Mistlicht achter

Discuss technical things regarding normal car parts etc here.
Texhnolith
Wangan Warrior
5142
phpbb3styles ©
05 May 2009, 15:56
Car: Nissan Silvia (S15)

Post by Texhnolith »

Ik ben bezig om mijn S15 mistlamp te fixen maar moet dus even kijken hoe ik die ga verwerken in mijn achterlicht unit. Leek me dus mooi om 1 van de 2 witte lampen voor achteruit rijden te vervangen voor 1 rode links en alleen rechts wit. Maar dan zit je dus met een rood lampje in een witte behuizing. geen idee of dat mag.

Weet iemand dat? Of moet ik hem echt achter rood glas hebben persee?
En dan moet ik nog een 21wat rood lampje zien te vinden.. zal ook niet heel makkelijk zijn heb ik zo'n idee.

Opgedronken
1767
16 Dec 2011, 16:28

Post by Opgedronken »

Dit wordt ook vaker bij Miata's gedaan, maar dat ziet er dan doorgaans zo uit:

Image

Benn30
658
02 Nov 2010, 22:16

Post by Benn30 »

Bij mijn Evo heb ik ook twee heldere stukken in het achterlicht voor de achteruitrij lamp. Hier zat eerst een rood geverfd lampje in, maar heb ik daarna vervangen voor een rode mist-ledlampje. (Pas als ie aan staat is die rood.)
Zelfs tijdens de steekproef dit jaar was het geen enkel probleem.
Nurburgring count: 1

Kevink
999
12 Mar 2010, 15:58
Car: Subaru Impreza WRX

Post by Kevink »

had bij mijn glanza ook een rood lampje in witte(grijze) behuizing, was geen probleem.
Het was trouwens een wit lampje met een klein rode behuizing eromheen.
Als het maar rood brand ><

welke fitting lamp type zoek je? kan ik even in ons systeem kijken.
Led is uiteraard een mooie oplossing :D

Anu
Wangan Warrior
6035
19 May 2009, 19:19

Post by Anu »

Bij mijn S13 heb ik ook 1 van de achteruitrijlichten (ook wit glaasje dus) vervangen voor een rood ledlampje en daar de mistlampbekabeling op aangesloten, bij APK werd er bij mij niets van gezegd in ieder geval :)
Image
Skippy wrote:"The Wangan Warrior formerly known as Mr. Positive Camber."

Skippy
Wangan Warrior
7017
19 May 2009, 19:16

Post by Skippy »

Texhnolith wrote:Maar dan zit je dus met een rood lampje in een witte behuizing. geen idee of dat mag.
Ja, dat mag (ook bij de RDW invoering). Ik had hetzelfde.

Texhnolith
Wangan Warrior
5142

Post by Texhnolith »

Top :) dacht het al maar ff vragen voor de zekerheid.

Nu nog een rood lampje vinden.
Waar heb jij die rode led vandaan Ben?

Kevin.. iig een wedge type van 10mm breed.. 21 watt of led denk ik dan?

Kevink
999
12 Mar 2010, 15:58
Car: Subaru Impreza WRX

Post by Kevink »

http://www.leds-buy.nl/led-auto-truck/a ... ngers.html

Texhnolith
Wangan Warrior
5142

Post by Texhnolith »

ff kijken welke ik dan moet hebben.
http://www.leds-buy.nl/led-auto-truck/a ... -rood.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze ofzo?

En dan gewoon een knopje op het dash, kabel er naar toe trekken die op de stock 12v van de verlichting zit en een min kabel gewoon op het chassis achter bij de lamp zelf?

Hoef ik er volgens mij geen relais tussen toch? (ben echt geen held met stroom stuff enzo)

Nivek
Wangan Warrior
2898
31 Aug 2010, 17:41
Car: Mazda RX7 (FC3S)

Post by Nivek »

Opzich een mooi oplossing, alhoewel dubbele achteruitrijdlichten ook wel dik is.

Als er voor apk maar een mistlamp aanwezig.
Image

Lap counter Nordschleife: 7
Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)

Texhnolith
Wangan Warrior
5142

Post by Texhnolith »

wait, heb ik dan een mistlamp nodig voor invoer zonder apk? Of dat niet eens?

Tengoku-Shoujo
889
22 May 2009, 19:23

Post by Tengoku-Shoujo »

Is voertuig eerder geregistreerd in een EU-lidstaat waar linksrijdend verkeer gebruikelijk is, dan moet het voertuig voor Nederland zijn voorzien van verlichting voor rechtsrijdend verkeer. Dit is van toepassing op de dim- en mistlichten. Als het voertuig met één mistlicht aan de achterzijde is uitgevoerd, moet deze links of in het midden zijn gemonteerd. De RDW brengt bij het onderzoek extra kosten in rekening voor het beoordelen van deze verlichting.

Als een voertuig gezien zijn leeftijd APK-plichtig is, moet deze ook goedgekeurd zijn voor de APK. Betreft het een voertuig met een geldig APK-rapport uit een EU- of EVA-land, dan kunt u bij het RDW-keuringsstation vragen om de geldige APK over te nemen. Deze wordt onder bepaalde voorwaarden geaccepteerd. Zo moet de geldigheid van de keuring verifieerbaar zijn, bijvoorbeeld op een document. Verder moet de APK niet verstreken zijn. De RDW registreert dan de buitenlandse vervaldatum in het kentekenregister.
Dus weet niet of hij al gekeurd is in Ierland?

