- [F]rea[K]listic
- Wangan Warrior
- Opgedronken
- 1767
- 16 Dec 2011, 16:28
- Rolo
- Anu
- Wangan Warrior
- 6035
- 19 May 2009, 19:19
- [F]rea[K]listic
- Wangan Warrior
- 933
- 11 May 2011, 18:18
- Anu
- Wangan Warrior
- 6035
- [F]rea[K]listic
- Wangan Warrior
- 933
- 11 May 2011, 18:18
- Anu
- Wangan Warrior
- 6035
- Benn30
- 658
- 02 Nov 2010, 22:16
- Lycan-Strife
- 66
- 13 Apr 2012, 21:06
- Suburuuh
- 1286
- 28 Mar 2012, 21:28
In verband met mijn in beslag genomen kenteken was ik laatst voor een keuring bij de rdw.
Ging allemaal prima,
alles netjes behalve m'n co (was vergeten m'n ecu te wisselen voor eentje zonder chip).
De beste man die mij hielp schreef dit netjes op een formulier,
datum erop, handtekening erop.
Ik moest even terug komen zodra ik dit had opgelost en dan zou alleen dat nog even gemeten worden en zou ik m'n papieren en apk krijgen. De man een hand geschud en bedankt, naar de balie om af te rekenen.
Ik daar nog even gevraagd of ik echt niet beter een afspraak kon maken.
"nee meneer, als u zorgt dat u hier om 8 uur staat komt het helemaal goed!" prima doen we dat!
Nu ga ik aanstaande vrijdag die kant dus op,
leek het mij wel verstandig om wederom een eendagskenteken aan te vragen.
Echter kon ik dit niet via internet regelen zonder een afspraak te maken (die dan weer een paar weken weg zou zijn)
dus besloten om te bellen.
Helaas bleef ik in de wacht staan, heeft mij m'n middag pauze gekost en vervolgens nog een 20 minuten onder werk tijd.
Kwam er niet doorheen....
Dus vandaag gevraagd of m'n moeder even wou bellen aangezien zij vandaag vrij was.
Die is twee uur in de weer geweest, ze werd van de kast naar de wand gestuurd/doorverbonden en kreeg opeens te horen dat er dus wel een afspraak gemaakt moest worden die dus wederom via internet gemaakt zou moeten worden en een aantal weken verwijderd zou zijn!
Ze heeft uitgelegd hoe het zat en wat ik te horen had gekregen (m'n moeder was toen mee aangezien de auto op haar naam staat
) Maar de telefoniste bleef bij haar standpunt. Nou goed dan moet dat maar. Bedankt en opgehangen.
Vervolgens heeft ze nog een keer gebeld omdat het haar niet lekker zat. Toen kreeg ze wel te horen dat een eendagskenteken niet nodig is wanneer je richting de rdw gaat via de korst mogelijke route vanaf je woonplaats. Schijnt in de wet vastgelegd te zijn dus dat is duidelijk. Vervolgens weer een hele discussie/onduidelijkheid waar zelfs de chef niet uit kwam.....
Ik ga nu gewoon vrijdag maar heen met ondertekend formulier wat ik toen mee gekregen heb, zorgen dat ik daar om 8 uur sta en uiterst vriendelijk doen. Maar dat ik dit vanmiddag hoorde werd ik wel licht geïrriteerd. Wat een bureaucratie daar zeg, ik ben blij dat m'n moeder heeft gebeld want ik had zelf echt knetter gek geworden. Lief mens dat ze is!
Ik wou m'n ei even kwijt!
Hopen dat het vrijdag goed komt, heb nog even wat rond gevraagd en naar alle waarschijnlijkheid zal dat ook wel.
Ging allemaal prima,
alles netjes behalve m'n co (was vergeten m'n ecu te wisselen voor eentje zonder chip).
De beste man die mij hielp schreef dit netjes op een formulier,
datum erop, handtekening erop.
