- Anu
- Wangan Warrior
- 6035
- 19 May 2009, 19:19
- brie-jannn
- 247
- 08 May 2012, 23:08
- Car: Toyota MR2 (AW11)
- The Doctor
- 541
- 14 Mar 2010, 23:40
- Gionnie
- 291
- 22 Oct 2012, 20:55
- The Doctor
- 541
- Gionnie
- 291
- 22 Oct 2012, 20:55
- The Doctor
- 541
- Noud
- Wangan Warrior
- 7735
- 05 May 2009, 16:19
- The Doctor
- 541
- PeeSx
- 4500
- 10 Jul 2009, 10:01
- The Doctor
- 541
- Leander
- 892
- 06 Dec 2011, 20:27
- Car: Mazda RX7 (FC3S)
- Bop
- 329
- 16 Mar 2013, 15:05
- Car: Mazda Miata (NA)
- brie-jannn
- 247
- 08 May 2012, 23:08
- Car: Toyota MR2 (AW11)
- Patrick
Nice
. das nog aardig snel gegaan! Gefeliciteerd!
Skippy wrote:"The Wangan Warrior formerly known as Mr. Positive Camber."
Nou dat ging lekker snel, proficiat!

Samen met wat spullen om een Pale Ale te maken.
Ik ben benieuwd of het lukt om een fatsoenlijk biertje in elkaar te hosselen, het schijnt niet supermoeilijk te zijn om een lekker bier te brouwen.
Interesting!
Kan je daar ook het alcoholpercentage mee regelen?
Kan je daar ook het alcoholpercentage mee regelen?
I have champagne tastes but only a beer budget.
alcohol percentage hangt af van de hoeveelhuid suiker en wat voor soort gist, maar meer dan een procentje of 8 - 9 ga ik niet redden met deze setup, zonder er een distilleerketel achteraan te hangen
Haha mooi man!
Een Pale Ale is een licht bier of kan je dat ook bepalen met het soort gist wat je gebruikt?
Lijkt me wel een interessante hobby om je in te verdiepen.
Een Pale Ale is een licht bier of kan je dat ook bepalen met het soort gist wat je gebruikt?
Lijkt me wel een interessante hobby om je in te verdiepen.
I have champagne tastes but only a beer budget.
Een Pale Ale is idd in de regel een lichter bier, 4-5% ongeveer, ligt een beetje aan hoe het allemaal uitpakt.
De sterkte van het bier (als in, kleur en smaak) hangen volledig af van de gebruikte granen/mouten/hop en andere toevoegingen. Van alle grondstoffen zijn honderden vershcillende soorten ben ik al achter
Alcohol percentage is een combi van de gebruikte suikers en de gisten (die ook een beetje invloed hebben op de smaak).
Ik ga heel simpel beginnen met een blik maltextract (het moeilijke werk van granen en hop uitzoeken, voorbewerken en koken is al gedaan). Dat is een kwestie van water en gist toevoegen en wat geduld. Ik heb al wat dingen uitgezocht en ga meteen wat extra smaak/hop toevoegen om het nog beter te maken. Als ik dit een beetje onder de knie krijg, en iets meer ruimte heb, ga ik misschien in de toekomst wel uitbreiden naar 'All Grain' brouwen, maar dat is nog toekomst kijken.
Deze eerste batch kost me ongeveer 4 tientjes voor de setup en 20 euro voor de ingredienten en dan kan ik 2 soorten bier maken, 1 Pale Ale (20l) en 1 bockbier (9l) van 8% met iets meer smaak.
In het ergste geval heb ik 60 euro weggegooid en ben ik wat ervaring en een grote witte emmer rijker
De sterkte van het bier (als in, kleur en smaak) hangen volledig af van de gebruikte granen/mouten/hop en andere toevoegingen. Van alle grondstoffen zijn honderden vershcillende soorten ben ik al achter
Alcohol percentage is een combi van de gebruikte suikers en de gisten (die ook een beetje invloed hebben op de smaak).
Ik ga heel simpel beginnen met een blik maltextract (het moeilijke werk van granen en hop uitzoeken, voorbewerken en koken is al gedaan). Dat is een kwestie van water en gist toevoegen en wat geduld. Ik heb al wat dingen uitgezocht en ga meteen wat extra smaak/hop toevoegen om het nog beter te maken. Als ik dit een beetje onder de knie krijg, en iets meer ruimte heb, ga ik misschien in de toekomst wel uitbreiden naar 'All Grain' brouwen, maar dat is nog toekomst kijken.
Deze eerste batch kost me ongeveer 4 tientjes voor de setup en 20 euro voor de ingredienten en dan kan ik 2 soorten bier maken, 1 Pale Ale (20l) en 1 bockbier (9l) van 8% met iets meer smaak.
In het ergste geval heb ik 60 euro weggegooid en ben ik wat ervaring en een grote witte emmer rijker
Heel vet! Hou ons op de hoogte! Komen we over een tijdje met 'n paar Wangan Warriors een vat van 20 liter leegtrekken
.
EUUUUUUUUUUY GRATIS BIEEEEEEEEEEEER
EUUUUUUUUUUY GRATIS BIEEEEEEEEEEEER
Nürburgring count: 35Nivek wrote:ach meid
als het resultaat om te drinken is, kom je maar een keer langs hoor
Ik zal,als ik begin, hier een topicje bijhouden
Ik zal,als ik begin, hier een topicje bijhouden
Een collega van me brouwt ook eigen bier. Belangrijkste is dat alles gedestileerd wordt en je altijd hygienisch werkt. Verder zijn er ontelbare recepten te vinden om een lekker biertje te brouwen. Succes en laat het wachten beginnen
Lelijk paars rothok
idd, ik ben me al een tijdje aan het inlezen en dat komt overal naar boven.
Dat komt wel goed, ik ben wel gewend om met gist e.d. te werken in de keuken
Dat komt wel goed, ik ben wel gewend om met gist e.d. te werken in de keuken
voor 1500 yen 90 minuten rijden in en gt86, wat een superbak, alleen helaas wel een automaat 
.
.
.
.
.
.
.
en 20,000 yen voor een gt86 spiegel...
Blijkbaar zit er hier een meter meer auto links van je
.
.
.
.
.
.
.
en 20,000 yen voor een gt86 spiegel...
Hahahaha auw
Mattijn wrote:"Wij zijn Roadster Crew, niet de club voor behoud van bodemplaat, banden en benzine."
Vet! 
*
*
*
*
*
*
*
ajjjj, minder vet
*
*
*
*
*
*
*
ajjjj, minder vet
Leander wrote:voor 1500 yen 90 minuten rijden in en gt86, wat een superbak, alleen helaas wel een automaat
.
.
.
.
.
.
.
en 20,000 yen voor een gt86 spiegel...![]()
Jammer joh!
Nürburgring count: 20
Johan wrote:Ik ga een supersportauto bouwen. Net als Koenigsegg. Van hout.