Eric
874
19 Dec 2010, 11:28

Post by Eric »

effe een rood stuk lamp kopen bij de halfrods of een automateriaalboer en dat met een beugeltje vastmaken aan de onderkant van je bumper. Na apk weer weghalen. Schakelaartje ergens aan je dahsboard hangen, dan hoeft je ook geen gat te boren enzo wat lelijk is omdat er dan een gek schakelaartje zit.

Nivek
Wangan Warrior
2898

Post by Nivek »

Mijn idee. Oplossing om een achterlicht te ver vangen voor mistlamp is een nette en mooie manier, maar persoonlijk zou ik net zo lief een paar dagen met een lelijk vierkant rood ding onder me bumper rijden. Als die bij rdw is geweest haal je hem er weer af.

En dan later een keer kijken of je wat moois kunt maken zodat je hem makkelijk kunt monteren en demonteren. Waterdichte stekker onder de auto bijvoorbeeld.

Is zat te verzinnen :mrgreen:
Image

Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)

Anu
Wangan Warrior
6035

Post by Anu »

Ik stoor me er niet aan dat ik maar 1 achteruitrijlicht heb in mn kouki's, zowel de mistlamp als de achteruitrijlamp brand toch maar zelden, en als ze uitzijn die je er niets aan :P, schakelaartje is een ander verhaal, die zat er bij mij al, maar die kun je wellicht ergens wegwerken in een middenconsole bakje of zo?
Image

Benn30
658
02 Nov 2010, 22:16

Post by Benn30 »

ik had ze via leds-buy gekocht. Alleen ik heb een bajonetfitting (BA15S) voor de achterlichten. Ik heb ergens wel nog het rood geverfde lampje liggen.
Nurburgring count: 1

Texhnolith
Wangan Warrior
5142

Post by Texhnolith »

Welke gebruikte jullie dan voor de mistlamp?
http://www.leds-buy.nl/led-auto-truck/a ... -rood.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze is volgens leds-buy niet sterk genoeg.

Moet ongv gelijk zijn aan een 21watt. En het moet een T10 Wedge zijn.
Anders moet ik er rood verven maar dan weet ik dus ff niet met welke verf :P

Skippy
Wangan Warrior
7017
19 May 2009, 19:16

Post by Skippy »

Rode.

Image

Vincent_R
Wangan Warrior
5498
19 Oct 2009, 09:05

Post by Vincent_R »

Skippy wrote:Rode.
Vingerverf :D

Sorry kon het niet laten ;)
Maar er blijkt een soort dompellak te zijn, zag ik in de gauwigheid op het inet... maar weet niet hoe dit precies zit.
Interesse in een fotoshoot? Laat het maar weten!

Nivek
Wangan Warrior
2898

Post by Nivek »

Dat zijn steeklampjes rob ;)

Zo iets moet je hebben, maar dan in de goede smaak

http://www.autostyle.nl/eu-0857r.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Image

Texhnolith
Wangan Warrior
5142

Post by Texhnolith »

no shit kevin ;) Ik moet T10 Wedge (aka steek) hebben zeg ik toch.
En dan vergelijkbaar me 21watt.

Maar ik vind ze nog nergens. Of hebben de heren hierboven de apk met een lagere opbrengst led gedaan?

Qua electra zwart -> zwart en rood -> rood.. dat snap ik. Maar ik moet weten wat een constant stroom is of een schakelstroom. geen idee hoe ik die shit moet uitzoeken. Wel zo handig dat de mistlamp mee uitgaat als ik de lampen zelf ook uit draai namelijk ;)

Anu
Wangan Warrior
6035

Post by Anu »

Ik denk dat die van mij wat zwakker is, maar mn keurmeester is zo streng niet ;)
Image

Eric
874
19 Dec 2010, 11:28

Post by Eric »

zikt er dan op een s15 stock helemaal geen mistlamp? ook geen bedrading ervoor? of heb je nu alleen geen mistlamp ivm gekke achterbumper?

Texhnolith
Wangan Warrior
5142

Post by Texhnolith »

Volgens mij zijn ze alleen met mistlamp geleverd in Nieuw Zeeland of Australie.
de Japanse versies hebben het niet zo ver ik weet. Zou eens achter de bumper moeten kijken maar denk niet dat er iets zit.

Kapitein Iglo
7919
20 May 2009, 12:46
Car: Suzuki Wagon R+

Post by Kapitein Iglo »

Gewoon een draadje door de auto gooien, schakelaar met tape op het dashboard, een rood lampje achter ergens aan de auto hangen (met een aluminium stripje aan het slot van de kofferbak ofzo) en lekker laten keuren.

En zo'n lampunit hoeft ook niet moeilijk of duur te zijn, gewoon een achterlicht van een fiets af trappen in de Malvert en er een 12v lampje in zetten.

Daarna gewoon online goeie onderdelen bestellen in China, paar weken wachten en dan fatsoenlijk inbouwen.

Post Reply