Ik moest even terug komen zodra ik dit had opgelost en dan zou alleen dat nog even gemeten worden en zou ik m'n papieren en apk krijgen. De man een hand geschud en bedankt, naar de balie om af te rekenen.
Ik daar nog even gevraagd of ik echt niet beter een afspraak kon maken.
"nee meneer, als u zorgt dat u hier om 8 uur staat komt het helemaal goed!" prima doen we dat!
Nu ga ik aanstaande vrijdag die kant dus op,
leek het mij wel verstandig om wederom een eendagskenteken aan te vragen.
Echter kon ik dit niet via internet regelen zonder een afspraak te maken (die dan weer een paar weken weg zou zijn)
dus besloten om te bellen.
Helaas bleef ik in de wacht staan, heeft mij m'n middag pauze gekost en vervolgens nog een 20 minuten onder werk tijd.
Kwam er niet doorheen....
Dus vandaag gevraagd of m'n moeder even wou bellen aangezien zij vandaag vrij was.
Die is twee uur in de weer geweest, ze werd van de kast naar de wand gestuurd/doorverbonden en kreeg opeens te horen dat er dus wel een afspraak gemaakt moest worden die dus wederom via internet gemaakt zou moeten worden en een aantal weken verwijderd zou zijn!
Ze heeft uitgelegd hoe het zat en wat ik te horen had gekregen (m'n moeder was toen mee aangezien de auto op haar naam staat
Vervolgens heeft ze nog een keer gebeld omdat het haar niet lekker zat. Toen kreeg ze wel te horen dat een eendagskenteken niet nodig is wanneer je richting de rdw gaat via de korst mogelijke route vanaf je woonplaats. Schijnt in de wet vastgelegd te zijn dus dat is duidelijk. Vervolgens weer een hele discussie/onduidelijkheid waar zelfs de chef niet uit kwam.....
Ik ga nu gewoon vrijdag maar heen met ondertekend formulier wat ik toen mee gekregen heb, zorgen dat ik daar om 8 uur sta en uiterst vriendelijk doen. Maar dat ik dit vanmiddag hoorde werd ik wel licht geïrriteerd. Wat een bureaucratie daar zeg, ik ben blij dat m'n moeder heeft gebeld want ik had zelf echt knetter gek geworden. Lief mens dat ze is!
Ik wou m'n ei even kwijt!
Hopen dat het vrijdag goed komt, heb nog even wat rond gevraagd en naar alle waarschijnlijkheid zal dat ook wel.
Nürburgring count: 2

Die onzin kan je maar het best van je afschrijven, want daar word je soms echt helemaal melig van
.
Incompetentie en bureaucratie is echt een verschrikkelijke combinatie, maar daarom helaas niet minder ongewoon...
Incompetentie en bureaucratie is echt een verschrikkelijke combinatie, maar daarom helaas niet minder ongewoon...
Ppff er zitten een hoop figuren daar die totaal niet weten wat ze doen inderdaad, om gek van te worden. Maar zeg 3 jaar geleden had ik ook via internet tijdelijk kenteken opgevraagd zonder afspraak? Of dat kan alleen met import?
Je was je kenteken in 1e instantie kwijt omdat je uitlaat teluid was, en dan gaan ze vervolgens moeilijk doen over uitstoot? Hmm, ook apart.
Hoe heb je je uitlaat stiller gekregen btw?
Hoe heb je je uitlaat stiller gekregen btw?
Skippy wrote:"The Wangan Warrior formerly known as Mr. Positive Camber."
het is allemaal zo jammer dat het via internet moet,
als je gewoon iemand hebt die je te woord staat kun je meteen vragen stellen en duidelijkheid scheppen.
maar goed, communicatie is er niet beter op geworden met alle elektronische hulp middelen.
