ca18det klinkt alsoude diesel

Discuss technical things regarding normal car parts etc here.
N-jinn
28
phpbb3styles ©
01 Jan 2010, 16:43

Post by N-jinn »

Tot dat ie warm is en dan is het weg en klinkt ie lekker rustig.
Begint gewoon vanaf stationair tot zo'n 3000 (veel verder ga ik niet totdat ie warm is), daarna is het weg (of zo zacht dat ik het niet hoor).

Iemand een idee? Heb gelezen dat gesmede zuigers wel wat lawaai kunnen maken, maar had dat dan niet al gelijk in het begin moeten zijn. Ben een beetje para geworden op lagerschade omdat ik de motor al een 2de keer naar Johan heb moeten brengen.

PeeSx
4500
10 Jul 2009, 10:01

Post by PeeSx »

Ik sluit me aan bij Wil...

Is het ineens komen opzetten of was het geluid er al een tijdje maar is het erger geworden?
Lelijk paars rothok

Anu
Wangan Warrior
6035
19 May 2009, 19:19

Post by Anu »

Het gaat wel om een tikkend geluid? En wanneer hoor je het geluid het best, opkomend in toeren of juist bij gas los alsie terugvalt? Bij mijn klepstoters klinken ze het hardst bij een koude motor, bij het terugvallen in toeren.
Kan het niet iets van een pakking zijn wellicht?
Image
Skippy wrote:"The Wangan Warrior formerly known as Mr. Positive Camber."

Jayy
573
13 Nov 2009, 01:27

Post by Jayy »

Ca18 klinkt zoiezo toch als een oude diesel. :lol:

J3D
705
25 Aug 2009, 15:39

Post by J3D »

@ Jayy: Niet zo he over de Ca18det he :evil:
Image
200sx RS13 Stage 2.... SOLD! New project next summer!!

Jayy
573
13 Nov 2009, 01:27

Post by Jayy »

Kusje :mrgreen:

PeeSx
4500

Post by PeeSx »

@Jayy, ga jij nou maar eerst je rijbewijs halen :P
Lelijk paars rothok

N-jinn
28

Post by N-jinn »

De motor maakt totaal geen raar geluid bij terugvallen in toeren. Bij warm wordt het dus minder, ik hoor iig niks als ie eenmaal warm is.
Kan me ook herinneren bij lagerschade dat het ergens tussen de 2000 en 3000rpm was, maar dit is al vanaf stationair. Rare is ook dat als ik het raam open doe helemaal niet het idee heb dat het uit het motorruim komt (lijkt meer ergens bij de versnellingsbak ofzo, maar dan alleen vanuit binnenin de auto). Moet het ook een keer checken met de kap open, maar mijn wagen staat nu op een andere kazerne (is het nadeel van de KMA) dus dat is niet ff checken.

Heb het idee dat het erger is geworden, maar weet het niet zeker. Sinds dat ik de motor voor de 2de keer heb moeten wegbrengen ben ik een beetje para geworden op geluidjes. Weet wel dat mijn s13 altijd wel een beetje bijgeluiden maakte, maar ja..tis ook wel echt een ragbak :roll:

Probleem is dat ik morgen een drukke dag heb en dat er waarschijnlijk weer niks van komt om het te checken en de rest van het weekend zit ik Zweden 8-)

N-jinn
28

Post by N-jinn »

Dat van terug vallen in toeren zal ik trouwens morgen ook eens checken, want begin nu toch te twijfelen...

Bouli
714
13 Jul 2009, 15:37

Post by Bouli »

Baklager ?

Patrick
4731
26 Aug 2009, 17:41

Post by Patrick »

ik dacht dat 'det' stond voor Diesel en Turbo?

dus vanwaar al die poeha?

ik verwacht bijna dat er een klepstoter oid blijft hangen als ie koud is?
of misschien je oliepomp wel :o
Nürburgring count: 20

Johan wrote:Ik ga een supersportauto bouwen. Net als Koenigsegg. Van hout.

N-jinn
28

Post by N-jinn »

Heb het idee dat het met warmere temperaturen minder erg is dan als het heel koud is.

Afgelopen week was het minder, maar nu het weer kouder is lijkt het weer erger.
Denk niet dat het een baklager is omdat het volgens mij ook bij stationair is. Wordt wel harder onder belasting heb ik het idee.

