieso een lens die ontzettend voor kan zoomen, ik wil hier allereerst eens mee gaan experimenteren, ben hier denk ik wel voor een tijdje zoet mee namelijk.
Nivek wrote:ach meid
Nürburgring count: 35

Anu
Wangan Warrior
6035

Post by Anu »

Ik ben ook begonnen met een kitlens, was ook een 18-55 maar dan zonder image stabilisation ( als ik de foto goed zie heeft die in de set wel IS? ). Was een prima lens waar ik met veel plezier fotos mee heb gemaakt :D.
Om de camera te leren kennen is hij in ieder geval zeker goed genoeg, hoewel ik niet weet of je IS wel nodig hebt op een lens met zo weinig zoombereik.

Als je weer eens wat meer geld hebt kun je altijd alsnog een betere lens kopen, das het mooie van een spiegelreflex, het is altijd uitwisselbaar :).

Ik ben overigens erg fan van de sigma 17-70 ( heb ik op aanraden van oa Kim en de pa van Daniel gekocht, en ik geloof dat Kenji er ook erg positief over is :))
Image

Vincent_R
Wangan Warrior
5498

Post by Vincent_R »

De set die je hier naar voren haalt is als beginner zeker leuk om mee te beginnen. Ik ben zelf ook met de 450D en 18-55 IS begonnen.
De 18-55 IS is leuke lens. Goed om mee te expirimenteren. maar wel modelafhankelijk of hij goed scherp is of niet.....

Ik heb wel nog even voor je rond gekeken want ik wil naturlijk niet dat mensen te veel betalen!
http://www.foka.nl/site/canon-eos-500d- ... 15069.html hier is precies dezelfde kit te vinden, maar dan wel voor 20 euro minder. scheelt toch weer een geheugenkaartje ;).

Maar als je hem nog niet voor zaterdag in huis wil hebben, kan ik je zatedag nog wel wat uitgebreider erover vertellen!

Edit: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Na nogmaals goed kijken, zie ik dat het bij broer Konijn gaat om de NON IS en bij FOKA (de goedkopere) om de IS versie.
!!!!!!!!!!!!!!!!

Anu
Wangan Warrior
6035

Post by Anu »

dacht ik eerst ook vincent, maar in de beschrijving staat juist dat het wel om de IS lens gaat, en ook de foto is de IS lens.
Image

Vincent_R
Wangan Warrior
5498

Post by Vincent_R »

Phoe dat is heeeeeel lastig om te zeggen......
is namenlijk zeer afhankelijk van verschillende factoren.

Texhnolith
Wangan Warrior
5142
05 May 2009, 15:56
Car: Nissan Silvia (S15)

Post by Texhnolith »

M'n pa heeft nog een leuk statief gekocht laatst
Alleen viel die niet in de categorie betaalbaar Oo damn zeg

Carbon poten en titanium voor de rest.. een sloridige 620 euro

Vincent_R
Wangan Warrior
5498

Post by Vincent_R »

manfrotto?
Wel echt nice zeker :D

Vincent_R
Wangan Warrior
5498

Post by Vincent_R »

hehe, dan is dit een hele vooruitgang inderdaad :D

Vincent_R
Wangan Warrior
5498

Post by Vincent_R »

Haha dat kan ik me goed voorstellen. :D

Altijd als ik iets groots (duurs) wil gaan kopen, denk ik altijd, "het hebben van de zaak, is het einde van het vermaakt".
Maar dit gaat natuurlijk niet altijd op, al is de grootste spanningn altijd wel weg als je het eenmal zelf hebt. hehe :lol:

PeeSx
4500
10 Jul 2009, 10:01

Post by PeeSx »

Mooi spul Wil... heb zelf laatst op het werk 2 kapotte Vanguard MK-4 statieven uit de kliko gevist en er 1 goede van gemaakt (als nieuw nu). Kost me alleen een QS-29 platform voor de quick release van 8 euro om onder de camera te schroeven en ik ben klaar :mrgreen:
Lelijk paars rothok

Noud
Wangan Warrior
7735

Post by Noud »

En ik heb gisteren ook inkopen gedaan. Na een hele avond met Vincent op MSN te hebben gehangen heeft hij me een en ander verteld en me ook heel erg goed geholpen om een mooie kit samen te stellen.

En erg vet wat jij voor elkaar hebt Peet! Scheelt weer mooi wat geld en je hebt er potdorie gewoon 'n heel nieuw statief voor :D

Zoals ik al zei, ik heb nou 'n dik jaar met 'n compact cameraatje rondgelopen om te kijken of het überhaupt wat voor me was en ik heb er alleen maar plezier van gehad. Ik vond het al langer tijd om wat verder te gaan maar het is en blijft 'n beste investering. Nou goed, gisteren heb ik dan toch de knoop doorgehakt en een Canon Eos 500D gekocht samen met "simpele" lens. Verder daarbij nog 'n polarisatie filter, een geheugenkaartje, een rugtas en een zonnekap. Hopelijk heb ik het voor zaterdag binnen, kan ik al een en ander gaan leren van de andere fotograferen die hier op het forum rondhangen :D.