@Anu, omdat de politie m'n kenteken invorderde moest ik een complete keuring ondergaan.
ze gaan zeg maar kijken of er verder geen gebreken aan de auto zijn. vergelijk het maar met een apk keuring (krijg er ook een apk bij)
uitlaat had ik stiller gekregen door middel van een vlinderklep+silencer. echter mag een bedienbare klep niet in de uitlaat dus die moet er ook onderuit. het is jammer dat m'n co te hoog was anders had hij gewoon even de kabel los gemaakt zei die met een knipoog dus zo moeilijk doen ze ook weer niet!
als je gewoon iemand hebt die je te woord staat kun je meteen vragen stellen en duidelijkheid scheppen.
maar goed, communicatie is er niet beter op geworden met alle elektronische hulp middelen.
@Anu, omdat de politie m'n kenteken invorderde moest ik een complete keuring ondergaan.
ze gaan zeg maar kijken of er verder geen gebreken aan de auto zijn. vergelijk het maar met een apk keuring (krijg er ook een apk bij)
uitlaat had ik stiller gekregen door middel van een vlinderklep+silencer. echter mag een bedienbare klep niet in de uitlaat dus die moet er ook onderuit. het is jammer dat m'n co te hoog was anders had hij gewoon even de kabel los gemaakt zei die met een knipoog dus zo moeilijk doen ze ook weer niet!

Hmm dus een bung zeg maar erin is al voldoende?
kwou eigenlijk die van mij eens wat stiller maken
, maar een bung kost me teveel vermogen.
kwou eigenlijk die van mij eens wat stiller maken
ik heb een invidia uitlaat lijn en ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook te luid vind+het hangt niet lekker onder de auto.
nu ik met silencer/bung rond rijdt vind ik het wel heerlijk eigenlijk. denk dat ik een rvs uitlaat op maat ga laten maken met de juiste mate van demping, lijkt me niet dat de flow word gelimiteerd door een demper meer of minder aangezien de opening van zo'n demper 3 inch is.
nu ik met silencer/bung rond rijdt vind ik het wel heerlijk eigenlijk. denk dat ik een rvs uitlaat op maat ga laten maken met de juiste mate van demping, lijkt me niet dat de flow word gelimiteerd door een demper meer of minder aangezien de opening van zo'n demper 3 inch is.

nee een extra demper zal in principe niets uit maken als het een 3" demper is, maar de bung maakte toch wel een aanzienlijk verschil, killerb had volgens mij bij zijn mapping met en zonder gemeten, scheelde ik geloof een pk of 40, uit mijn hoofd.
Met de Evo heb ik bijna een verwaarloosbaar verschil in pk/Nm met en zonder silencer erin... Turbo spoelt misschien wat sneller op maar dat was ook wel alles.
Wel balen dat het op deze manier moet, maarja hopelijk heb je snel je papieren weer terug.
Wel balen dat het op deze manier moet, maarja hopelijk heb je snel je papieren weer terug.
Nurburgring count: 1
Damn...
Mijn meest recente ervaring met RDW was perfect.
Mijn auto was niet eens zo netjes maar werd super geholpen.
Moest kleur laten veranderen op papier en pk's en motor en gewicht etc.
Ging super - snel klaar - geen afspraak gemaakt - 53 euro lichter - maar alles is wel helemaal klaar nu.
Balen van jouw verhaal zeg
Mijn meest recente ervaring met RDW was perfect.
Mijn auto was niet eens zo netjes maar werd super geholpen.
Moest kleur laten veranderen op papier en pk's en motor en gewicht etc.
Ging super - snel klaar - geen afspraak gemaakt - 53 euro lichter - maar alles is wel helemaal klaar nu.
Balen van jouw verhaal zeg
Digitaal gaan is niet in alle gevallen ideaal 
Blij dat het voor elkaar is
Ik heb begrepen dat een eendaags kenteken alleen maar kan op een nog niet in Nederland gekentekend voertuig!
Blij dat het voor elkaar is
Ik heb begrepen dat een eendaags kenteken alleen maar kan op een nog niet in Nederland gekentekend voertuig!
World Rally Blue BugEye MY01, CRASHED it, NO rebuild and now in a RED Ford S-Max 2.5Turbo Daily Family Racer!.