Heb ook een licht kantelende zuiger, geloof nr 4 of 3 :| dus misschien heeft het daarmee te maken, maar dat klinkt anders volgens mij...

Patrick
4731
26 Aug 2009, 17:41

Post by Patrick »

misschien is die johan niet zo goed met blokken maken?

nu al een kantelende zuiger? en het is een revisie blok? :shock:
Nürburgring count: 20

Johan wrote:Ik ga een supersportauto bouwen. Net als Koenigsegg. Van hout.

Texhnolith
Wangan Warrior
5142
05 May 2009, 15:56
Car: Nissan Silvia (S15)

Post by Texhnolith »

die johan, GTR-Power of zoiets toch? volgensmij heb ik daar al meerdere mensen blok problemen mee horen hebben uiteindelijk. Maar ik weet het niet dus pin me er niet op vast voordat ik verkeerde dingen roep :P

merijndj
855
24 Jul 2009, 21:53

Post by merijndj »

GTI-R power is het :P Hij laat de bewerkingen ook doen, en bouwt ze daarna op.. :)

Ik heb een aantal verhalen idd gehoord en zijn kant daarvan, ik vind dat dat best meevalt :)
zo was er 1 die was nooit te warm geweest, maar een kaarsrechte kop stond zo krom als een hoepel na een paar 1000km ... Tjah :P

Maaruh, ik had dus kantelende zuigers na 6000km na de 1e revisie... heb dat blok nét ingelopen en die kon er weer uit... zonder garantie, want revisie bedrijf zegt borewash... :(

Kantelende zuigers hoor je normaal een paar seconden, dan zijn ze warm en passen ze beter in de cilinder... maar met een goed gehoor en voorzichtig gas geven/lossen met de kap open kun je het horen, klinkt bijna hetzelfde als bigends, maar toch net ff anders ;)

Ik hoorde dat geluidje in mijn (eigen) motor, en dacht al vrij snel aan de zuigers... revisie bedrijf zei dat het bigends waren, blok open gehaald en bleek zuigers idd te zijn. beste kans dat ik het niet bij andere blokken goed horen zal... je eigen blok ken je het beste namelijk ;)
Nissan 200SX - S13 - CA18DET

Texhnolith
Wangan Warrior
5142
05 May 2009, 15:56
Car: Nissan Silvia (S15)

Post by Texhnolith »

merijndj wrote:GTI-R power is het :P Hij laat de bewerkingen ook doen, en bouwt ze daarna op.. :)

Ik heb een aantal verhalen idd gehoord en zijn kant daarvan, ik vind dat dat best meevalt :)
zo was er 1 die was nooit te warm geweest, maar een kaarsrechte kop stond zo krom als een hoepel na een paar 1000km ... Tjah :P
Ik ken em verder niet. als jij zegt dat het meevalt zal dat ook wel zo :) dan heb ik niets gezegt :P

merijndj
855
24 Jul 2009, 21:53

Post by merijndj »

ontopic:
als het lagerschade is dan merk je dat wel, dan gaat van perfect lopen tot dood in 50km...

Wat het voor de rest kan zijn....... Nou, dat kan zoveel zijn dat je onmogelijk via een forum kunt bepalen.. :(
Nissan 200SX - S13 - CA18DET

N-jinn
28

Post by N-jinn »

Nou ik rijd er behoorlijk wat km's mee en het geluid wordt iig niet erger, dus big-ends dan maar uitsluiten? Ik weet het niet meer... :cry:
Weet wel dat ik hoe dan ook een driftcursus met dat apparaat ga doen. Heb 'm bijna klaar, alleen dat migdiff nog en dan kan ik dwars met die bakbanaan.
Daarna gaat ie waarschijnlijk de stalling in om de roest eens grondig aan te pakken en misschien dat ik dan wel eens het blok zelf uit elkaar ga trekken om te kijken hoe het er allemaal uitziet. Bovendien moet er toch 1 van de sx-en even uit de belasting om wat kosten te besparen en dan krijgt de s14Atoch de voorkeur :roll:

Morgen ben ik weer in Nijmegen, dus misschien zie ik Pee wel ff op de pabo (als ik er een beetje op tijd kan zijn), kan hij er naar luisteren en z'n oordeel geven.

PeeSx
4500

Post by PeeSx »

Kom maar langs morgen.. dan neem ik even een stukje metaal mee om te luisteren.
ben er tot 17:00 ;)
Lelijk paars rothok

Post Reply