Foto van de camera met lens:

Ben erg blij mee in ieder geval!
Image

Anu
Wangan Warrior
6035

Post by Anu »

MCUV filter neem ik je wel mee :D

Cool dat je hem besteld hebt, als alles op voorraad is moet je het wel voor zterdag hebben ga ik van uit :D
Image

PeeSx
4500
10 Jul 2009, 10:01

Post by PeeSx »

Nice Noud! Heb je dan het standaard objectief erbij (18-55 ofzo) ?
Wel vette sjit, ben benieuwd hoe hij is die 500D.. Veel plezier ermee!!!!
Oh en waar heb je hem besteld? Als het bij Digitalstreet is in Beuningen dan kan ik het wel voor je ophalen en meenemen, is om de hoek hier. ;)

Fotografie is eigenlijk heel simpel uit te leggen.

Je probeert een reflectie te geven van hetgeen wat jouw creatieve brein heeft gespot.
Dus, je ziet iets gaafs en je wilt dat op een plaat vast leggen. Dan is het aan jouw oog om daar de beste plek voor te kiezen. Je camera(settings), positie en vooral het objectief zorgen ervoor hoe het er op komt.
Daarom roep ik, het gaat er niet om wat je hebt maar wat je er mee doet.

Wat tips voor eerste gebruik van een DSLR:

- Probeer eerst wat basis settings op de camera en ga ermee stoeien tot je de camera en zijn settings kent. Daarna kun je met lichtmeting gaan werken en zelf de settings gaan invullen.

- Zoek op internet wat mooie platen op, gemaakt met het zelfde objectief en kijk welke settings zij gebruiken bij welk licht (fotografie sites).

- Fotografeer verschillende voorwerpen van dichtbij, veraf, andere hoek.. vogel er wat mee. Heb een keer voor mn portefolio een hek gefotografeerd en ging naar huis met 45 plaatjes van het ding. Uiteindelijk houd je er altijd maar 1 over die echt mooi is. Je leert er van!

- De zon. Een heel belangrijke schakel! ook hier bekijken van welke hoek uit je het gewenste effect krijgt. Welke hoek wil je je belichting hebben. Zie de zon als een flitser die je ergens neer kan zetten. Je moet dan alleen wel zelf draaien :mrgreen:

Succes en zaterdag gaan we wel op een rijtje achter elkaar aan als een stel malloten met camera's hehe :lol:
Lelijk paars rothok

Vincent_R
Wangan Warrior
5498

Post by Vincent_R »

heey, ik wist het dan al wel voor 99,9%, maar nogmaal, Echt een toffe aankoop!
Je gaat er een hoop plezier mee hebben.

We gaan zaterdag me kaar steunen en, zoals al voorgesteld word, leuk in een rijtje achter elkaar aan! :lol:

Noud
Wangan Warrior
7735

Post by Noud »

Haha, inderdaad! Bedankt voor de leuke reacties ook!

@ Paul; ik weet niet of jouw mcuv filter gaat passen op die van mij... die van jou was 52 ofniet? Ik heb er namelijk een van 58 nodig :oops:.

@ Peter; Ik heb hem bij Foka besteld en het standaard 18 - 55 objectief zit er inderdaad ook bij. Vincent stelde me hiervan op de hoogte, hij was 20 euro goedkoper als bij Konijnenberg. Maar met normaal verzenden zou ik het morgen eigenlijk al binnen moeten hebben, alles was namelijk op voorraad.

Vincent_R
Wangan Warrior
5498

Post by Vincent_R »

Zo, de spullen die ik zondag avond bij Foka besteld had zijn vanmiddag binnen gekomen!
Dus weer een pluim voor Foka, maar voor dus ook goed nieuws voor Noud :D

Zeer waarschijnlijk kan je morgen al gaan genieten van je nieuwe gear 8-)

Anu
Wangan Warrior
6035

Post by Anu »

Nee is ook 58 mm, het filter dat ik heb, zei ik gister 52 dan :O oepsie :P
Image

Vincent_R
Wangan Warrior
5498

Post by Vincent_R »

Dan past hij gewoon :)
Voor zover ik weet heeft Noud hem nog niet besteld ;)

Noud
Wangan Warrior
7735

Post by Noud »

Oh vet! Ja dan zou ik hem graag van jou willen Paulus! We spreken wel wat af 8-)

Vincent_R
Wangan Warrior
5498

Post by Vincent_R »

Netjes !
Neem je het statief zaterdag toevallig me? Ben wel benieuwd....

Vincent_R
Wangan Warrior
5498

Post by Vincent_R »

Nice :D
Cokin filters zijn tof! Heb zelf al wel de houder maar de filters nog niet, haha

Wat voor effectfilters heb je? Toevalig ook ND filters?

Kay
Wangan Warrior
2928
07 May 2009, 19:16

Post by Kay »

En wat doet zo'n filter? Ik heb er echt geen verstand van, en weet net wat een polarisatiefilter is :P
1983 Toyota Carina TA60

Post Reply