- GT4Ever
- vdw
- 187
- 03 Apr 2012, 21:05
- Opgedronken
- 1767
- 16 Dec 2011, 16:28
- Location: Tegelen!
- Benn30
- 658
- 02 Nov 2010, 22:16
- Location: Roermond
- Eric
- 874
- 19 Dec 2010, 11:28
- GT4Ever
- Opgedronken
- 1767
- 16 Dec 2011, 16:28
- Location: Tegelen!
- Capo
- 649
- 12 Jun 2009, 12:59
- Nivek
- Wangan Warrior
- 2898
- 31 Aug 2010, 17:41
- Car: Mazda RX7 (FC3S)
- The Doctor
- 541
- 14 Mar 2010, 23:40
- Location: Goirle
- Opgedronken
- 1767
- 16 Dec 2011, 16:28
- Location: Tegelen!
- The Doctor
- 541
- 14 Mar 2010, 23:40
- Location: Goirle
Zoals de topic titel al doet vermoeden wil ik graag mijn auto laten uitlijnen en uitwegen. Maar aangezien ik gewoon full-time werk zou ik dit graag in het weekend ergens laten doen. Het probleem is alleen dat alle garage's die ik kan vinden en die dit voor me zouden kunnen doen in de weekenden gesloten zijn.
Heeft iemand hier misschien een goed adres die ook in het weekend beschikbaar zijn?
Heeft iemand hier misschien een goed adres die ook in het weekend beschikbaar zijn?

http://www.uitlijnspecialist.nl/
zit in dokkum, maar mensen komen vanuit onze omliggende landen speciaal daar heen om de auto uit te laten lijnen en wegen. Man weet zeker wel wat hij doet.
Ik moet ook nog steeds een keer heen met me miata. Maar wil eerst ietsjes verder zijn qua onderstel.
zit in dokkum, maar mensen komen vanuit onze omliggende landen speciaal daar heen om de auto uit te laten lijnen en wegen. Man weet zeker wel wat hij doet.
Ik moet ook nog steeds een keer heen met me miata. Maar wil eerst ietsjes verder zijn qua onderstel.
Damn helemaal in Dokkum, verder weg kon die ook niet zitten
.
Moet wel echt een goeie (en druk bezette) zijn als ze zelfs van over de grenzen komen!
Moet wel echt een goeie (en druk bezette) zijn als ze zelfs van over de grenzen komen!
Ik ken eigenlijk alleen MCC Sport in Vehgel. Als ze geen rally hebben of weg zijn, dan zijn ze op afspraak op zaterdag open. Ze kunnen je wagen dan naar eigen smaak afstellen.
Nurburgring count: 1
een maatje van mij werkt in Nieuwegein waar ze dat doen, maar hoe heet het ook alweer.. die doet het ook regelmatig voor SX rijders in de weekenden.
Dat klinkt wel erg goed. Zou super zijn als je kan achterhalen hoe dat bedrijf heet, want als ik op Google zoek kan ik niks vinden in Nieuwegein.Eric wrote:een maatje van mij werkt in Nieuwegein waar ze dat doen, maar hoe heet het ook alweer.. die doet het ook regelmatig voor SX rijders in de weekenden.
En anders word het denk ik een rondje Veghel. Dokkum klinkt goed, maar dat is nou niet echt naast de deur.

Ik weet niet hoe handig je bent, maar als je alleen in het weekend tijd hebt zou je het ook eens zelf kunnen proberen te doen.
Uitlijnen is goed zelf te doen. Ik doe het 2x per jaar handmatig met wat touwtjes en een schuifmaat, en de banden slijten keurig en ik zit precies 3 seconden achter de semislicks rijders op het circuit met mijn straatbandjes.
Aston Martin doet het ook met simpele zelf gemaakte tools tijdens de 24h van Le Mans.
Aston Martin doet het ook met simpele zelf gemaakte tools tijdens de 24h van Le Mans.
In de racerij word die methode volgens mij vaak gebruikt. Bij intrax doen ze het ook op die manier. Uitwegen moet je wel weegschalen voor hebben en hoe de uitlijnmethode precies werkt weet ik niet. Kan me niet voorstellen dat ze daar enkel de sporing mee afstellen

Lap counter Nordschleife: 7
Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)
http://www.negative-camber.org/jam149/t ... nment.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Er zijn ook aps die een waterpas met graden indicatie hebben, die zijn er goed voor te gebruiken.
Toe en camber zijn vrij gemakkelijk in te stellen inderdaad, ik snap alleen nooit hoe ik zelf het caster kan meten.
Toe en camber zijn vrij gemakkelijk in te stellen inderdaad, ik snap alleen nooit hoe ik zelf het caster kan meten.
die kun je denk ik meten rechtstreeks op de veerpoten. Caster is de hoek die de veerpoten maken t.o.v. de verticale as als ik me niet vergis.
Bij de uitlijnbedrijven meten ze dat door met de wielen te sturen, de hoek die het wiel dan maakt t.o.v. de verticale as wordt dan zichtbaar voor de lasers.
Bij de uitlijnbedrijven meten ze dat door met de wielen te sturen, de hoek die het wiel dan maakt t.o.v. de verticale as wordt dan zichtbaar voor de lasers.
