Welke paneelbevestiging?

And this is the place to discuss exterior related things. Be it BGW's or where to place your stickers.
Kapitein Iglo
7919
phpbb3styles ©
20 May 2009, 12:46
Car: Suzuki Wagon R+

Post by Kapitein Iglo »

Toen ik gisteren álweer mijn bumper los moest halen kreeg ik een beetje de sch**t van de manier waarop die rommel vast zit. Het is ook maar afwachten tot die plastic clipjes afbreken en de bumper niet meer vast kan. Nu wil ik dus die standaard bevestigingspunten vervangen door stevige snelsluitingen. Enige eis is dat het 100.000 keer vast en los kan zonder problemen. Deze sluitingen wil ik dan niet alleen toepassen op de bumper, maar ook op andere panelen die vaak los en vast moeten (interieurpanelen e.d.)

Nu heb ik sluitingen gevonden die DSUZ Fasteners genoemd worden. Deze heb je in verschillende soorten en maten, maar deze lijkt me het meest geschikt:
Image

Deze heb je ook in verschillende kleurtjes, dus dan kunnen we het nog mooi maken ook:
Image

Maar daarnaast zoek ik ook nog een sluitnig om de bumper aan de zijkanten op zijn plek te houden. Deze worden nu met een boutje/moertje aan het zijscherm bevestigd en om die los te krijgen ben je echt een half uur bezig. Nu zoek ik daarvoor eigenlijk zo'n soort bevestiging, maar hiervan heb ik alleen een plaatje kunnen vinden... Hoe heten die dingen?
Image

Wat dus concreet mijn vragen zijn:
- Hoe heten die onderste sluitingen (in het nederlands graag)
- Welke soort DSUZ sluiting kan ik het best pakken?

Ik hoor het ook heel graag als iemand denkt "nee joh, zo moet je dat niet maken, daar kun je beter dit en dat voor gebruiken!".

Kay
Wangan Warrior
2928
07 May 2009, 19:16

Post by Kay »

Image
Snel, makkelijk, goedkoop. In het driftwereldje zit ook alles met tieraps vast.
1983 Toyota Carina TA60

Kapitein Iglo
7919

Post by Kapitein Iglo »

Haha ja, je wil niet weten hoeveel tiewraps ik gisteren doorgeknipt heb en weer opnieuw vast gezet heb. De halve auto zit al aan elkaar met tiewraps. Voor triviale dingen vind ik dat niet erg, maar moet er niet aan denken dat mijn bumper er ergens onderweg af valt :P Nee, ik zoek liever een iets duurzamere oplossing.

Kay
Wangan Warrior
2928
07 May 2009, 19:16

Post by Kay »

Als je wat van de koster moet hebben, dan kan ik het eventueel wel voor je halen. Is hier om de hoek namelijk.
1983 Toyota Carina TA60

Kapitein Iglo
7919

Post by Kapitein Iglo »

Kijk! Dat is precies wat ik moet hebben. Ik ben even die online catalogus door aan het spitten en de nieuwe heb ik besteld. Ik zal daar wel een lijstje uit samenstellen en als het loont zou het fijn zijn als jij die een keer mee kan nemen Kay!

Kapitein Iglo
7919

Post by Kapitein Iglo »

Kut he, nu heb ik daar ook alweer een verlanglijstje van een paar honderd euro :oops:

Texhnolith
Wangan Warrior
5142
05 May 2009, 15:56
Car: Nissan Silvia (S15)

Post by Texhnolith »

ow paar honderd.. ik een paar duizend :P

Post Reply