Goedkope cam

Discuss anything photo related here.
Kay
Wangan Warrior
2928
phpbb3styles ©
07 May 2009, 19:16

Post by Kay »

Dus, ik zoek eigenlijk een leuk digitaal cameratje, mag niet te veel kosten, maar moet wel goeie fotos kunnen maken :P.

Nu heb ik dus al even gezocht, en kwam uit op een Canon Ixus 105. Eigenlijk vooral omdat er toch ook een groothoeklens opzit, en dat kan nog wel eens van pas komen denk ik.

Iemand nog ideeen voor wat anders? Ervaringen, anything?

Wil max 150 uitgeven ofzo, paar tientjes meer maakt niet zoveel uit, als het om goed spul gaat.

Ik vind het leuk als er extra opties opzitten enzo, maar het gaat mij eigenlijk vooral om prijs, en gebruikersgemak.
1983 Toyota Carina TA60

Vincent_R
Wangan Warrior
5498
19 Oct 2009, 09:05

Post by Vincent_R »

Ik denk (na even zoeken en kijken) ook dat je met die Ixus geen slechte aankoop doet.
Goede prijs kwaliteit verhouding. :)
Interesse in een fotoshoot? Laat het maar weten!

PeeSx
4500
10 Jul 2009, 10:01

Post by PeeSx »

voor chatroulette heb je niet zo'n spectaculair geval nodig hoor Kay
Lelijk paars rothok

The Doctor
541
14 Mar 2010, 23:40

Post by The Doctor »

als je 2e hands niet erg vind, zou ik eens kijken naar een Sony DSC-P100 of P120, ze zijn inmiddels al een jaar of 6-7 oud, maar de mijne doet het perfect, maakt erg mooie foto's, kan onbeperkt filmen, heeft een lange accuduur. EN je hebt een hele bult handmatige instellingen (sluitertijd, diafragma etc.)

Het enige nadeel is dat ie niet zo goed met donker overweg kan, en je dus al snel een statief of een extra flitser nodig hebt. En hij heeft geen honderdmiljoenmiljard megapixel, hij is 5,1MP.

//edit: ik lees nu dat je een groothoeklens wilt, dan zou ik deze camera dus wel links laten liggen, echt een groothoek is het niet :)

Image

Vincent_R
Wangan Warrior
5498
19 Oct 2009, 09:05

Post by Vincent_R »

PeeSx wrote:voor chatroulette heb je niet zo'n spectaculair geval nodig hoor Kay

:lol: :lol:
HD kwaliteit is wel van belang dan he, dat je alles gedetailleerd kan zien :oops:
Interesse in een fotoshoot? Laat het maar weten!

Post Reply